• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
Lukas87
Specjalista
Specjalista
Posty: 222
Rejestracja: czw 01 mar, 2012
Lokalizacja: SMI

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: Lukas87 » śr 11 kwie, 2012

Benio pisze:nie
po wywaleniu tego może być jedynie inny dźwięk ;)
te sprzęty produkują małą ilość spalin więc i przepustowość tłumika nie musi być duża


akurat kuzyn ma gb ma 72ccm i jest slabszy od mojego bartona po zamianie tlumika byl moj slabszy jesli dobrze mysle to 72ccm to pojemnosc czyli tyle powietrza wydala z silnika przy jednym ruchu tłoka to sobie policz ile jest przy np 6000obr/min

ps ta rurka zweza o 1/3 w porownaniu z bartonem


adrol

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: adrol » czw 12 kwie, 2012

na 50ccm w hondzie zmiana oryginalnego nie blokowanego tłumika na tuningowy daje przyrost 0,4KM w górnym zakresie, ale spadek o 0,1KM w dolnym zakresie (do 4tys. rpm)
także wyrzucenie zwężenia na pewno coś da tylko nie wiadomo, czy będzie to wartość odczuwalna.

Awatar użytkownika
BeNeK
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2587
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Nienadowa
Kontaktowanie:

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: BeNeK » czw 12 kwie, 2012

Lukas87, ta sra ta ta ta tylko szybkość "motorowerów" czy piździków o poj 72cc jest ważne nawet ciśnienie w oponach czy nawet ilość bełty w baku... nie mówiąc o samej wadzie kierowcy itd itd itd...

wartość odczuwalna nie będzie... chyba że sam fakt zmiany głosu komuś coś daje...
był chyba nawet na tym forum gościu który twierdził że w chyba w ogarze 900 zwykły tłumik bez żadnych zwężek blokuje mu przepływ spalin i jazda bez tłumika dodaje mu mocy <facepalm>

poje**ne jak lato z radiem <facepalm>
Motocykl - uzaleÂżnia, pochÂłania czas i pieniÂądze, a czasem i nawet jest waÂżniejszy niÂż wÂłasna kobieta...

Pozdrawiam BeNeK
Lewa !!

adrol

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: adrol » czw 12 kwie, 2012

Masz rację, ale taka zwężka jeśli ma na celu blokować przepływ spalin to zazwyczaj to robi i jeśli jest możliwość jej wywalenia, to po co ma tam siedzieć, na razie może na 50ccm nie blokuje nam spalin, ale gdy zmienimy silnik na 125 to naprawdę jest różnica.
Ja po zmianie tłumika z crossa 125 na układ wydechowy yoshimury poczułem dużą różnicę w samej ilości mocy jak tez i zakresie, oczywiście dużą jak na sam tłumik :)

Awatar użytkownika
BeNeK
Stały Bywalec
Stały Bywalec
Posty: 2587
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Nienadowa
Kontaktowanie:

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: BeNeK » czw 12 kwie, 2012

w 125 owszem ale 50-72cc to będzie tylko zmiana dźwięku bo mocy się już nie odczuje :)

a i tamten gościu z tego co pamiętam co pisał o tym wydechu miał 50ccm z tego co pamiętam <facepalm> <hahaha>
Motocykl - uzaleÂżnia, pochÂłania czas i pieniÂądze, a czasem i nawet jest waÂżniejszy niÂż wÂłasna kobieta...



Pozdrawiam BeNeK

Lewa !!


Awatar użytkownika
Lukas87
Specjalista
Specjalista
Posty: 222
Rejestracja: czw 01 mar, 2012
Lokalizacja: SMI

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: Lukas87 » czw 12 kwie, 2012

Benio pisze:w 125 owszem ale 50-72cc to będzie tylko zmiana dźwięku bo mocy się już nie odczuje :)


ty tak uwazasz to wsadz do 72ccm glowica z 50tki z malymi zaworami to masz tak samo jak zwezka w tlumiku czyli wieksze zawory = wiekszy przeplyw spalin i szybsze napelnianie komory spalania mieszanka o to cala tajemnica a jak chcesz to prosty test wez dwa wezyki jeden i drugi ktory ma srednice wieksza 0,5cm i dmuchnij w obydwa

adrol

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: adrol » czw 12 kwie, 2012

tylko on ma na myśli, że 50ccm nie wytwarza takiej ilości spalin, żeby zwężka blokowała, co jest błędnym tokiem rozumowania, ale usunięcie zwężki nie doda odczuwalnego przyrostu mocy, po za tym pewnie w dalszej części są jeszcze jakieś przeszkody blokujące przepływ spalin. W 4t do pełni sukcesu powinno być dość duże kolanko w pełni puste na początku wystarczy, że będzie nieco większe od kanału wydechowego, a im dalej od głowicy powinno być coraz szersze(bo spaliny stygną i potrzebują więcej "miejsca") no i na końcu wydech przelotowy wypełniony odpowiednim materiałem z przelotem co najmniej 1,5 raza większym niż przy kolanku (oczywiście w zależności od długości układu wydechowego wartość zmienna) dla poprawienia przepływu spalin można też owinąć bandażem kolanko. Tylko w takich pojemnościach w 4t wartości przyrostu będą mniejsze niż zmienne które mamy podczas zmiany pogody. Ogólnie nie ma sensu rozważać nad tłumikami w beznadziejnych 50ccm i 72ccm które w ogóle nie mają nic wspólnego z tuningiem, dlatego zmiana układu wydechowego w takim wypadku da nam jedynie jako taki dźwięk.
Myślę, że tamat już został wyczerpany, bo nikt już nie będzie się bawił w tak szczegółowy tuning.

ogar900 by adam
Posty: 8
Rejestracja: pn 02 cze, 2014
Lokalizacja: zielona gĂłra

Re: Blaszka w tłumiku.junak 901 Ferro i inne z tym wydechem.

Postautor: ogar900 by adam » wt 03 cze, 2014

mój tata to wybił od strony łączenia tłumika da się jest fajny dźwięk
Ostatnio zmieniony wt 03 cze, 2014 przez ogar900 by adam, łącznie zmieniany 1 raz.
lwg



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl