• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Pojedyncze pytania

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » sob 13 lip, 2019

Obrazek
Czy pod tą podkładką mechanizmu zmiany biegów powinna być jeszcze jakaś podkładka jak np. tu:
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
lukasz
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 602
Rejestracja: czw 14 lip, 2011
Lokalizacja: okolice Gniezna
Pojazd: Ogar 900 '09
Podziękował : razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: lukasz » sob 31 sie, 2019

Cześć. Polecacie jakieś dodatkowe zabezpieczenie ramy przed korozją?
Po 10 latach od produkcji w ogarze 900 pod tylnymi plastikami co kawałek są ogniska korozji. Z przodu wystarczyło kiedyś wyczyszczenie i miejscowe pomalowanie, ale z tyłu nie kontroluję stanu tak często.
Myślałem o posmarowaniu wazeliną techniczną lub potraktowaniu czyszczącymi ściereczkami do kokpitu dla natłuszczenia lub takimi z woskiem do karoserii.
Może macie lepsze pomysły? <mysli>

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » ndz 01 wrz, 2019

Mógłbyś spróbować silikonu w sprayu. Podobno pomaga przy ochronie ramy przed solą zimą.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » pt 06 gru, 2019

Kupiłem manometr do pomiarów ciśnienia sprężania i na 139FMB i 025 od Rometa, pokazało ok. 3 bary(silniki sprawne, dobrze pracują). Sprawdzałem w aucie i pokazało 8-9 barów i teraz nie wiem czy jest coś nie tak z manometrem, ktoś ma może jakieś doświadczenia z tym?
Obrazek

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: seler1500 » pt 06 gru, 2019

Znany temat, manometry mają w wężyku "zawór" jednokierunkowy składający się z oringu i kulki. Działałby dobrze, gdyby miał sprężynę. Niestety tej tam nie ma i nijak mierzyć to nie będzie, u siebie rozwierciłem końcówkę, wlutowałem gniazdo wentyla schrader (typ samochodowy, gniazdo mosiężne odzyskane z tegoż właśnie wentylka) i wkręciłem taki wentyl, teraz działa jak trzeba. A jeśli nie masz czasu na pitolenie, mierz końcówkami sztywnymi, one już mają właśnie taki wentyl.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » sob 07 gru, 2019

Czy dobrze rozumiem, że mój manometr może źle pokazywać sprężanie i mój silnik wcale nie ma tylko 6 barów?
Testowałem go na kompresorze, żeby sprawdzić, czy może ma złą skalę, ale to się akurat zgadzało.

Mój zestaw wygląda mniej więcej tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: JOSEMORALES » sob 07 gru, 2019

Kolega sprawdzał mi kiedyś w Romecie kompresję po zmianie głowicy takim samym zestawem i pokazywał dobre wartości , chociaż kto wie skoro tylko takim sprawdzałem?

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » ndz 08 gru, 2019

Wąż nie ma żadnego zaworu, bo mogę dmuchać w obie strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: seler1500 » ndz 08 gru, 2019

Ma zawór, ale tak dziadowskiej konstrukcji, że efekt jest taki, jak napisałeś. W zestawie jest dodatkowa przejściówka, mająca gwint M14x1,25 z obu stron - z tej końcówki trzeba zdjąć oring i wlutować gniazdo wentyla, a później go wkręcić i założyć z powrotem oring. Natomiast w wężu rozwiercić końcówkę wiertłem 6,5 mm aż przebijemy się do "zaworu" - całość wypadnie i pozostanie nam zwykły wąż. O to właśnie chodzi - zaworek jednokierunkowy już mamy w drugiej końcówce. Używamy jej bezpośrednio lub nakręcamy odopowiednie adaptery. Za chwilę pokażę, jak to wygląda po przeróbce i jak wygląda pomiar ciśnienia sprężania.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 536
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: grzejnik777 » ndz 08 gru, 2019

zawór nie jest w weźu tylko w manometrze a dokładnie zaraz przed nim tam gdzie guzik do upuszczania ciśnienia z zegara
Ostatnio zmieniony pn 09 gru, 2019 przez grzejnik777, łącznie zmieniany 1 raz.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » ndz 08 gru, 2019

A nie jest tak, że zawór jest tylko przy samym ,,zegarze" manometru? W końcu przy nim jest przycisk do spuszczania ciśnienia.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: seler1500 » ndz 08 gru, 2019

Nie ma zaworu w manometrze (mam tu na myśli tanie manometry ~50pln) - znajduje się w końcówce węża (a konkretnie jego namiastka, przez którą mamy problemy i o której pisałem jak to naprawić), tak samo przyjrzyjcie się końcówkom sztywnym - mają one na końcach zawory Schradera.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » ndz 08 gru, 2019

https://allegro.pl/oferta/miernik-teste ... 8226065794

Takie (kosztują ~ 50pln) mają zawór przy zegarze.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1365
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » pn 09 gru, 2019

Właśnie taki kupiłem.
Obrazek

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 536
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: grzejnik777 » pn 09 gru, 2019

Kuaczozor pisze:Czy dobrze rozumiem, że mój manometr może źle pokazywać sprężanie i mój silnik wcale nie ma tylko 6 barów?
Testowałem go na kompresorze, żeby sprawdzić, czy może ma złą skalę, ale to się akurat zgadzało.

Mój zestaw wygląda mniej więcej tak:
Obrazek


wyraźnie widać guzik do opuszczania ciśnienia przy zegarze a nie w przewodzie kolega



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl