to&owo pisze:Twoje problemy z akumulatorem załatwi wymiana żarówek na 18watt z przodu. Masz non stop przdciazona instalację, 65 watt to paranoja. Dodaj do tego 5 watt z tyłu, plus jakieś tam 5 Wat z kontrolki biegu, włączasz kierunkowskaz, kolejne 15w. 100 Wat lądują alternatory w motocyklach, nie prądnice.
Asiasty pisze:Nawet zakładając, że dałbym i 5 watowe żarówki nie powinno być prawie 16 volt ładowania na wolnych obrotach.
Asiasty pisze:Na nowym regulatorze 15volt
Kuaczozor pisze:Czy przewody ładowania idą bezpośrednio z silnika do regulatora?
Jakie masz napięcie na wolnych ze światłami?
Czym mierzysz napięcia?
Czy najnowsze pomiary były robione z naładowanym prostownikiem akumulatorem?
Sprawdź też czy masz pobór prądu bez włączonych odbiorników (wpinasz amperomierz między akumulator i przewód i sprawdzasz czy jest jakikolwiek pobór) i czy pobór przy włączonych zgadza się mniej więcej z tym jaki teoretycznie powinien być (mierzysz jak poprzednio tylko ze zwiększonym zakresem i wynik w amperach mnożysz przez 12, to daje pobór w watach, który porównujesz z sumą mocy włączonych żarówek).
Asiasty pisze:Wpinam między akumulator i który przewód?
Asiasty pisze:Teraz mam pytanie czy aby napewno regulator i światła to jedyne co trzeba zmienić przy zmianie z zmasowanego na bezmasowy.
Asiasty pisze:Raczej tak, aczkolwiek jeszcze przy najbliższej okazji zobaczę czy napewno.
Asiasty pisze:Tutaj ciężko to zmierzyć, ponieważ napięcie jest mniejsze niż napięcie akumulatora. Mogę jedynie zobaczyć, że ciągle spada.
Asiasty pisze:Raczej tak, aczkolwiek jeszcze przy najbliższej okazji zobaczę czy napewno.
Kuaczozor pisze: W instalacji bezmasowej (czy przerabianej, jak w tym wypadku) przewody ładowania z silnika idą bezpośrednio do regulatora, natomiast w zmasowanych jeden z nich idzie na światła.
Asiasty pisze: Moja przeróbka polegała na podpięciu odczepu świateł do zasilania świateł pozycyjnych.
Kuaczozor pisze: Proponuję następujący test:
Odpal silnik, podłącz woltomierz, ale nie włączaj świateł z instalacji tylko podepnij na przewodach równolegle na przewodach żarówki o podobnej mocy jaką chcesz obciążać przy wolnych obrotach. Jeżeli przy takim samym obciążeniu napięcie będzie znacząco lepsze podejrzewałbym awarię w instalacji.
Kuaczozor pisze:Sprawdź też czy masz pobór prądu bez włączonych odbiorników (wpinasz amperomierz między akumulator i przewód i sprawdzasz czy jest jakikolwiek pobór) i czy pobór przy włączonych zgadza się mniej więcej z tym jaki teoretycznie powinien być (mierzysz jak poprzednio tylko ze zwiększonym zakresem i wynik w amperach mnożysz przez 12, to daje pobór w watach, który porównujesz z sumą mocy włączonych żarówek).
Asiasty pisze:Zrobiłem dzisiaj ten test i z około 12.5-12.8 spadło do 11.3-11.5. Podpiąłem jedną 65w pod akumulator bez odpalania świateł. Obroty około 1.5k
Asiasty pisze:na samym zapłonie było 1.6 ampera a po włączeniu świateł spadło do 0.7...
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości