
Przepis na modyfikacje cew z 2 na 4 .
- Podstawka na cewek 6 BEZ CEWEK, ale z czujnikiem położenia wału
- stator do Rometa Zetki na 4 cewki
- regler dla cewek niezmasowanych tzw.5 pinowiec
- dostęp do tokarki i wiertarki
- lutownica cyna konektorki taśma izolatka
Zakupiony stator od Zetki ma większą średnicę i bez przetoczenia nie zmieści się nam w magneto. Odlutowujemy/odcinamy kable. Cewki owijamy każdą z osobna taśmą aby nie dostały się do nich opiłki. Uwaga na cewkę zasilająca moduł, wydaje się że wychodzi z niej pęczek kabli ALE W TYM PĘCZKI RYŻOJADKI PUŚCIŁY DRUCIK KTÓRYM JEST NAWINIĘTA CEWKA. Uszkodzenie wiąże się w ostateczności z zakupem nowego statora, mi jednak udało się zalutować dziada.
Stator toczymy na wymiar 83~83.3mm, nie zbierając dużo materiału bo może wybuchnąć. Obroty koło 350 posuw nie za duży, delikatnie acz stanowczo.
Ja wystrugałem sobie taki zabierak do tej roboty

Po toczeniu pora rozwiercić otwory mocujące, oryginalnie są na śruby 5, my potrzebujemy na M6, więc wiercimy wiertłem 6,2mm nie większym.
Po tych zabiegach można już przykręcić stator do podstawki, zalutować i zarobić kable.

I wkręcić nową elektrownię do silnika.

Czas to podłączyć i tu mała niespodzianka gdyż regler posiada 5 kabli i my mamy kostkę na 4

Przy silniku podpinamy normalnie z tym że do żółtego różowy bo żóltego nie ma.
Przy reglerze lecimy kolorkami z podłączeniem, czarny polecam wpiąć w miejsce gdzie po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie, w moim wypadku jest to kabel lecący do przerywacza kierunków (pomarańczowy).
Odpalamy sprzęt i u mnie jest przy odpalonych lampach przy 3000rpm 12,8-13V
Przy przegazówce pod 6000rmp dolatuje do 13.8V
ALE ładowanie aku wygląda zajebiście przy odpalonych lampach tj przód HS1 25W, tył LED
mam w zapasie do ponad 3A w zależności od obrotów , czyli łącznie możemy wydusić około 70W.
Zapytacie pewnie dlaczego nie włożyłem 6 cewek, ano dlatego że magneto mam 4 magnesowe i bieguny się nie zgadzają statora z magnetem. Testowałem taką kombinację i prądu nie ma.
Najważniejsze że znów mam prąd, powodzenia w przeróbkach, jakby co to pytajcie.
Jeżeli admin widzi w tym temacie większą wartość użyteczną to niech podepnie.
Własność Moto-4t.pl, absolutny zakaz kopiowania pod karą chłosty zużytym łańcuchem ucioranym w oleju .
UWAGA PATENT MA PRAWDOPODOBNIE UKRYTĄ WADĘ WYCHODZĄCĄ PO KILKU TYSIĄCACH KILOMETRÓW W POSTACI FAJCZĄCEJ SIĘ CEWKI ZASILAJĄCEJ MODUŁ, PRAWDOPODOBNIE WYNIKA TO Z RÓŻNIC MODUŁÓW ZAPŁONOWYCH W ZETCE I NASZYM. PRAWDOPODOBNIE NALEŻY WYMIENIĆ MODUŁ NA MODUŁ OD ZETKI.