• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

154FMI przestawiony zapłon

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
pixeel
Posty: 1
Rejestracja: sob 05 kwie, 2025
Pojazd: Barton NXT 125

154FMI przestawiony zapłon

Postautor: pixeel » sob 05 kwie, 2025

Witam, posiadam crossa z silnikiem o oznaczeniu ZS-154FMI-2, o pojemności 125cm³. Kilka dni temu wydarzył się bardzo dziwny incydent, mianowicie rozrusznik przestał obracać silnikiem, było słychać sam rozrusznik pracujący bez obciążenia, uruchomiłem motocykl pomimo tego, przejechałem się kawałek, to znaczy 100-150 metrów i silnik zgasł przy puszczeniu gazu, dalsze próby odpalania skutkowały bardzo mocnym odbijaniem kopki (tylko gdy była włączona iskra, czyli przestawiony zapłon, a dokładnie następuje za wcześnie), jak już odpalił to gasł od razu jak puszczono gaz. Po rozebraniu dekielka magneta, pierwsze co zobaczyłem to zerwany łańcuszek rozrusznika, był on zerwany w miejscu łączenia ogniw, pomimo tego magneto nie ma luzów i zapłon teoretycznie nie powinien być przestawiony (wnioskując po magnecie). Stator jest przymocowany do dekielka i przysłonięty magnetem więc nie ma również szans że oberwał łańcuszkiem. Nie wiem czy dobrze myślę, jeśli nie to mnie poprawcie ale na moje oko wygląda to tak jakby z zapłonem coś się odwaliło i przez to uszkodził się łańcuszek rozrusznika. Liczę na waszą pomoc, pozdrawiam.


karuzelowy6
Posty: 8
Rejestracja: pt 04 lip, 2025
Pojazd: Toyota Corolla

Re: 154FMI przestawiony zapłon

Postautor: karuzelowy6 » wt 26 sie, 2025

Brzmi to tak, jakby przyczyną wszystkiego był przestawiony zapłon, a nie sam zerwany łańcuszek rozrusznika – ten raczej ucierpiał wtórnie. Objawy typu mocne odbijanie kopki i gaśnięcie po odpaleniu wskazują, że iskra faktycznie pojawia się za wcześnie. Warto dokładnie sprawdzić klin na wale pod magnetem, bo jeśli się ściął albo nadłamał, to zapłon się przestawił mimo że samo magneto wygląda na osadzone prawidłowo. Dobrze też przyjrzeć się całemu układowi CDI i impulsatorowi, bo jeśli któryś element oszukuje, efekt będzie taki sam. Zacząłbym od klina i ustawienia wału, a dopiero później szukał winy w elektryce.
____________________________________________________________________________________________________________________
Wszędzie dobrze, ale na motocyklu najlepiej
Meble na zamówienie z Warszawy - zadbaj o indywidualne wnętrze


Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl