• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » sob 13 cze, 2020

Witam wszystkich :)
Mam "trochę" wysłużonego Rometa Ogara 900 i postanowiłem przywrócić go do stanu może nie idealnego, ale bardzo dobrego. Chciałbym w tym wątku informować o postępach pracy oraz pytać Was o rady :)
Na samym początku chciałem rozwiązać problem z dławieniem na wysokich obrotach i dziwnym odgłosie wydobywającym się z silnika.
W tym celu nagrałem film: https://youtu.be/WMnv0EyXEAE
Po odkręceniu manetki silnik wkręca się, po czym w dużym stopniu spada z obrotów. Dodatkowo chciałbym się dowiedzieć co jest przyczyną powstawania charakterystycznego "stukania" w 9-tej sekundzie. Czy to wina gaźnika?
Liczę na pomoc i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi <hura>


to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: to&owo » ndz 14 cze, 2020

Z którego roku jest ten Ogar? To brzmi tak, jak odcięcie zapłonu na "zablokowanym " module, przy 6500rpm.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: to&owo » ndz 14 cze, 2020

Masz rocznik raczej poniżej 2009. Sprawdź układ zapłonowy i gaźnik, bo tutaj bym szukal patrząc na objawy. Zawory i rozrząd też sprawdź, ale na narazie tylko poprawność ustawienia rozrządu i luzów.

Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » pn 22 cze, 2020

Więc tak..
Przeczyściłem gaźnik oraz filtr powietrza. Założyłem wszystko do kupy, lecz bez skutku. Odkręciłem jeszcze raz przepustnicę i zauważyłem że iglica jest na najniższym rowku. Dałem na środkowy i jest o wiele wiele lepiej. Zdarza się mu przydławić przy wkręcaniu ale i tak jest dobrze, nawet świeca ma kolor zbliżony do kawy z mlekiem. Przez 5 lat tak jeździłem i się męczyłem ;P Możliwe że wymiana zapłonu jeszcze bardziej pomoże, ale narazie zajmę się ważniejszymi do naprawy rzeczami.
Zauważyłem, że jeśli ustawię kreskę obok znaku T na magnecie na środku tego inspekcyjnego otworu, to zębatka rozrządu jest tak jakby o jeden ząbek przestawiona do góry. Czym to może skutkować?
Na YouTube widziałem też film w którym jest informacja że zawory powinno się ustawiać na 0.10mm, jak z tym w końcu jest? 0.10mm czy 0.05 i 0.07?
Mam też takie osobiste pytanie na temat zapachu spalin, od czego on zależy? W Romecie jest zupełnie inny niż np w pitbike mrf 140rc.
Teraz będę się zabierał za regenerację amortyzatorów. W przednich leje się olej, a z tyłu praktycznie nie ma tłumienia. Czy da się to tłumienie jakoś odnowić? Prosiłbym też o wymiary uszczelniaczy w lagach i porady jaki olej do amorów kupić. Słyszałem że amortyzol jest średni, ale zastanawiam się nad castrol 15w 0,5l lub valvoline 15w 1l. Czy będą ok, a może macie jakieś lepsze propozycje? :>

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Kuaczozor » pn 22 cze, 2020

Virusek pisze:Zauważyłem, że jeśli ustawię kreskę obok znaku T na magnecie na środku tego inspekcyjnego otworu, to zębatka rozrządu jest tak jakby o jeden ząbek przestawiona do góry. Czym to może skutkować?


Chińskie silniki często nie są idealnie spasowane. Ustawiałem rozrząd tak, żeby był najbliżej ideału jak to możliwe i zwykle to wystarczało. Póki nie dzieje się coś bardzo złego z pracą silnika nie wnikałbym za bardzo w takie szczegóły.

Virusek pisze:a YouTube widziałem też film w którym jest informacja że zawory powinno się ustawiać na 0.10mm, jak z tym w końcu jest? 0.10mm czy 0.05 i 0.07?

Tego nie wie nikt. Teoretycznie lepiej mieć za luźno niż za ciasno.

Virusek pisze:Mam też takie osobiste pytanie na temat zapachu spalin, od czego on zależy? W Romecie jest zupełnie inny niż np w pitbike mrf 140rc.

Jeżeli mówimy o tym samym paliwie i układzie wydechowym to nie mam pojęcia, jeżeli o innych to zapewne od tego.

Virusek pisze:z tyłu praktycznie nie ma tłumienia. Czy da się to tłumienie jakoś odnowić?

Teoretycznie tak, ale jeżeli dostępne są zamienniki to nie bawiłbym się w to na Twoim miejscu tylko kupił nowe.

Virusek pisze:porady jaki olej do amorów kupić. Słyszałem że amortyzol jest średni, ale zastanawiam się nad castrol 15w 0,5l lub valvoline 15w 1l. Czy będą ok, a może macie jakieś lepsze propozycje?

A czy seryjnie był 15w w tych lagach? Jeżeli chcesz zwiększyć tłumienie względem seryjnego polecam raczej wlać więcej oleju niż wlewać gęstszy.


Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » pn 22 cze, 2020

Kuaczozor pisze:
Virusek pisze:Zauważyłem, że jeśli ustawię kreskę obok znaku T na magnecie na środku tego inspekcyjnego otworu, to zębatka rozrządu jest tak jakby o jeden ząbek przestawiona do góry. Czym to może skutkować?


Chińskie silniki często nie są idealnie spasowane. Ustawiałem rozrząd tak, żeby był najbliżej ideału jak to możliwe i zwykle to wystarczało. Póki nie dzieje się coś bardzo złego z pracą silnika nie wnikałbym za bardzo w takie szczegóły.

Virusek pisze:a YouTube widziałem też film w którym jest informacja że zawory powinno się ustawiać na 0.10mm, jak z tym w końcu jest? 0.10mm czy 0.05 i 0.07?

Tego nie wie nikt. Teoretycznie lepiej mieć za luźno niż za ciasno.

Virusek pisze:Mam też takie osobiste pytanie na temat zapachu spalin, od czego on zależy? W Romecie jest zupełnie inny niż np w pitbike mrf 140rc.

Jeżeli mówimy o tym samym paliwie i układzie wydechowym to nie mam pojęcia, jeżeli o innych to zapewne od tego.

Virusek pisze:z tyłu praktycznie nie ma tłumienia. Czy da się to tłumienie jakoś odnowić?

Teoretycznie tak, ale jeżeli dostępne są zamienniki to nie bawiłbym się w to na Twoim miejscu tylko kupił nowe.

Virusek pisze:porady jaki olej do amorów kupić. Słyszałem że amortyzol jest średni, ale zastanawiam się nad castrol 15w 0,5l lub valvoline 15w 1l. Czy będą ok, a może macie jakieś lepsze propozycje?

A czy seryjnie był 15w w tych lagach? Jeżeli chcesz zwiększyć tłumienie względem seryjnego polecam raczej wlać więcej oleju niż wlewać gęstszy.

Dzięki wielkie za odpowiedź <hejka>
Niestety nie wiem jaki olej siedzi seryjnie, ale czytałem że 15w jest optymalny. Co do zakupu nowych to wolę zaoszczędzić, pogrzebać i samemu spróbować to ogarnąć. Czy 0,5 litra takiego oleju starczy na dwie lagi i tylne amory czy raczej inwestować w litr?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Kuaczozor » pn 22 cze, 2020

Obstawiam, że 0,5 starczy na dwie lagi. Natomiast powinieneś wiedzieć ile chcesz wlać oleju.

Jeżeli chodzi o tył to przede wszystkim generalnie używa się innych olejów. Ze względu na wyższą temperaturę pracy olej w tylnym zawieszeniu powinien mieć wyższy współczynnik odpowiadający za rozrzedzanie przy wzroście temperatury.

Po drugie z tym zaoszczędzaniem też niekoniecznie. Oleje do tylnych amortyzatorów są drogie, a uszczelniacze do nie-firmowych mogą być w ogóle niedostępne. Na znanym portalu aukcyjnym widziałem komplety amortyzatorów tylnych do ogara za około 100pln. Jako ktoś kto niedawno remontował tylny amortyzator (a i tak mam tylko jeden - monoshock) gdybym mógł mieć za 100 nowy wziąłbym bez wahania.
Z drugiej strony być może amortyzatory w drogowych motorowerach pracują w innej technologii i może łatwiej je regenerować - nie wiem.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: to&owo » pn 22 cze, 2020

Ja mam używane amory z ogara z przebiegiem 5 tysi kilometrów.

Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » wt 23 cze, 2020

O tych sprawach związanych z tylnymi amortyzatorami nie wiedziałem, więc w sumie racja - lepiej będzie chyba kupić sprawne. Jeszcze je potestuje, ale wiem gdzie się udać w sprawie kupna :)
Znalazłem na internecie poradnik o wymianie oleju w lagach i jest tam podane że na jedną lagę idzie 200ml oleju. Teraz mam dylemat czy zastosować 10w czy może jednak 15w. Niestety nie mogę znaleźć informacji na ten temat, ale może Wy wiecie? :D

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 536
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: grzejnik777 » wt 23 cze, 2020

200 wydaje mi się za duzo do tak malutkiej lagi

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Kuaczozor » wt 23 cze, 2020

Przykładowo w Routerze WS 50 fabrycznie wlewano 140ml 10W podobno. Ja wlałem po 160 dla utwardzenia.

Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » czw 09 lip, 2020

Witajcie z powrotem po dłuższej chwili.
Jeżeli chodzi o naprawę lag, to nie dość że kupiłem złe uszczelniacze (31x43 a powinny by 26x37), to jeszcze nie mam oleju do nich. Wiem że wyjdę na Janusza, ale czy mogę tam wlać olej hydrauliczny hydrol? Tak wiem 20 zł to nic ale to mam pod ręką i nie musiałbym kombinować z wysylką itp.
Druga sprawa to regulacja gaźnika. Przed czyszczeniem i gdy iglica była na najniższym rowku to gazior reagował na kręcenie śrubą od mieszanki. Jak była zakręcona to nie palił więc tak jak w normalnych przypadkach. Po czyszczeniu i ustawieniu środkowego rowku na początku wszystko było cacy. Ale teraz chcąc go wyregulować silnik pali nawet na zakręconej śrubie od mieszanki, gdzie praktycznie nie ma reakcji na kręcenie. Powiem że chodzi chyba lepiej przy jej maksymalnym wkręceniu. Czy ja coś zepsułem podczas czyszczenia czy to po prostu już wysłużony gaźnik? Chciałbym chwilowo ogarnąc a przy okazji nauczyć się dobrze regulować, bo i tak w przyszłości mam w planach założyć 72 cc a wtedy kupię nowy pz19, bo wyczytałem że trzeba większy wstawić a oryginalnie jest chyba pz16.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Kuaczozor » czw 09 lip, 2020

Nie rozumiem co to przyśpieszy skoro i tak nie masz uszczelniaczy.

Ustawienie iglicy nie ma wpływu na pracę przy zamkniętej przepustnicy, więc jeżeli mówimy o reakcji na kręcenie bez dodawania gazu nie powinno to mieć znaczenia.
Czy robiłeś coś z filtrem powietrza? Być może lewe powietrze dostaje się do mieszanki.

Virusek
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: śr 10 cze, 2020
Pojazd: Ogar 900

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Virusek » pn 13 lip, 2020

Trochę jednak przyśpieszy bo olej ma ten sam sprzedawca co uszczelniacze więc jeżeli wcześniej podany przeze mnie olej nie zda roli to będę musiał dwa razy kupować, a tak to mam darmową dostawę na smarta.
Filtr powietrza czyściłem, ale szczelnie go skręciłem. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to, że ponoć w gaźnikach pod śrubą do regulacji składu mieszanki jest jakaś mała uszczelka. Możliwe że przy czyszczeniu jak tą śrubę wykręcałem gdzieś wypadła, ale raczej bym to zauważył. Dodam też, że czasem na wolnych obrotach wydobywa się na chwilę dźwięk tak jakby głośnego syczenia po czym spadają trochę obroty. Trwa to może pół sekundy jak nie mniej.
Jak narazie chyba porzucę sprawę z tym gaźnikiem, a zajmę się wszystkim innym. Silnik i tak pewnie będę rozbierał, więc wyreguluje cacy rozrząd, zawory i wtedy może kupię nowy gaźnik. 40 zł to nie majątek a widziałem na aliexpress nawet za 35 zł lecz jedni piszą że pz16 do 72cc będzie git a innu że pz19-20. Już sam nie wiem <bezradny>

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Naprawa Ogara 900 prośba o pomoc

Postautor: Kuaczozor » wt 14 lip, 2020

Śruba regulacji jest od strony filtra czy króćca?



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron