Cześć i czołem!
Przedstawiam mojego ulepa - motoryna swap 110cc
Mocno skrócony opis modyfikacji:
silnik - 152fmh, kartery z możliwością dołożenia dolnego rozrusznika (zdemontowany)
zapłon - dc cdi na bazie chińskiego modułu ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu
instalacja elektryczna - cewka przerobiona na bezmasową z Hondy MTX 80 AC, regulator bezmasowy, akumulator żelowy 1,3 Ah, przedni reflektor 6" H4 55/60W, tył - lampa na diodach super flux
wydech - kolektor chromowany (Loncin 125) + Leo Vince Scoot
gaźnik PZ22 z dyszą 78 + króciec ssący 24 mm (loncin 125) + filtr piankowy
przedni hamulec: tarcza 180mm (Suzuki AN125) + zacisk jednotłoczkowy (Loncin 125) + pompa chińska uniwersalna + przewód w stalowym oplocie
tylny hamulec - brak
przełożenia - 17/25
koła i opony: przód felga aluminiowa na łożyskach 6201, vee rubber vrm84 9x2,5
tył - felga aluminiowa na łożyskach 6201, michelin acs 9x2,75
łańcuch - moretti #420
przednie zawieszenie - 33mm teleskop klasyczny (Loncin 125)
kierownica - Loncin 125 z poprzeczką
tylne zawieszenie - oryginalny wahacz wleczony zawieszony na łożyskach igiełkowych 12x22x20; amortyzatory regulowane 360 mm z Simsona Enduro
osprzęt kierownicy - przełącznik świateł i gaszenia z ATV110, klamka CPI Supercross, rolgaz Loncin 125, pianka Protaper
zbiornik paliwa - Romet Komar 2350, zakręcany
chłodnica oleju - chwilowy brak, ale aluminiowa cnc ze sklepu mrf
cylinder - 52,4 cm3 aluminiowy
pompa oleju z szerszymi o 100% trybami (w porównaniu do seryjnej wyjętej z tego silnika)
głowica póki co standardowa, zawory 23/21, wałek długi, dolot 24 mm (po portingu) wydech - stożek od 21 do 25 mm (po portingu)
stator dwucewkowy, cewka ładowania j/w.
To chyba tyle z modyfikacji, rama jest wzmocniona w kilku punktach, mocowania silnika z blachy 4 mm, dolne w całości z blachy 4mm - mam na myśli to mocowanie z czterema śrubami M8, służące do montażu podnóżków. Podnóżki też są tam przykręcone.
To teraz jakieś fotki pasowałoby wrzucić
Fotki sprzed zmiany wydechu i przed montażem stopki bocznej:
Tłumiczek:
No i najważniejsze Vmax na przełożeniach 16/25 - 90 km/h, na przełożeniach 17/25 - do 100 km/h.
Spalanie 1,8-2,6l/100km, w zależności od stylu jazdy.
W planach głowica od 154fmi z wałkiem z40 (mam już projekt zębatki rozrządu) i gaźnik Keihin CVK 28 z CBR125.