• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » pn 11 maja, 2020

Cześć, dorwałem silnik z junaka w fajnych pieniądzach. Chciałbym go przetestować u siebie w ogarze 900 2008r.
Stator z junaka:
Obrazek
2x żółty, niebieski,zielony oraz czerwono+czarny

W ogarze oryginalnie też miałem na stator 6 cewkowy:
Obrazek
Czerwono-czarny, biały, żółty,zielony, niebiesko-bialy.

Da radę to ze sobą połączyć żeby było jakieś ładowanie? Jeśli nie, to czy wystarczy podłączyć zielony do zielonego oraz czerwono-czarne ze sobą aby silnik miał iskrę? Pzdr


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: Kuaczozor » pn 11 maja, 2020

Na moje oko wiele wskazuje na to, że stator jest bezmasowy (mówimy o samej cewce ładowania, ofc.), z kolei instalacja wydaje się być do statorów zmasowanych.
Oczywiście wciąż jest szansa, że chińskie rączki pomieszały kable, ale zakładając, że nie, to sytuacja wygląda tak:

prezes pisze:czy wystarczy podłączyć zielony do zielonego oraz czerwono-czarne ze sobą aby silnik miał iskrę?

W zasadzie powinno.

prezes pisze:Da radę to ze sobą połączyć żeby było jakieś ładowanie?

To zależy od tego jak bardzo chcesz ingerować w instalację motocykla i czy żal ci 5 dyszek na nowy regulator.


No i oczywiście od tego, czy nie mylę się w ocenie instalacji. Nie pamiętasz przypadkiem czy wszystkie światła działały z akumulatora, czy któreś może były podpięte pod stator?

Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » pn 11 maja, 2020

Dzięki za odzew. 20minut temu udało się odpalić ogara.
Iskra opanowana:
Czerwono-czarny do czerwono-czarnego. Czerwono-bialy do niebieskiego.
Jak podłączyć resztę aby nic nie popalić?
Czytałem temat na forum odnośnie reglerow cewek zmasowanych i nie zmasowanych i ciężko to kumam.

W ogarze zawsze wszystko działało wprost z akumulatora.
Jeśli chodzi o inwestycje kasy to nie chcę. Na silniku chce przejechać z 30-40km i jak nic niepokojącego się dziać nie będzie to sprzedaje :)

Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » pn 11 maja, 2020

Moduł zapłonowy na 4 piny, regulator napięcia na 2piny
Obrazek

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: Kuaczozor » pn 11 maja, 2020

prezes pisze:Moduł zapłonowy na 4 piny, regulator napięcia na 2piny


Właśnie wrzuciłeś zdjęcie regulatora napięcia, który ma 4piny.
I jeżeli dobrze widzę, to też mamy biały i żółty, co znowu sugeruje instalacje pod stator niezmasowany.

prezes pisze:Czytałem temat na forum odnośnie reglerow cewek zmasowanych i nie zmasowanych i ciężko to kumam.

Chodzi o to, że albo cały prąd idzie z cewki ładowania na akumulator a z niego na światła, albo część na akumulator a część na niektóre światła od razu (przeważnie światła drogowe, bo i tak nie używa się ich zwykle przy zgaszonym silniku i bodajże na stop).
I do obu rozwiązań są inne regulatory, ponieważ mają trochę inne zdanie (do niezmasowanych musi odcinać nadwyżkę napięcia z obwodu, który zasila bezpośrednio światła, np.).

prezes pisze:Czerwono-czarny do czerwono-czarnego. Czerwono-bialy do niebieskiego.

A zielonego nie podłączyłeś?

prezes pisze:Jak podłączyć resztę aby nic nie popalić?

W zasadzie nie powinno się popalić (nie żebym zachęcał do próbowania) ale będziesz miał za słabe ładowanie a i światła mogą słabo świecić.

prezes pisze:Jeśli chodzi o inwestycje kasy to nie chcę. Na silniku chce przejechać z 30-40km i jak nic niepokojącego się dziać nie będzie to sprzedaje

To tylko 5dych a drożej sprzedasz go z działającą instalacją niż jadącego z akumulatora, który trzeba przed jazdą doładowywać z prostownika, ale to twój wybór.

prezes pisze:W ogarze zawsze wszystko działało wprost z akumulatora.

To w sumie dziwne, bo oznaczałoby, że stator też był bezmasowy. Nie masz zdjęcia starego statora przypadkiem?

EDIT: Albo jeszcze lepiej - schemat instalacji?


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: dzikilopez » wt 12 maja, 2020

Regler masz do wymiany,lub cewki ,co wolisz. Cewy są bezmasowe a regler do zmasowanych, Jak masz oryginalny stator z ogiego to podmień.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: Kuaczozor » wt 12 maja, 2020

Jak wymieni regler będzie trzeba też kable inaczej puścić. Niespecjalnie to dużo roboty, ale zawsze trochę więcej niż przy podmianie statora.

Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » wt 12 maja, 2020

Zielonego przewodu nie podłączałem aby uzyskać iskrę.
Tak wyglądał oryginalny stator który jest uszkodzony i nie daje iskry:
Obrazek


Przełożyłem też inny Ori stator z ogara razem z pokrywą, do silnika junaka aby na nim odpalić silnik - przy kręceniu Kopką słychać było mocne ocieranie. Nie sprawdzałem co o co obierało, ale udało mi się ustalić które przewody odpowiadają za iskrę. Później włożyłem pokrywę ze statorem z junaka i udało się odpalić silnik.

Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » wt 12 maja, 2020

A co do schematu to wydaje mi się że mam, chyba kiedyś był w instrukcji obsługi :)

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: Kuaczozor » wt 12 maja, 2020

prezes pisze:Zielonego przewodu nie podłączałem aby uzyskać iskrę.

Dziwne.

prezes pisze:Tak wyglądał oryginalny stator który jest uszkodzony i nie daje iskry:

A to ciekawe, wygląda na to, że różni się tylko kolorem przewodu.


Zrób tak:
Weź multimetr i sprawdź w obu statorach czy żółty/biały przewód ma przejście na masę (najlepiej na korpusie).
Jeżeli w obu będzie tak samo to powinno działać.
Jeżeli okaże się, że jeden ma przejście tylko między żółtym a żółtym i nie na masę, a drugi przejście z żółtego i białego na masę, to nie obejdzie się bez wymiany statora albo regulatora, jeżeli chcesz mieć ładowanie.

Awatar użytkownika
prezes
Zasłużony
Zasłużony
Posty: 435
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: SÂławoborze/Koszalin

Re: podłączenie silnika z junaka do ogara 900 2008r stator

Postautor: prezes » wt 12 maja, 2020

Dziś po pracy podjechałem się przejechać ogarem, całkiem ładnie lata ten silnik 72. Zapomniałem natomiast poszukać tego schematu. Gdybym wbił na forum to bym pomierzył to co mi sugerujesz, teraz to już za późno. Przy najbliższej okazji to sprawdzę :)



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl