• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
blackpowder
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: czw 20 sie, 2020

Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: blackpowder » wt 02 mar, 2021

Czy silniki o pojemności 110 cm3 i 50 cm3 139fmb używają tej samej obudowy silnika?

Ponieważ właśnie kupiłem zupełnie nowe 110 cm3 i chciałbym zrobić ligal. A to oznacza, że ​​muszę go przekonwertować do 50 cm3.

Poza wymianą cylindra + głowicy, łańcucha rozrządu i szpilek cylindrów. Czy nie powinno to być możliwe?


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: Kuaczozor » wt 02 mar, 2021

 
139FMB to JEST 50cc.

Jeżeli masz silnik 110cm³ z ,,139FMB" na obudowie, to znaczy, że to jest obudowa z silnika 50cm³ ze zmienionym cylindrem, więc zmiana w drugą stronę powinna być jak najbardziej wykonalna.

blackpowder
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: czw 20 sie, 2020

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: blackpowder » wt 02 mar, 2021

Na bloku silnika jest napisane 152fmh, czy wiesz, czy to inna obudowa silnika w porównaniu z obudową silnika 139fmb?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: Kuaczozor » wt 02 mar, 2021

Ze względu na (godną pochwały z resztą) tendencją chińczyków do unikania produkcji nowych elementów gdzie to tylko możliwe podejrzewam, że to wciąż może być kwestia wymiany tych elementów bez żadnych modyfikacji, ale niestety żadnej gwarancji dać nie mogę.

Musiałbyś porównać rozstaw szpilek, skok wału i otwór pod cylinder w obu silnikach. Jeżeli są takie same, to nie powinno być większego problemu.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: JOSEMORALES » wt 02 mar, 2021

Będziesz potrzebował Wał, szpilki, łańcuszek, głowicę ,cylinder i tłok. Do tego komplet uszczelek. 52 w numerze silnik a to średnica tłoka (52,4) więc 110cc (dokładnie to 108). Silniki 110cc posiadają ten sam blok co 50cc , różnią się tylko w/w elementami , oraz zdarzają się skrzynie biegów z różnymi przełożeniami. Nie rozumiem tylko dlaczego nie kupiłeś od razu 50cc, było by taniej i bez brudzenia rąk. Pozdrawiam

ps, istnieje także możliwość że tłok ma równe 52 i wtedy jest to 100cc(98 dokładnie) , ale w kwestii konwersji wtórnej niczego to nie zmienia.


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: to&owo » czw 18 mar, 2021

Taniej będzie założyć zablokowany moduł. Uważam, że 50ccm nie nadaje się do jazdy.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: Kuaczozor » czw 18 mar, 2021

Skoro chce robić ,,ligal" to powinien zmniejszyć pojemność poniżej 50cm³ oraz założyć zablokowany moduł.

Zgadzam się, że kiedy się przesiąść na 50 z czegoś większego efekt jest jakby w samochodzie palił tylko jeden gar. Poza tym przy takim braku elastyczności wiele osób zgadza się, że 50 są bardziej niebezpieczne od choćby 125, ale jeżeli się uparł, że chce mieć 50tkę, to jego wybór.

blackpowder
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: czw 20 sie, 2020

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: blackpowder » ndz 28 mar, 2021

Czy myślisz, że będzie można ograniczyć silnik o pojemności 110 cm3 do jazdy tylko 30 km / h?
bez zbytniej zmiany

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Konwersja 110 cm3 do 50 cm3

Postautor: Kuaczozor » pn 29 mar, 2021

Czemu akurat 30km/h?

Aby pojazd spełniał warunki stawiane motorowerom musi mieć (między innymi) dwie właściwości:
1. pojemność silnika <50cm³
2. *coś* co ograniczy osiąganą prędkość do 45km/h

I o ile na obie patrzy się nieco przez palce:
ad. 1 - sporadycznie zdarzy się, żeby ktoś miał problemy w związku z większym silnikiem,
ad. 2 - nawet seryjnie motorowery wyjeżdżają bez jakichkolwiek blokach a więc bez problemu przekraczają 45km/h

to jednak większa szansa na uniknięcie ewentualnych kłopotów przy braku blokady (szczególnie jeśli możesz powołać się na to, że tak było seryjnie i nic nie zmieniałeś), niż przy pojemności ponad dwukrotnie przekraczającej normę, ale z blokadą.


Innym tematem jest np. ograniczanie mocy w celu nauki jazdy dzieci. Ale wtedy można zastosować inne metody, jak np. blokadę biegów powyżej 1-szego.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl