• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Gruz zipp pro 120/50

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » śr 22 lip, 2020

Kupiłem regulator na 5 pin. Zasilanie do czarnego przewodu podciągnąłem i jest to samo. Na nowym regulatorze 15volt na wolnych i ledwo 13 ze światłami przy gazowaniu. Co za szrot


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: to&owo » śr 22 lip, 2020

Twoje problemy z akumulatorem załatwi wymiana żarówek na 18watt z przodu. Masz non stop przdciazona instalację, 65 watt to paranoja. Dodaj do tego 5 watt z tyłu, plus jakieś tam 5 Wat z kontrolki biegu, włączasz kierunkowskaz, kolejne 15w. 100 Wat lądują alternatory w motocyklach, nie prądnice.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » śr 22 lip, 2020

to&owo pisze:Twoje problemy z akumulatorem załatwi wymiana żarówek na 18watt z przodu. Masz non stop przdciazona instalację, 65 watt to paranoja. Dodaj do tego 5 watt z tyłu, plus jakieś tam 5 Wat z kontrolki biegu, włączasz kierunkowskaz, kolejne 15w. 100 Wat lądują alternatory w motocyklach, nie prądnice.


No bez przesady... Taki romet k125 lub cokolwiek innego daje radę z 60 watową żarówką. Założyłem dzisiaj 35w Osrama żebym miał czym jeździć i jednym słowem gówno widać.

EDIT:
Przypominam, że fabrycznie było 2x35 z przodu a jeździłem na 1x60. Także to nie to.

EDIT 2:
Nawet zakładając, że dałbym i 5 watowe żarówki nie powinno być prawie 16 volt ładowania na wolnych obrotach.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » śr 22 lip, 2020

Asiasty pisze:Nawet zakładając, że dałbym i 5 watowe żarówki nie powinno być prawie 16 volt ładowania na wolnych obrotach.


Dokładnie.


Asiasty pisze:Na nowym regulatorze 15volt


15 to już nieźle. Może być nawet błąd pomiaru.





Zupełnie się zgadzam, że żarówki 35W to słabe rozwiązanie. Po zmroku można jeździć tylko na pamięć, ewentualnie gdzieś gdzie nie ma ruchu z naprzeciwka.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » czw 23 lip, 2020

Tylko teraz co robić? Pomysły już mi się skończyły...


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » czw 23 lip, 2020

Czy przewody ładowania idą bezpośrednio z silnika do regulatora?
Jakie masz napięcie na wolnych ze światłami?
Czym mierzysz napięcia?
Czy najnowsze pomiary były robione z naładowanym prostownikiem akumulatorem?

Sprawdź też czy masz pobór prądu bez włączonych odbiorników (wpinasz amperomierz między akumulator i przewód i sprawdzasz czy jest jakikolwiek pobór) i czy pobór przy włączonych zgadza się mniej więcej z tym jaki teoretycznie powinien być (mierzysz jak poprzednio tylko ze zwiększonym zakresem i wynik w amperach mnożysz przez 12, to daje pobór w watach, który porównujesz z sumą mocy włączonych żarówek).

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » czw 23 lip, 2020

Kuaczozor pisze:Czy przewody ładowania idą bezpośrednio z silnika do regulatora?
Jakie masz napięcie na wolnych ze światłami?
Czym mierzysz napięcia?
Czy najnowsze pomiary były robione z naładowanym prostownikiem akumulatorem?

Sprawdź też czy masz pobór prądu bez włączonych odbiorników (wpinasz amperomierz między akumulator i przewód i sprawdzasz czy jest jakikolwiek pobór) i czy pobór przy włączonych zgadza się mniej więcej z tym jaki teoretycznie powinien być (mierzysz jak poprzednio tylko ze zwiększonym zakresem i wynik w amperach mnożysz przez 12, to daje pobór w watach, który porównujesz z sumą mocy włączonych żarówek).


1. Raczej tak, aczkolwiek jeszcze przy najbliższej okazji zobaczę czy napewno.
2. Tutaj ciężko to zmierzyć, ponieważ napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora. Mogę jedynie zobaczyć, że ciągle spada.
3. Multimetrem.
4. Tak

Wpinam między akumulator i który przewód?

EDIT:
Kiedyś wysyłałeś mi takie schemaciki jak zrobić światła z akumulatora. Teraz mam pytanie bo tak. Fabrycznie miałem silnik zmasowany + regulator do zmasowanych silników, światła z prądnicy. Natomiast kolory przewodów instalacji pasują do silnika bezmasowego, światła podpiąłem pod akumulator i regulator również zmieniłem na bezmasowy. Teraz mam pytanie czy aby napewno regulator i światła to jedyne co trzeba zmienić przy zmianie z zmasowanego na bezmasowy.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » czw 23 lip, 2020

Asiasty pisze:Wpinam między akumulator i który przewód?

W zasadzie wszystko jedno. Chodzi tylko o to, że amperaż mierzy się szeregowo, a nie równolegle (jak w przypadku pomiarów woltomierzem).

Asiasty pisze:Teraz mam pytanie czy aby napewno regulator i światła to jedyne co trzeba zmienić przy zmianie z zmasowanego na bezmasowy.

Wszystko co było wcześniej zasilane z odczepu prądem zmiennym. Zazwyczaj są to światła i to tylko niektóre (pomijając instalacje bez akumulatora, ale o takich nie rozmawiamy).

Asiasty pisze:Raczej tak, aczkolwiek jeszcze przy najbliższej okazji zobaczę czy napewno.

W instalacji bezmasowej (czy przerabianej, jak w tym wypadku) przewody ładowania z silnika idą bezpośrednio do regulatora, natomiast w zmasowanych jeden z nich idzie na światła.

Proponuję następujący test:
Odpal silnik, podłącz woltomierz, ale nie włączaj świateł z instalacji tylko podepnij na przewodach równolegle na przewodach żarówki o podobnej mocy jaką chcesz obciążać przy wolnych obrotach. Jeżeli przy takim samym obciążeniu napięcie będzie znacząco lepsze podejrzewałbym awarię w instalacji.



Asiasty pisze:Tutaj ciężko to zmierzyć, ponieważ napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora. Mogę jedynie zobaczyć, że ciągle spada.


To niekoniecznie jest problem. Jeżeli podczas jazdy akumulator będzie doładowywał się wystarczająco, żeby móc rozładowywać się trochę na postoju to może działać (np. u mnie aktualnie tak jest mimo używania 35W z przodu. Nie jest to układ idealny i planuję to poprawiać, ale nie mam problemu z rozładowywaniem się akumulatora przy zwykłym użytkowaniu).

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: to&owo » pt 24 lip, 2020

Ja na 2x 18 spoko smigalem. Wina może leżeć też po stronie cienkich przewodów. Mam instalacje wykonana od zera, sam ją robiłem, teraz iskrę Man taką, że jak sprawdzam słychać jest przeskok, duża ciemnoniebieska. Wcześniej zawsze lekko pomarańczowa, na każdej świecy. Może problem leży po stronie regulatora albo osprzętu. Prąd ma tendencję do dziwnych zachowań, jeżeli nie są utrzymane parametry osprzętu.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pt 24 lip, 2020

Asiasty pisze:Raczej tak, aczkolwiek jeszcze przy najbliższej okazji zobaczę czy napewno.

Kuaczozor pisze: W instalacji bezmasowej (czy przerabianej, jak w tym wypadku) przewody ładowania z silnika idą bezpośrednio do regulatora, natomiast w zmasowanych jeden z nich idzie na światła.


Trochę zastanowiłem się nad tym zdaniem i tak:
Do regulatora normalnie dochodzą mi 4 przewody. Moja przeróbka polegała na podpięciu odczepu świateł do zasilania świateł pozycyjnych.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » pt 24 lip, 2020

Asiasty pisze: Moja przeróbka polegała na podpięciu odczepu świateł do zasilania świateł pozycyjnych.


Czy masz na myśli to:
Obrazek?

To dokładnie odwrotnie niż powinno być, ponieważ instalacja bezmasowa powinna wyglądać +/- tak:
Obrazek


(Jeden z żółtych przewodów może być również różowy, a przy przerabianej istalacji nawet biały)

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pt 24 lip, 2020

Mniej więcej coś takiego. Tylko tak... Przypominam, że kolory przewodów zgadzają się z obecnym silnikiem a jest bezmasowy. Poprzedni był zmasowany. Do regulatora normalnie dochodzi różowy i żółty.

Obrazek

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pt 24 lip, 2020

Kuaczozor pisze: Proponuję następujący test:
Odpal silnik, podłącz woltomierz, ale nie włączaj świateł z instalacji tylko podepnij na przewodach równolegle na przewodach żarówki o podobnej mocy jaką chcesz obciążać przy wolnych obrotach. Jeżeli przy takim samym obciążeniu napięcie będzie znacząco lepsze podejrzewałbym awarię w instalacji.


Zrobiłem dzisiaj ten test i z około 12.5-12.8 spadło do 11.3-11.5. Podpiąłem jedną 65w pod akumulator bez odpalania świateł. Obroty około 1.5k

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pt 24 lip, 2020

Kuaczozor pisze:Sprawdź też czy masz pobór prądu bez włączonych odbiorników (wpinasz amperomierz między akumulator i przewód i sprawdzasz czy jest jakikolwiek pobór) i czy pobór przy włączonych zgadza się mniej więcej z tym jaki teoretycznie powinien być (mierzysz jak poprzednio tylko ze zwiększonym zakresem i wynik w amperach mnożysz przez 12, to daje pobór w watach, który porównujesz z sumą mocy włączonych żarówek).


Tutaj możliwe, że coś źle zrobiłem ale na samym zapłonie było 1.6 ampera a po włączeniu świateł spadło do 0.7...
Mierzyłem tak, że odpiąłem kleme i jedną sonde do klemy a drugą do - na akumulatorze.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » sob 25 lip, 2020

Instalacja wygląda w porządku. Chyba, ze coś jeszcze było zasilane zmiennym i tego nie odciąłeś.

Asiasty pisze:Zrobiłem dzisiaj ten test i z około 12.5-12.8 spadło do 11.3-11.5. Podpiąłem jedną 65w pod akumulator bez odpalania świateł. Obroty około 1.5k


Nie mówiłeś, że na wolnych bez świateł masz 15.5V?

Asiasty pisze:na samym zapłonie było 1.6 ampera a po włączeniu świateł spadło do 0.7...


Prawie 20W na zgaszonych światłach? Podejrzane.
Zmierz ampery na wyłączonej stacyjce. Jeżeli nie masz odbiorników zasilanych po wyjęciu kluczyka, jak np. alarm, powinieneś mieć zerowy odczyt (dlatego mierz mniejszym zakresem, jeżeli na większym nic nie wykaże).
Przy zgaszonych światłach pobór powinien być może 1W na żarówkę biegu neutralnego, ewentualnie więcej na wskaźnik poziomu paliwa.
Możesz też włączyć stacyjkę ale odpiąć kontrolki i miernik paliwa wtedy też powinien być praktycznie żaden pobór.

EDIT: albo faktycznie coś źle zmierzyłeś, chociaż opis który dałeś brzmi prawidłowo.
Przełączyłeś sondę w gniazdo z napisem 10A przed mierzeniem tym zakresem?



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron