• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: JOSEMORALES » śr 04 wrz, 2019

Gdyby była robiona na oryginał to nawet ze złomu dało by radę spokojnie zarejestrować.


Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 12 wrz, 2019

Przeprowadziłem tjuning głowicy <lol>
Wałek rozrządu nadlany i wyszlifowany na wzór z40, ale z nieco mniejszym wzniosem zaworu wylotowego, przez ryzyko kolizji. Ponadto porting - usunięta chamska zwężka i kanał zrobiony w "stożek" od 23 do 25 mm, wydech stożek 20-25.
Wałek przed wykończeniem:
Obrazek
Wznios zaworu dolotowego:
Obrazek
Wznios zaworu wydechowego:
Obrazek


Poskładam silnik i zdam relację, jak to jedzie. Poza wzniosami zaworów (dolot 7.1 vs 5.5 mm org a wydech 6.5 vs 5.1 org) zwiększone są też czasy rozrządu, zmniejszyłem czas współotwarcia zaworów.
cdn.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Yautja » czw 12 wrz, 2019

Pamiętaj, że usuwanie materiału czy napawanie miejsc gdzie materiał jest ulepszony bądź utwardzony cieplnie poskutkuje przyspieszonym zużyciem ściernym. Musisz zajrzeć do tych elementów za jakiś czas i ocenić stan.
Obrazek

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 12 wrz, 2019

Spoczko, wałek już wcześniej był nadlany i szlifowany, bo się zatarł (kilkadziesiąt km z niesprawnym napędem pompy) i po 10k przebiegu zużycie było w granicach błędu pomiarowego. Nie dziwię się, bo smarowanie wałka akurat jest bardzo dobre. Na razie zrobiłem 160 km i pękła (znowu) rama. Ostatni raz ją naprawię, żeby być na zakończeniu sezonu i później pobawię się nową.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Yautja » pt 13 wrz, 2019

Tę ramę lepiej w oryginał a do eksperymentów inna rama made in PRC, potem odchudzanie+zwiększanie osiągów silnika.
Obrazek


Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » pt 13 wrz, 2019

Ta rama i tak już się do niczego nie nada, więc zostanie, przynajemniej z wyglądu będxie motorynka :)
Obrazek
Jak widać krzywka wydechowa wyszła, dolotowa jest za 'ostra' i dolot jest zbyt krótko w pełni otwarty. Przy dolocie nie ma ryzyka kolizji, więc zawór może otwierać się mocniej.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: to&owo » sob 14 wrz, 2019

Porting daje wyraźnie efekty. Też mam poprawione kanały, doprężony silnik, podniosłem króciec z gaźnikiem, ponadto poprawiłem odpływ oleju z głowicy i silnik pracuje nieporównywalnie lepiej, jest sporo mocniejszy niż zwykłe 72, a do tego lepiej znosi upały czy pałowanie.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » sob 14 wrz, 2019

Zgadza się, głowica ma chamską zwężkę w kanale dolotowym i po przeliczeniu przekroju to wychodzi podobnie jak dla średnicy 17-18 mm. Po rozfrezowaniu tego już jest lepiej, a nie miałem jeszcze odpowiednich frezów i wyszło jako tako. Dolot zrobię na 24,5 mm - pod gaźnik PD24J - podciśnieniowy z chinola. A wydech - mam ucięty kawałeczek kolektora z flanszą, przykręcę i pozgrywam wszystko i zrobię "stożek" i trochę wokół zaworu, nie tykając gniazda zaworowego. Myślałem o frezowaniu gniazda i wpasowaniu większego zaworu, ale tam z miejscem nie za ciekawie, maksymalnie 21 lub 22 mm wejdzie. Tak czy siak jeszcze sporo można z tego silniczka wyciągnąć. Muszę też rzucić mój aluminiowy cylinder do szifu, przez moje niedopatrzenie przy składaniu dostał się na gładź piasek :/ Na szczęście są nadwymiarowe tłoki, więc uratuję dziada, mimo, że wyjdzie pewnie podobnie jak nowy cyl. No ale co zrobić, zawaliłem to teraz mam. Niedługo wyprodukuję sobie króciec pod gaźnik chinolka gy6, coby mieć jak najkrótszy dolot no i żeby się zmieścił w tej maluczkiej ramie :) A, dodatkowo zrobiłem rev limiter na arduino, muszę tylko kupić jakieś attiny i zapakować to na pcb i zalać, coby był bezpieczny. Odcinkę mogę nim regulować od 6 do 16k, ale do tylu się to nie dokręca :D Pewnie ustawię gdzieś 11-12k.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 18 wrz, 2019

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Głowica przeszła pełny porting, do tego stopnia, że frezowałem też gniazda zaworowe (poniżej przylgni) i pozbyłem się chamskich zwężek i nadlewów wokół prowadnic. Dolot jak planowałem - 24.5 mm, wydech 26 mm (kanał stożkowy). Czuć sporą różnicę we wkręcaniu, jak poskładam zawieszenie dorzucę film z jazdy, mam już kamerkę sportową. W silniku do wymiany olej, przy okazji wyczyszczę filtry oleju i skontroluję sprzęgło. Poza tym luzy zaworowe bo silnik klekocze jak diesel xD Ale to wiadomo, podstawy. Najważniejsze, że już chodzi i nie ma kolizji zaworów z tłokiem. Cylinder już po szlifie na nadwymiar 52,90 mm. Zmieniłem jak przy każdym dłubaniu głowicy uszczelniacze zaworowe. A co do głowicy, robiąc porting wzorowałem się na głowicy cbr125, pomierzyłem też sobie kąty otwarcia, kąt współotwarcia i wzniosy zaworów. Udało mi się zbliżyć nieco do danych zdjętych z wałka rozrządu CBR.
No i wpadł w końcu zacisk dwutłoczkowy.

Obrazek

Pozdro, seler

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » pt 27 wrz, 2019

Rama ostro wzmocniona i poprawiona, biorę się za malowanie i składanie :)
Jak dobrze pójdzie to gdzieś w środę/czwartek powinien wpaść onboard z małego dzika :]

pozdro, seler

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » śr 02 paź, 2019

https://www.youtube.com/watch?v=OlQzEaSowlo

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na onboard trzeba jeszcze poczekać, bo na razie nie ma u mnie na to odpowiedniej pogody (ciągle leje).

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: Kuaczozor » czw 03 paź, 2019

Gdybyś miał airbox'a to nie byłby taki problem.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 03 paź, 2019

Problem nie w filtrze powietrza, a w braku przedniego błotnika, no i wolę znowu nie moknąć bo później tydzień nie mogę nosa za dom wystawić bo chory. Ale dzisiaj nie pada, założę łańcuch, linkę gazu i się przejadę.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: seler1500 » czw 03 paź, 2019

I cyk fuch na szybciora nagrane, spieprzyłem jeszcze renderowanie i wyszedł ziemniak quality, ale co zrobić. Jutro mam lekcje na 11.40 to z rana coś nagram z tego potworka.

https://www.youtube.com/watch?v=_y-JSlvz8EQ

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Motorynka swap 152FMH i inne usprawnienia

Postautor: JOSEMORALES » pt 04 paź, 2019

Przydało by się nagranie z licznika aby pokazać przyspieszenie, poza tym gratuluję zapału oklaski



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl