• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 28 sie, 2019

Cześć i czołem!
Przedstawiam mojego ulepa - motoryna swap 110cc <lol>
Mocno skrócony opis modyfikacji:
silnik - 152fmh, kartery z możliwością dołożenia dolnego rozrusznika (zdemontowany)
zapłon - dc cdi na bazie chińskiego modułu ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu
instalacja elektryczna - cewka przerobiona na bezmasową z Hondy MTX 80 AC, regulator bezmasowy, akumulator żelowy 1,3 Ah, przedni reflektor 6" H4 55/60W, tył - lampa na diodach super flux
wydech - kolektor chromowany (Loncin 125) + Leo Vince Scoot
gaźnik PZ22 z dyszą 78 + króciec ssący 24 mm (loncin 125) + filtr piankowy
przedni hamulec: tarcza 180mm (Suzuki AN125) + zacisk jednotłoczkowy (Loncin 125) + pompa chińska uniwersalna + przewód w stalowym oplocie
tylny hamulec - brak :>
przełożenia - 17/25
koła i opony: przód felga aluminiowa na łożyskach 6201, vee rubber vrm84 9x2,5
tył - felga aluminiowa na łożyskach 6201, michelin acs 9x2,75
łańcuch - moretti #420
przednie zawieszenie - 33mm teleskop klasyczny (Loncin 125)
kierownica - Loncin 125 z poprzeczką
tylne zawieszenie - oryginalny wahacz wleczony zawieszony na łożyskach igiełkowych 12x22x20; amortyzatory regulowane 360 mm z Simsona Enduro
osprzęt kierownicy - przełącznik świateł i gaszenia z ATV110, klamka CPI Supercross, rolgaz Loncin 125, pianka Protaper
zbiornik paliwa - Romet Komar 2350, zakręcany
chłodnica oleju - chwilowy brak, ale aluminiowa cnc ze sklepu mrf
cylinder - 52,4 cm3 aluminiowy
pompa oleju z szerszymi o 100% trybami (w porównaniu do seryjnej wyjętej z tego silnika)
głowica póki co standardowa, zawory 23/21, wałek długi, dolot 24 mm (po portingu) wydech - stożek od 21 do 25 mm (po portingu)
stator dwucewkowy, cewka ładowania j/w.
To chyba tyle z modyfikacji, rama jest wzmocniona w kilku punktach, mocowania silnika z blachy 4 mm, dolne w całości z blachy 4mm - mam na myśli to mocowanie z czterema śrubami M8, służące do montażu podnóżków. Podnóżki też są tam przykręcone.
To teraz jakieś fotki pasowałoby wrzucić :>
Fotki sprzed zmiany wydechu i przed montażem stopki bocznej:

Obrazek
Obrazek

Tłumiczek:

Obrazek
Obrazek

No i najważniejsze :D Vmax na przełożeniach 16/25 - 90 km/h, na przełożeniach 17/25 - do 100 km/h.
Spalanie 1,8-2,6l/100km, w zależności od stylu jazdy.
W planach głowica od 154fmi z wałkiem z40 (mam już projekt zębatki rozrządu) i gaźnik Keihin CVK 28 z CBR125.


Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 661
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: pavaczek » śr 28 sie, 2019

ale sprzęt, szanuję za mody ;]

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 28 sie, 2019

Spoczko, będzie sporo więcej.
Na razie powoli, w wolnym czasie pracuję nad pośrednim wtryskiem, ale to jeszcze potrwa zanim coś z tego wyjdzie.
Na pewno zarzucę z przodu zacisk dwutłoczkowy, zmienię łożyska główki ramy na stożkowe i uspawam dłuższy wahacz. Wszystko kwestia czasu. Pomyślę też nad tylnym hamulcem, nawet bęben, bo czasem by się przydał, kiedy silnik nie daje rady wyhamować, a przedniego hebla nie można zacisnąć. Będzie głowica 154fmi z wałkiem z40, lepszy gaźnik a docelowo wtrysk. Jeden z kolegów z innego forum jest też za turbiną (rhb31 vz21), ale dużo czasu minie, zanim będzie można się bawić w takie mody.
Co do usprawnień silnika, bo za dużo o tym nie pisałem:
łożysko oporowe w docisku sprzęgła (zamiast kulkowego 6000),
szersze uszczelniacze z kauczuku fluorowego,
przetoczony wałek napędu pompy oleju, a w kartery wstawione tuleje z brązu,
łańcuszek rozrządu DID,
cylinder aluminiowy,
rozwiercony kanał olejowy w karterze (przy pompie oleju),
mocowania główne na śrubach m10 12.9 i dolne na m8 10.9,
sworznie dźwignienek zaworowych ze stali chromowanej utwardzonej powierzchniowo,
poprawione smarowanie sworznia tłoka,
i zalany lepszy olej - motul 300v 10w60 :)
Silnik był przeze mnie remontowany i na chwilę obecną ma nieco ponad 10k nalotu.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1324
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Yautja » śr 28 sie, 2019

Co do usprawnień, zapytam skąd wziąłeś inne uszczelniacze w potrzebnych wymiarach, gdzie dorabiałeś tulejki brązowe i jak poprawiłeś smarowanie sworznia tłoka? Jak lubisz poprawiać fabrykę to polecam mój zestaw:
https://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?f=13&t=15435
Obrazek

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 28 sie, 2019

Uszczelniacze wszystkie prócz wału korbowego zamówiłem z Aliexpress, po wymiarach.
Tulejki toczył sąsiad, podałem mu wymiary i dostarczyłem materiał, tak samo wałek napędu dałem do przetoczenia.
Smarowanie sworznia tłoka - sworzeń jest pływający, więc nawierciłem po prostu po dwa otwory fi 1,5 na stronę w piaście sworznia w tłoku :)
Śruby przy remoncie wpakowałem imbusowe, 8.8 ocynkowane. Nakrętkę sprzęgła zostawiłem bo i tak mam klucz do niej, trochę tych pierdzieli przyjeżdża do mnie to trzeba mieć. Z usprawnień jeszcze jest w planach natrysk oleju na denko tłoka, w fmb banalne do wykonania, przy rozpołowieniu dorobię taki bajer i opiszę w poradniku co i jak.


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » śr 28 sie, 2019

seler1500 pisze:kiedy (...) przedniego hebla nie można zacisnąć


Co to znaczy?

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 28 sie, 2019

Lecisz 90-100/h po piasku lub mokrej nawierzchni i musisz z jakiegoś powodu nagle zahamować.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » czw 29 sie, 2019

Hamulców nie należy używać jak przełącznika typu ,,ON/OFF".
Tylnego również.

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 29 sie, 2019

O kurde, dzięki za pomoc, nie wiedziałem, że tak to działa <szok>

------------------------------------------------------------------------------------

Czas na kolejną dawkę patentów.
Cały czas borykam się z luzami na główce ramy.
Wpadłem dzisiaj na pomysł zastąpienia sztycy Loncina... śrubą.
Tak, wrzucę tam śrubę M24x240 kl. 8.8 (ocynk).
Dolna półka po wyjęciu sztycy ma otwór 24 mm, miski łożysk - 24 mm, górna półka jest wypracowana przez luzy i ma od 22 do 23 mm, rozwierciłem na 24. Ciekaw jestem, czy wypali, ale chyba powinno :)
Śruba M24 ma skok 3 mm <szok>
i ta konkretna kosztuje 34 zł za sztukę :F
Ale spróbować można, za poprawienie komfortu jazdy jestem w stanie zapłacić każdą cenę <lol> Przy okazji kupiłem łożysk igiełkowych na tyle, by wypchać nimi całą rurkę ramy (mocowanie wahacza) i dwa uszczelniacze na krańce. Na tę samą rurkę założę dwa łożyska 6905 i dodatkowo na nie rolkę z poliamidu - będzie chronić mocowanie wahacza przed wytarciem przez łańcuch.
Jeśli dobrze liczę, to śruba M24 w klasie 8.8 przekroczy doraźną granicę wytrzymałości przy... 36 tonach (12x12xPi)x(8x100) [N] = 361 911 N = 36191,1 kg = 36,1911 t
Czyli po mojemu wystarczy aż nadto.
cdn.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » ndz 01 wrz, 2019

Śmieszne.
Mam wrażenie, że nie porozumieliśmy się, więc postaram się rozwinąć:

Kiedyś miałem podobny pogląd do Twojego, ale było to w czasach kiedy miałem tylny hamulec bębnowy. Od kiedy mam dwie tarczę uważam, że przy awaryjnym hamowaniu lepiej polegać bardziej na przednim niż tylnym hamulcu (tak jak z resztą sugerują zwykle opracowania tematu).
Mimo, że jeżdżę dual-sportem (więc żadnym tam ścigaczem, który praktycznie od razu ma bardziej obciążone przednie koło) a w dodatku tylną oponę mam markową (Bridgestone) a przednią chińską, przy gwałtowniejszym hamowaniu tylne koło bardzo łatwo traci przyczepność natomiast przedniemu jeszcze się nie zdarzyło.

Po prostu nie zgadzam się z określeniem przywołanej przez Ciebie sytuacji jako takiej w której lepiej hamować tyłem niż przodem.

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » ndz 01 wrz, 2019

No okej, każdy hamuje jak umie. Dla mnie lepiej dorobić tylny hamulec, bo dopóki mam gigantyczny luz na łożysku główki ramy, to przodem nie da się po ludzku hamować. Poza tym opona którą obecnie mam założoną niezbyt dobrze radzi sobie na piasku i bardzo łatwo zablokować koło, przez co łatwo o wywrotkę. Bez problemu da się wyczuć moment na granicy zablokowania, ale siła hamowania jest wtedy zupełnie niewystarczająca, i jeśli musiałbym gwałtownie zahamować, to na pewno bym nie zdążył i uderzył w "ruchomą przeszkodę" lub dobił zawieszeniem na gigantycznej wyrwie. Z doświadczenia wiem, że w tym konkretnym pojeździe po prostu bezpieczniej w takiej sytuacji zablokować tył niż balansować przodem na granicy przyczepności. Jeśli nie wierzysz, zapraszam na jazdę próbną do Jełowej k. Opola.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » wt 03 wrz, 2019

Jak najbardziej zgadzam się, że lepiej mieć tylny hamulec niż go nie mieć.
Najlepiej mieć oba sprawne i proporcjonalne do prędkości rozwijanych przez pojazd.

(Mam nadzieję, że to, że się z Tobą zgadzam nie anuluje automatycznie zaproszenia do jazdy próbnej).

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » wt 03 wrz, 2019

Każdy chętny na jazdę próbną mile widziany. Na razie borykam się z problemami pękającego mocowania wahacza, luzów na główce ramy i pękniętym schowkiem, ale cały czas "jeździ" :) Wahacz wyrwało już trzeci raz i myślę, że ostatni - zaczynam budować od podstaw nową, ulepszoną ramę. Koła, zbiornik i schowki zostają, żeby choć troszkę przypominało to motorynkę - jak ta śliczna zielony metalik z silnikiem Simsona (google - motorynka tuning simson). Zresztą na tej się wzorowałem, tyle, że z innym silnikiem i parę innych dupereli jak lampa czy instalacja elektryczna. Hamulec na 80 % zrealizuję na pompie hamulcowej i cięgnie hydraulicznym - jak te do wysprzęglików hydraulicznych. W razie czego łatwo będzie przejść z bębna na tarczę.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » śr 04 wrz, 2019

Miło patrzeć jak projekt jest tak szeroko zakrojony i ciągle realizowany. Szkoda tylko, że nie uda się takiej maszyny zalegalizować.

Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 20
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 04 wrz, 2019

No niestety. Gdyby to był sam swap silnika np. na dość podobny M541 (simson s51, sr50) to jeszcze by może przeszło, ale tutaj to nawet nie ma co gadać, sporo spawania, cięcia, a i sama rama od początku pochodziła z lokalnego złomu, więc i tak bez szans na cokolwiek. Jak już będzie w miarę gotowa będzie objeżdżać zloty w promieniu 100 km. Przyczepka jest więc transport jest, ale na rozpoczęcie sezonu dojechała (tylko złożona kierownica) w Matizie, więc lajt :)



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl