• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Wymiana silnika Junak 905

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Wymiana silnika Junak 905

Postautor: janschster » wt 14 wrz, 2021

Witam wszystkich

Niedługo chcę wymienić silnik na mocniejszy (140cc - 200CC). Oryginalnie motor ma silnik poziomy, pytanie czy da się do niego włożyć silnik pionowy?.
Junak 905 ma górne mocowanie na silnik pionowy ale nie ma przedniego, nie wiem czy jest one niezbędne.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: Kuaczozor » śr 15 wrz, 2021

janschster pisze:Oryginalnie motor ma silnik poziomy, pytanie czy da się do niego włożyć silnik pionowy?.


W wypadku większości chińskich motorowerów są one ,,wzorowane" na większych motocyklach, co w praktyce oznacza, że mają ramy identyczne jak 125tki z pionowymi silnikami tylko z innymi mocowaniami. Jeżeli ustalisz z jakiego motocykla zerżnięto Twoją ramę możesz z dużym prawdopodobieństwem orzec czy i na jaki pionowy silnik znajdzie się miejsce. Natomiast bez spawania się nie obejdzie.

janschster pisze:Junak 905 ma górne mocowanie na silnik pionowy ale nie ma przedniego, nie wiem czy jest one niezbędne.


To zależy ile chcesz przejechać zanim mocowanie silnika urwie się od wibracji. Ale generalnie tak.

janschster pisze:Niedługo chcę wymienić silnik na mocniejszy (140cc - 200CC).


Pojemność 140 skutecznie występuje w wariancie poziomym. Szczególnie przydatne jeżeli okaże się, że oryginalnie dana rama występuje z poziomym silnikiem.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: janschster » czw 16 wrz, 2021

junak 128 jest prawie identyczny. Różnica między nim a moim to tylko silnik i przednie mocowanie na silnika pionowego.
Wiem że mogę wstawić silnik poziomy do 212 ale cena tego silnika przeraża a pionową 200/250 mogę kupić tak do 2500zł. Obecnie mam zamontowany 110cc, jeszcze zastanawiam się co włożyć aby starczył na dłużej niż pół roku.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: Kuaczozor » czw 16 wrz, 2021

Możesz zamontować YX140 https://sklep.pitbikemrf.pl/silniki/59- ... sznik.html tak jak większość swaperów motorowerowych przed Tobą.

ZS155 wykazywał duże problemy w związku ze zbliżaniem się głowicy do przedniego koła, więc przypuszczam, że z 200 byłoby jeszcze gorzej.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: janschster » czw 16 wrz, 2021

Tak mniejwięcej jaki vmax ma 140cc?


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: Kuaczozor » czw 16 wrz, 2021

Nie miałem nigdy tego silnika.

Forum jest pełne wątków o doborze zębatek, tam są informacje o prędkościach na konkretnych przełożeniach.
Dane przełożeń biegów tego silnika również są dostępne, więc możesz obliczyć wszystko na gearingcommander.com

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: JOSEMORALES » pt 17 wrz, 2021

Tam jest kratownicowe wzmocnienie spinające główkę z tyłem ramy i jest wąskie więc pionowy odpada, chyba że dorobi szeroką kołyskę tak jak ja miałem wtedy wywala bądź poszerza kratownicę. Już wiem wejdzie tam 125 pionowe z hondy cbr bo ma wodny garniec. On ma wąskie cienkie sanki więc nawet do yx140 musiałby je rozszerzać, a taki 125 z cbr poleci spokojnie 120 kmh co jest wystarczające przy takim sprzęcie.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: janschster » ndz 19 wrz, 2021

"Tam jest kratownicowe wzmocnienie spinające główkę z tyłem ramy i jest wąskie więc pionowy odpada"

Powyższe to nie prawda, Junak 128 ma identyczną ramę w której jest pionowy silnik. Stąd też w moim górne mocowanie ale brak dolnego którego osobno w necie nie znalazłem.

Chyba dam sobie spokój z pionowym bo za dużo kombinacji, mocowanie, wydech i nie wiem co tam jeszcze wyjdzie. Na razie zastanawiam się nad 140 a 190 poziomym

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: Kuaczozor » ndz 19 wrz, 2021

janschster pisze:
JOSEMORALES pisze:Tam jest kratownicowe wzmocnienie spinające główkę z tyłem ramy i jest wąskie więc pionowy odpada,

Powyższe to nie prawda, Junak 128 ma identyczną ramę w której jest pionowy silnik.


Obrazek



janschster pisze:Na razie zastanawiam się nad 140 a 190 poziomym


Z doświadczenia nie polecam większych poziomych silników niż 140.

Z drugiej strony, najmniej głowica będzie się obijać o przednie koło przy silniku pionowym.
Na Twoim miejscu w drugiej kolejności zamontowałbym pionowy. W drugiej, ponieważ, imao, najlepiej jest kupić po prostu większy motor.
Jeżeli nieopatrznie weźmiesz udział w wypadku możesz płacić komuś odszkodowanie do końca życia ponieważ OC nie zadziała. Jest to zgodnie z prawem realna możliwość.

janschster
Amator
Amator
Posty: 11
Rejestracja: wt 14 wrz, 2021
Pojazd: junak 905

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: janschster » ndz 19 wrz, 2021

Przy 110cc ma jeszcze około 10cm luzu miedzy silnikiem a kołem. Na zdjęciu widać że J128 ma mocowanie od kierownicy do silnika, można gdzieś takie coś kupić.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Wymiana silnika Junak 905

Postautor: Kuaczozor » ndz 19 wrz, 2021

janschster pisze:Na zdjęciu widać że J128 ma mocowanie od kierownicy do silnika, można gdzieś takie coś kupić.

Sam element mocujący silnik do ramy - bardzo prawdopodobne. Natomiast przypuszczam, że nie masz tak długiej rury z ramy z przodu.
Generalnie bez spawania raczej się nie obejdzie.

janschster pisze:Przy 110cc ma jeszcze około 10cm luzu miedzy silnikiem a kołem.

Tak, kiedy stoi. Musisz wliczyć kompresję lag związanych z hamowaniem.
W WS50 połamałem błotnik głowicą przy silniku 50cc.
Oczywiście są różne rozwiązania, jak gęstszy olej w lagach, które coś tam pomagają.
Ostatecznie po wymianie na ZS155 miałem gumowy błotnik, więcej oleju plus lagi wygięte po kolizji obrócone tak, żeby oddalić koło od silnika. Jakoś to działało.

Najlepiej sprawdź wymiary silników i sam oceń, czy nie będą zbyt długie.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron