• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » czw 14 cze, 2018

JOSEMORALES pisze:Mówiłeś silnik a mi to wygląda na drewniany klocek i to solidny <rotfl>

<lol>
Dopiero teraz postanowiłem się wziąć za ten silnik i go rozpołowiłem, udało mi się kupić używaną głowice w bdb stanie za 100zł z przesyłką, średnica komory spalania 62mm, średnica grzybka zaworu wydechowego 27mm, ssącego 31mm z groszem - takie jakie powinny być w 200ccm. Ale i tak koszt przeróbki wyniesie około 500 zł. Co jakiś czas sprawdzam aukcje na allegro i dalej nie da się znaleźć wszystkich części u jednego sprzedawcy. W moim mieście są 2 sklepy motoryzacyjne, pierwszy nie sprowadzi do powietrzaka części a drugi sprowadzi ale drożej niż na allegro z przesyłką :D
Na razie poluje na używane części na olx, typu popychacze i szpilki cylindra, wał i cylinder raczej wjedzie nówka, chyba że znajdzie się używany wał w mojej okolicy, na tyle blisko bym mógł pojechać odebrać osobiście i zobaczyć czy się nadaje. Po rozebraniu tego silnika nie dziwie się, że jest tak pancerny, mój nie był nigdy rozbierany, a ma ponad 7 lat i wszystko jest z nim w porządku. Jakby był ktoś zainteresowany to stare części od 125ccm idą na sprzedaż - wał, cylinder z tłokiem, pusta głowica tylko z założonymi zaworami, szpilki i popychacze, wszystko sprawne z całymi gwintami, wał bez luzów. Ogólnie to żeby rozbierać ten silnik i coś popsuć to trzeba mieć talent, magneto podgrzałem suszarką do włosów i podważyłem dwoma śrubokrętami i wyskoczyło. Jedyny problem jaki napotkałem przy rozbiórce to brak klucza do odkręcenia odśrodkowego filtra oleju, ale szybko go dorobiłem z kawałka rury za pomocą szlifierki. Jak będę już miał wszystkie części to zrobię nowy temat ze spisem ich wymiarów starych i nowych do przeróbki na 200ccm


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » sob 16 cze, 2018

Jak zrobisz taki poradnik od A-Z to będzie konkret oklaski

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » śr 20 cze, 2018

Hit czy kit? postaram się odpowiedzieć na to pytanie jak złożę silnik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » śr 20 cze, 2018

Takie moduły już latały na forum i raczej kit, ot zwykły cdi.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » czw 21 cze, 2018

Czytałem tutaj już o modułach ale mam to do siebie, że puki sam nie wytestuje to się nie przekonam, a tutaj małe porównanie cylków 125 i 200
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » czw 28 cze, 2018

Miałbym już wszystkie części do przeróbki silnika, ale wynikły problemy z wałem korbowym. Kupiłem używkę w idealnym stanie, z silnika zongshen, ale okazało się, że korba jest za krótka.. tłok nie dochodzi do GMP, brakuje jakichś 4mm, Korba ma długość 140mm czyli tyle ile mają najtańsze wały do 200 na znanym serwisie aukcyjnym <bezradny> Wychodzi na to, że muszę szukać wału z korbą o długości około 144mm, problem w tym, że sprzedawcy nie podają wymiarów długości korby i teraz muszę do każdego pisać z osobna.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » śr 18 lip, 2018

Wysłałem wiadomość do sklepu internetowego, na którym jest wał do 200 OHV z pytaniem o długość korby. Po 4 dniach odpisali mi, że ich korba do 200 ma długość 140mm, czyli tyle samo ile moja do 125ccm. Okazało się, że korbowód w wale od 200 mocowany dużo wyżej :p
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Dayvid
Uczeń
Uczeń
Posty: 19
Rejestracja: wt 25 lip, 2017

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Dayvid » pt 20 lip, 2018

Kolejny update tematu..
Nie spodziewałem się, że będzie tyle komplikacji. Do tej używanej głowicy co kupiłem dostałem w gratisie używany cylinder (wysokość bez tulei 76mm - taka wysokość jest w 200ccm) lecz nie zwracałem na niego uwagi bo i tak chciałem kupić nowy cylek z tłokiem. Jednak okazało się że nie jest w złym stanie i jeszcze pojeździ. Na tym cylku i głowicy było nabite 200ccm, więc nie mierząc nic zamówiłem tłoka 63,40, uszczelki i szpilki u tego samego sprzedawcy ale mniejsza o to. I co się okazało? Tłok nie mieści się w cylindrze. <rotfl>
Zmierzyłem ten cylek i ma on średnicę 62mm - czyli tyle ile w zestawach 150 ccm oklaski
Już powoli wariuje, bo nawet nie wiem jaką mam pojemność, nie potrzebnie kombinowałem z kupowaniem używanych części, mogłem zamówić wszystko tak jak powinno być, czyli:
- cylinder o wysokości 76mm, średnicy 63,40mm. Przynajmniej głowica jest ok, ponieważ ma średnice zaworów taką jak w 200ccm, ma też większą komore spalania niż ta od 125.

Nie mam bladego pojęcia jaką pojemność wyrzeźbiłem bo zestaw 150ccm jest na wał od 125, a ten wał korbowy jest za krótki, by tłok doszedł do GMP na tym cylindrze co mam.

Jeżeli ktoś się pogubił to tutaj małe podsumowanie:

125ccm
- wysokość cylindra: 70mm
- średnica cylindra: 56mm

150ccm
- wysokość cylindra: 70mm
- średnica cylindra: 62mm

Mój zestaw
- wysokość cylindra: 76mm
- średnica cylindra: 62mm

175ccm
- wysokość cylindra: 76mm
- średnica cylindra: 63,40mm

195ccm
- wysokość cylindra: 76mm
- średnica tłoka: 67mm

230ccm
- wysokość cylindra 76mm (?)
- średnica tłoka 72mm

Wychodzi, że mam pojemność około 170ccm? Tak czy owak nie zrezygnowałem z przeróbki na 200ccm, temat z poradnikiem się pojawi ale nieco później niż planowałem, mam teraz inne wydatki i 200 muszę odsunąć w czasie, a teraz postaram się poskładać to co mam i zobaczyć jak z mocą takiego zestawu. Tylko teraz mam problem z doborem tłoka, bo chyba bez dłuższego wału się nie obejdzie :(

Edit: Chyba znalazłem fajnego tłoka od silnika 150 chłodzonego cieczą, od sworznia do denka ma długość 23,6mm, tylko chyba trzeba będzie go zmodyfikować pod moje zawory

Edit2: Są dwa różne zestawy 150ccm. Pierwszy jest na wał od 125ccm, ale ma dłuższego tłoka, a drugi ma swój własny wał pod pojemność 150 i krótszego tłoka - takie rozwiązanie jest chyba w gotowych silnikach pojemności 150

Edit3: Pomierzyłem sobie teraz wszystko na spokojnie i jednak trzeba dłuższy wał, na dniach będę zamawiał, jest masa przeróżnych tłoków zarówno płaskich jak i wypukłych o średnicy 62mm, więc jak już przyjdzie wał to sobie dobiorę jakiś wypukły tłok <lol>
Ostatnio zmieniony wt 21 sie, 2018 przez Dayvid, łącznie zmieniany 2 razy.

kymco-from-hell
Majster
Majster
Posty: 144
Rejestracja: ndz 06 lis, 2016
Pojazd: kymco k-pipe
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: kymco-from-hell » pt 20 lip, 2018

Omg śledzę juz wątek z wypiekami na policzkach;P
"Czy mu się uda?"
"Czy tlok znajdzie swój cylinder?"
"Czy Pablo odkryje kto jest jego ojcem?" :D
"Francesco porke?" ;P
Czekam na rozwój wypadkow!;)

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: JOSEMORALES » pt 20 lip, 2018

Ilu chińczyków tyle wersji silnika 200cc, co do tłoków z wodniaka to mogą puchnąć w silnikach chłodzonych powietrzem.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: grzejnik777 » pt 20 lip, 2018

Pamiętaj że tłok pracuje w cylindrze nie w rórze wydechowe <lol>

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: 156FMI OHV - przeróbka na 200/250

Postautor: Kuaczozor » ndz 30 gru, 2018

163fml (jedno z tzw 200cm^3) ma, jak z samego oznaczenia kodowego wynika, 63mm srednicy.

A co do obliczania pojemności, to co za znaczenie ma wysokość tłoka? Pojemność liczysz sobie z podstawówkowego wzoru na pojemność walca, gdzie skok tłoka jest wysokością a średnica cylindra średnicą podstawy.



Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron