• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

147fmd gaźnik i ładowanie

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » ndz 01 gru, 2019

Witam, trochę to trwało ale poskładałem wszystko.
Nowe pierścienie, nowy cylinder, głowica wyczyszczona, zawory dotarte i ustawione luzy.

Oczywiście sukces bo odpala na krótkiej świecy czyli kompresja się poprawiła.

Kupiłem nowy gaźnik PZ19(+dysza 72), bo ten Keihin pz20 co mam jakoś na wolnych nie chodzi równo mimo że go wyczyściłem idealnie.
Oczywiście wyregulowałem w miarę swoich możliwości.

Dałem też świece która była w komplecie z cylindrem (taka czerwona z oznaczeniem 7) po odpaleniu, dodaniu gazu do oporu i zgaszeniu świeca nie przyjmuje innego koloru i nie jest okopcona, quad się nie przycina łanie równo idzie.

SĘK w tym że dalej pod górkę i przy ruszaniu jest słaby, dopiero jak się wkręci na obroty to widać że ma moc jak na takiego pyrtka, na prostej drodze kręcie się do oporu i nawet sam byłem w strachu jak dałem do oporu :-)

macie jakiś pomysł na to - co jeszcze sprawdzić???

Ps. co dziwne przy rannym odpalanie ssanie trzeba wyłączyć po kilkunastu sekundach po gaśnie, bez ssania chodzi lepiej.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » ndz 01 gru, 2019

Dysza trochę mała jak na 72cc, proponowałbym 78. Aczkolwiek mała dysza przy dobrze ustawionym gaźniku powinna ograniczać osiągi maksymalne, a nie jazdę pod górę. Obstawiałbym źle ustawione lub nie szczelne zawory.

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » ndz 01 gru, 2019

Hmm mam jeszcze 78 to mógł bym podmienić.
Zawory dokładnie dotarłem, sprawdziłem szczelność, ustawiłem na 0,06 i 0,08 choć jutro sprawdzę czy tak zostało, filtr wymieniłem na gąbkę od 125, pod górkę dodam gaz jedzie aż w końcu staje jak puszczę gaz to gaśnie.
Nie mam już pomysłu.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » wt 03 gru, 2019

Jeszcze pytanie czy sprawdzałeś kompresję manometrem? I jaki dokładnie masz gaźnik?

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » śr 04 gru, 2019

W sumie trochę błąd bo nie sprawdziłem, wyszedłem z założenia że jak odpalił na krótkiej świecy to sprężenie prawidłowe, ale dla pewności sprawdzę w weekend. Gaźnik kupiłem jak w załączniku.
Do niego założyłem dyszę 72, dziwne bo nie ma prawie różnicy między włączonym a wyłączonym ssaniem.
Stary gaźnik to PZ20 keihin, ciężko na nim było go odpalić, ale po rozebraniu okazuje się że pływak (miedziany) jest dość nisko i może brakować paliwa.
Popatrzę jeszcze na te luzy zaworowe w weekend i sprężenie zobaczymy czy jest ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » czw 05 gru, 2019

Też miałem taki gaźnik pz19 i do tego dyszę 78 i super śmigał na 110cc, ssanie działało idealnie.

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » śr 11 gru, 2019

Cześć, dzisiaj w końcu za to wziąłem. Zmiana dyszy na 78 nic nie daje. Zdziwiła mnie kompresja bo dochodzi do 6 bar i tyle, mimo to dzisiaj -5C i zapalił za 1 razem. Więc ustawiłem rozrząd i wziąłem się za luzy, okazało się że jest ich brak więc rozkręciłem i ustawiłem ponownie, po czym zmierzyłem kompresje .. nadal 6 bar. Znowu popatrzyłem na zawory a tu luzy ogromne.... o co kaman???? Ustawiłem jeszcze raz sprawdziłem są ok ale kompresja bez zmian..

Może głowica daje ciała ??

Po zagrzaniu i odkręceniu manetki do oporu i szybkim odpuszczeniu czasem aż gaśnie albo schodzi na bardzo niskie obroty i po chwili wyrównuje.


Prosty silnik a tyle ceregieli....

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » śr 11 gru, 2019

Do sprawdzenia szczelność zaworów, zrób próbę olejową aby wykluczyć pierścienie. A silnik faktycznie prosty ..

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » pt 13 gru, 2019

Sprawdzałem kompresje jeszcze raz, niestety popełniłem szkolny błąd, robiłem to wcześniej bez otwartej przepustnicy. Dzisiaj już prawidłowo i wykazało 9,5 bar na zimnym. Co myślicie będzie ok??



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl