• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: janschster » śr 06 paź, 2021

W czym problem?

Wymieniłem gaźnik na VM22 Mikuni i nie mogę go ustawić. Ze zwykłymi gaźnikami nie miałem problemów. Kiedy ustawię wolne obroty na 2/3,5 tyś, obroty powoli spadają do 0 silnik aż zgaśnie, nawet na luzie w trakcie jazdy. Przy przekręcaniu manetki słychać strzały z tłumika a wskazówka obrotomierza nie idzie płynnie do góry. Z bólem dochodzi do 11tyś obr. Śrubką od mieszanki też kręciłem.
Jest lepiej kiedy wolne obroty są na około 4 tyś, ale to raczej nie jest prawidłowe ustawienie.

Szczegóły:
Junak 905 przerobiony na gaźnik
Silnik 110cc
Filtr oryginalny, airbox. Guma między filtrem a gaźnikiem oryginalna, musiałem ją rozciągnąć aby weszła na gaźnik.
Króciec chyba od 110cc, albo 72cc., nie mam pewności. Ma znacznie mniejszy otwór niż wylot z gaźnika. Czekam na dostawę króćca od 125cc.
Tłumik oryginalny od 50cc. W Junaku 128 125cc jest identyczny.

Jeszcze nie wiem jaka jest dysza w tym gaźniku a jak powinna być do 110cc.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: JOSEMORALES » czw 07 paź, 2021

Witaj, gaźnik nadwymiarowy. Do 110cc najczęściej stosuje się pz19( optymalna dysza to 78), u Ciebie jest najprawdopodobniej za duża dysza paliwowa (w moim vm22 nawet przy 140cc zmieniałem na mniejszą).
To od początku, VM22 ma większy dolot niż standardowe gaźniki do poziomych silniczków, a co za tym idzie należy zastosować kolanko dolotowe i uszczelkę o tej samej średnicy dolotu aby nie tworzyła się tama na wylocie z gaźnika itp. Następnie należy dobrać filtr powietrza do takiej mieszanki podzespołów, co nie zmienia faktu że to za duży gaźnik i teraz trzeba go ograniczać na powietrzu i paliwie żeby działał jak mniejszy. Niestety gaźniki z większych jednostek mocy nie dodadzą kiedy wielkość zaworów jest jak w 72cc. Pozdrawiam

ps. kolanka dolotowe zamawiaj pod dany gaźnik a nie pojemność bo sprzedawcy najczęściej sami nie mają zielonego pojęcia, więc ważna jest średnica otworu i wysokość kolanka aby gaźnik się zmieścił.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: janschster » czw 07 paź, 2021

Wybierając gaźnik sugerowałem się opiniami z tego forum oraz opisem produktu z allegro „Gaźnik MIKUNI VM22 PZ26 26mm 110CC 125CC 140CC”.
Zamówiłem dyszę główna 85, będzie dopiero w poniedziałek.

Jurto sprawdzę czy króciec jest OK, jak nie to kupię kolejny.

JOSEMORALES pisze:To od początku, VM22 ma większy dolot niż standardowe gaźniki do poziomych silniczków, a co za tym idzie należy zastosować kolanko dolotowe i uszczelkę o tej samej średnicy dolotu aby nie tworzyła się tama na wylocie z gaźnika itp.

ps. kolanka dolotowe zamawiaj pod dany gaźnik a nie pojemność bo sprzedawcy najczęściej sami nie mają zielonego pojęcia, więc ważna jest średnica otworu i wysokość kolanka aby gaźnik się zmieścił.



Ten sam filtr co mój mają junaki 125 więc nie powinien być za mały. W komplecie z gaźnikiem był filtr gąbkowy, podłączałem go i lepiej nie było.

JOSEMORALES pisze:Następnie należy dobrać filtr powietrza do takiej mieszanki podzespołów, co nie zmienia faktu że to za duży gaźnik i teraz trzeba go ograniczać na powietrzu i paliwie żeby działał jak mniejszy.


Pomimo problemów z wolnymi obrotami jeżdżę. V-max nie wiele w górę, tak około 3/5km, ale przyśpieszenie nieporównywalne, po kilku sekundach 80 na liczniku na 3 biegu.

JOSEMORALES pisze:Niestety gaźniki z większych jednostek mocy nie dodadzą kiedy wielkość zaworów jest jak w 72cc.


Kiedyś zamierzam zmienić silnik na 140 lub 190cc. Jaki masz v-max na 140cc i jakie zębatki założone?

JOSEMORALES pisze:(w moim vm22 nawet przy 140cc zmieniałem na mniejszą).

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: to&owo » czw 07 paź, 2021

Jest tak jak kolega napisał wyżej. VM22 ogólnie słabo współpracuje z silnikami chinoli, seria vm to gaźniki o dużych możliwościach przepływu, świetne przy mocniej zmodyfikowanych jednostkach. Zastosuj pz19, ewentualnie 20 z racji lepszej konstrukcji (pływak, ssanie). Z kolanami jest tak jak mówi Jose. Większość części nie ma żadnych numerów.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: janschster » pt 08 paź, 2021

Króciec pasuje ale lepiej nie jest.


janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Problem z regulacją gaźnika mikuni vm22 - 110cc

Postautor: janschster » sob 09 paź, 2021

mam pytanie, w mikuni włączone ssanie jest w dół czy do góry?



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl