• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Luźne przemyślenia i obliczenia - głowice na zaworach 20/23 (72-108 cm3)

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Luźne przemyślenia i obliczenia - głowice na zaworach 20/23 (72-108 cm3)

Postautor: seler1500 » pn 16 wrz, 2019

Cześć.
Ostatnio troszkę porobiłem obliczeń dla głowic na zaworach 20/23 mm, czyli nasze 72 i 108 ccm. Czy tam 107.
Co o tym myślicie? Starałem się policzyć przekroje, średnice i wznios zaworów tak, by unikać niepotrzebnych zmian ciśnienia w dolocie i zawirowań. Oto i one, cała strona matematycznych wysrywów xD
Obrazek
Jak myślicie, warto dążyć do utrzymania tego samego ciśnienia w całym dolocie (nie licząc zwężki venturiego), czy to raczej bez sensu? Zgrywanie progów, flow papierem 800 lub 1000, usunięcie zwężek i tak dalej... Warto, czy nie warto? Tak sobie myślę, to dla seryjnego silnika takie mody mogłyby pomóc w obniżeniu spalania, jak ktoś się chce w to bawić to zapraszam do dyskusji. Dywagacje dla mnie teoretyczne, bo u siebie strzelę porta na 24-24.5 mm i nadwymiarowy zawór ssący, do tego gaźnik PD24J (już mam dziada, tylko przerobię ssanie na ręczne i wio). I oczywiście zgranie kanału wylotowego z kolektorem.
Pozdrawiam, seler
P.s. sporo obliczeń i tymczasowych oznaczeń mam w pamięci, jakby coś było niezrozumiałe to objaśnię co mi wtedy w głowie siedziało :)


Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Luźne przemyślenia i obliczenia - głowice na zaworach 20/23 (72-108 cm3)

Postautor: Yautja » pt 27 wrz, 2019

Te wzory masz pewnie z jakiejś książki więc trzymałbym się tej książki jeśli chodzi o teorię. W kanałach należy wygładzić ściany, każde nierówności powodują powstawanie wirów przez które mamy straty. Potem można te ściany wyszlifować papierem do gradacji 400-600, to wszystko zmniejsza opory przepływu gazu i straty. Polerowanie papierem o większej gradacji albo na tzw. "lustro" jest dobre w sprzętach wyścigowych ale w takich używanych na co dzień może być problem gdy silnik jest zimny i paliwo z mieszanki skrapla się na ścianach kanału co powoduje, że mieszanka staję się uboga i w niższych temperaturach będą kłopoty z uruchomieniem silnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Luźne przemyślenia i obliczenia - głowice na zaworach 20/23 (72-108 cm3)

Postautor: seler1500 » sob 28 wrz, 2019

Wzory sam wymyśliłem :)
O polerce też słyszałem, że są problemy z wykraplaniem paliwa, kilka razy w cylindrach 2t po portingu spotkałem się z powierzchnią kanału zrobioną coś ala piłeczka golfowa, takie malutkie dołeczki. A w większości po prostu wygładzone wzdłuż papierem 600 maks 1000 i tyle.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl