• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » sob 05 paź, 2019

Dzięki :)
https://www.youtube.com/watch?v=e5Ep_LKiv1w

Zmieniłem jeszcze łożyska wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe i osie dźwigienek, poza tym UPG bo wyfuknęło do kanału olejowego i sobie ciągał olej <lol>
Niestety drynki na zakończeniu sezonu nie będzie, bo cały czas leje.


Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » pn 07 paź, 2019


grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: grzejnik777 » wt 12 lis, 2019

powiększanie kanałów i Max krótki dolot równa się spadek podciśnienia w dolocie i jeszcze luźny stożek
do tego przelot i osiągniemy pół tego co tak naprawdę powinniśmy wyciągnąć tracimy do tego dół. takie małe abc portingu

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 14 lis, 2019

Na razie olewam ten projekt, nic ciekawego z tego nie wyjdzie, ale dzięki za wskazówki. Silnika i tak już nie dotykam bo nie ma czasu, pojeździłem trochę pitami i tym już się po ludzku jeździ w terenie, a ten ulep to ani w teren (małe koła + szosowe opony bo innych nie ma) ani na asfalt (brak możliwości rejestracji). Ale do popykania sobie po polu w jakąś sobotę zostanie, jakoś trochę szkoda sprzedawać. Pewnie sprawię sobie niedługo pita i tyle będzie z tego projektu, zapewne będzie się kurzyć w szopie. Nowa rama powoli powstaje, ale i tak z tym tyle zachodu, że nie wiem czy będę ją w ogóle kończyć. Może skończę i zostanie jako ciekawostka :D

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 27 lis, 2019

Houston, mamy problem!
Czy ktoś spotkał się z problemem:
152fmh, przebieg 48 mth
-cylinder alu, 2 szlif 52,90 mm
-głowica na małych zaworach 23/20 po portingu
-króciec gy6 150
-gaźnik pd24j
-filtr piankowy
-gaźnik ustawiony pod kolor świecy - jasnobrązowy, wcześniej (ok. 40 mth) jeździł dobrze, nie przerywał
-dysza główna 85
Żeby wykluczyć problem zapłonu testowałem takie konfiguracje:
-AC CDI na cewce CDI Hondy MTX, cewce zapłonowej gy6 i module no-name 5 pin - odcinka w okolicach 6k
-AC CDI na cewce CDI china, cewce zapłonowej gy6 i module no-name 5 pin - odcinka w okolicach 6k
-AC CDI na cewce CDI Hondy MTX, cewce zapłonowej gy6 i module no-name 5 pin - odcinka w okolicach 6k
-AC CDI na cewce CDI MTX, cewce zapłonowej Hondy 2T i module Hondy 5 pin małym - odcinka w okolicach 6k
-AC CDI na cewce CDI MTX, cewce zapłonowej Hondy 2T i module china 5 pin - odcinka w okolicach 6k
-DC CDI moduł ze stałym wyprzedzeniem - odcinka ok 6k
-DC CDI moduł ze zmiennym wyprzedzeniem - odcinka ok 6k
-przewody zapłonowe testowane na piątej konfiguracji - podwójna izolacja silikonowa, żyła 1,5 mm2, grubość ok 10 mm - odcinka 6k
-chiński PVC odcinka w granicach 6k
-fajki: NGK - odcinka w granicach 6k
-china za 1,50 pln - odcinka 6k
-brak fajki, kawałek drutu - odcinka 6k
-świece - NGK, Denso, Awina - na każdej odcinka około 6k
-Jedyne czego nie zmieniłem, to impulsator, ale sprawdzałem oscyloskopem i nie widzę żadnych nieprawidłowości w jego pracy, jak i reszty
układu zapłonowego, zasilanie modułów za każdym razem bez zarzutu - w przypadku AC napięcie przy 6k w granicach 180-200 VAC, przy DC stabilne 14,3 V
-luzy zaworowe dolot 0,06 wydech 0,10
Ktoś coś ... ?
Ręce opadają...


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: dzikilopez » czw 28 lis, 2019

Czyli to nie wina prądu, może coś z paliwem? Coś wlazło w dysze albo... no chyba sie nie zaciera ani wałek nie wytarł?
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » pt 29 lis, 2019

Z gaźnikiem wszystko ok, podmieniałem dwa różne i to samo. Wkurzyłem się i zamówiłem nową czapkę, przełożę i wsio, ta już jest mocno zmęczona (pęknięte osadzenie osi dźwigienki zaworowej, wytarte gniazda łożysk), zobaczymy, czy to coś da. Przy okazji dzisiaj zauważyłem pękniętą szpilkę cylindra xD ale nie ruszam do czasu wymiany głowicy.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » wt 03 gru, 2019

Tak jak myślałem, czapka zmieniona i po problemie. Teraz tylko porting i powrót na wysokie obroty.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 17 mar, 2021

Dawno mnie tu nie było.
Więc tak:
po zmianie czapki silniczek zrobił ledwo 2 motogodziny i zatarł się - przyczyna - posypane łożysko igiełkowe skrzyni, wszystko do wywalenia. Rama miała sporo pęknięć i zdecydowałem się ją odstawić i więcej nie wykorzystywać. Jedna z felg zgięta, zawieszenie tylne złom, przednie w miarę dobre. To by było na tyle, nie opłaca się już tego ratować.
[*]

Pierdziele to wszystko, za skomplikowane dla mnie xd przesiadam się na dwusuwy

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: to&owo » czw 18 mar, 2021

4T nie jest skomplikowane. Po prostu albo masz wadliwa jednostkę albo nie bardzo idzie Ci dłubanie przy nich :D Rama z motorynki to beznadziejne nadwozie, nawet dla fabrycznego silnika.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » sob 20 mar, 2021

To był oczywisty żart ;) Nie mam nic do czterosuwów, a projekt zdech bo jak wyżej - baza na projekt jedna z gorszych xd Co do silnika, składałem go jako gówniarz-początkujący majsterkowicz, pewnie bieżnia łożyska igiełkowego dostała po du*** i z czasem się posypało, nie ma przypadku.



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl