Postautor: adrol » czw 12 kwie, 2012
tylko on ma na myśli, że 50ccm nie wytwarza takiej ilości spalin, żeby zwężka blokowała, co jest błędnym tokiem rozumowania, ale usunięcie zwężki nie doda odczuwalnego przyrostu mocy, po za tym pewnie w dalszej części są jeszcze jakieś przeszkody blokujące przepływ spalin. W 4t do pełni sukcesu powinno być dość duże kolanko w pełni puste na początku wystarczy, że będzie nieco większe od kanału wydechowego, a im dalej od głowicy powinno być coraz szersze(bo spaliny stygną i potrzebują więcej "miejsca") no i na końcu wydech przelotowy wypełniony odpowiednim materiałem z przelotem co najmniej 1,5 raza większym niż przy kolanku (oczywiście w zależności od długości układu wydechowego wartość zmienna) dla poprawienia przepływu spalin można też owinąć bandażem kolanko. Tylko w takich pojemnościach w 4t wartości przyrostu będą mniejsze niż zmienne które mamy podczas zmiany pogody. Ogólnie nie ma sensu rozważać nad tłumikami w beznadziejnych 50ccm i 72ccm które w ogóle nie mają nic wspólnego z tuningiem, dlatego zmiana układu wydechowego w takim wypadku da nam jedynie jako taki dźwięk.
Myślę, że tamat już został wyczerpany, bo nikt już nie będzie się bawił w tak szczegółowy tuning.