• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Patenty na dane problemy
Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1697
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: dzikilopez » wt 09 kwie, 2013

Po wielu dniach udręki i mordęgi, po wielu wydanych złotówkach na statory , regulatory i inne pierdoły w końcu doszedłem do ładu i składu. Zapytacie JAK ?? A no tak :

Przepis na modyfikacje cew z 2 na 4 .
- Podstawka na cewek 6 BEZ CEWEK, ale z czujnikiem położenia wału
- stator do Rometa Zetki na 4 cewki
- regler dla cewek niezmasowanych tzw.5 pinowiec
- dostęp do tokarki i wiertarki
- lutownica cyna konektorki taśma izolatka

Zakupiony stator od Zetki ma większą średnicę i bez przetoczenia nie zmieści się nam w magneto. Odlutowujemy/odcinamy kable. Cewki owijamy każdą z osobna taśmą aby nie dostały się do nich opiłki. Uwaga na cewkę zasilająca moduł, wydaje się że wychodzi z niej pęczek kabli ALE W TYM PĘCZKI RYŻOJADKI PUŚCIŁY DRUCIK KTÓRYM JEST NAWINIĘTA CEWKA. Uszkodzenie wiąże się w ostateczności z zakupem nowego statora, mi jednak udało się zalutować dziada.

Stator toczymy na wymiar 83~83.3mm, nie zbierając dużo materiału bo może wybuchnąć. Obroty koło 350 posuw nie za duży, delikatnie acz stanowczo.
Ja wystrugałem sobie taki zabierak do tej roboty
Obrazek

Po toczeniu pora rozwiercić otwory mocujące, oryginalnie są na śruby 5, my potrzebujemy na M6, więc wiercimy wiertłem 6,2mm nie większym.

Po tych zabiegach można już przykręcić stator do podstawki, zalutować i zarobić kable.

Obrazek

I wkręcić nową elektrownię do silnika.
Obrazek

Czas to podłączyć i tu mała niespodzianka gdyż regler posiada 5 kabli i my mamy kostkę na 4
Obrazek

Przy silniku podpinamy normalnie z tym że do żółtego różowy bo żóltego nie ma.

Przy reglerze lecimy kolorkami z podłączeniem, czarny polecam wpiąć w miejsce gdzie po przekręceniu stacyjki pojawia się napięcie, w moim wypadku jest to kabel lecący do przerywacza kierunków (pomarańczowy).

Odpalamy sprzęt i u mnie jest przy odpalonych lampach przy 3000rpm 12,8-13V
Przy przegazówce pod 6000rmp dolatuje do 13.8V
ALE ładowanie aku wygląda zajebiście przy odpalonych lampach tj przód HS1 25W, tył LED
mam w zapasie do ponad 3A w zależności od obrotów , czyli łącznie możemy wydusić około 70W.
Zapytacie pewnie dlaczego nie włożyłem 6 cewek, ano dlatego że magneto mam 4 magnesowe i bieguny się nie zgadzają statora z magnetem. Testowałem taką kombinację i prądu nie ma.

Najważniejsze że znów mam prąd, powodzenia w przeróbkach, jakby co to pytajcie.

Jeżeli admin widzi w tym temacie większą wartość użyteczną to niech podepnie.



Własność Moto-4t.pl, absolutny zakaz kopiowania pod karą chłosty zużytym łańcuchem ucioranym w oleju .

UWAGA PATENT MA PRAWDOPODOBNIE UKRYTĄ WADĘ WYCHODZĄCĄ PO KILKU TYSIĄCACH KILOMETRÓW W POSTACI FAJCZĄCEJ SIĘ CEWKI ZASILAJĄCEJ MODUŁ, PRAWDOPODOBNIE WYNIKA TO Z RÓŻNIC MODUŁÓW ZAPŁONOWYCH W ZETCE I NASZYM. PRAWDOPODOBNIE NALEŻY WYMIENIĆ MODUŁ NA MODUŁ OD ZETKI.
Ostatnio zmieniony ndz 30 mar, 2014 przez dzikilopez, łącznie zmieniany 6 razy.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: Billy Corgan » wt 09 kwie, 2013

dzikilopez pisze:Przy reglerze lecimy kolorkami pozostawiając czarny wolny, po co na co on nie wiem ani na nim napięcia ani nic.


Z tego co pamiętam to czarny kabel trza podłączyć pod dowolny plus, ze wskazaniem na + na akumulatorze. Daje on reglerowi napięcie referencyjne potrzebne do regulacji czy jakoś tak.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2112906.html

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1697
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: dzikilopez » ndz 21 kwie, 2013

Sprawozdanie z eksploatacji.
Powróciłem na normalne żarówki, przód NARVA HS1 35W, tył 5/21W. Prądu nadal mam dość. Podczas odpalania wieczorem wyraźnie widać że lampa jaśniej świeci przy odpalonym silniku niż na samym akumulatorze. Akumulator ma ładowania dostatek i aktualnie prostownik cierpi na bezrobocie <radocha> .
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: klemens244 » ndz 02 lut, 2014

DzikiLopez: Pomimo, że ja mam wywalczone u Sprzedawcy w końcu właściwe: 6- cewek i dokupione koło magnesowe na 6-magnesów. to przybijam Ci PIĄTKĘ lub ŻÓŁWIA, za inwencję, twórczość i jak i osiągnięcie celu. Wielka LEWA w Górę. Takie tematy podnoszą morale kolegów z klubu i w końcu wiedzą, że nie należy się obawiać krytyki ze strony innych jak się czegoś nie wie lub nie jest się pewnym. Chamstwo, może brak taktu i etyki zawodowej/szkolnej poniektórych może wyprostuje się na Klubowicza a nie na wiecznego malkontenta, który zastrasza ludzi, którzy ten klub tworzą, bo bez nich byłby tylko admin i moderator
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1697
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: dzikilopez » ndz 02 lut, 2014

klemens244, nawet nie wiesz ile kasy mi poszło na wszelakiej maści inne cewki reglery etc.
Dopadłem 6 niezmasowaną kupa, prądu niema. Wsadziłem inna 6 też prądu brak. Potem zacząłem kombinacje i kopanie po internecie i wyszło to co widać.
Ostatnio zmieniony ndz 02 lut, 2014 przez dzikilopez, łącznie zmieniany 1 raz.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+


Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: klemens244 » ndz 02 lut, 2014

Wierzę Ci Przyjacielu.
Założyłem 6-ć cewek i koło magnesowe. A tu NICI z odpalenia maszyny. Luknij jakie niespodzianki chinole mi sprawili. I wpadnij na to, że czujnik Halla/Impulsator nie pokrywa się z magnesem na kole. W tym miejscu jak wiesz najlepiej mamy zwarcie cewek i leci impuls na Cewkę Wysokiego Napięcia /CWN/ dajac iskrę. Kuźwa pracę doktorska mozna napisać nt. elektryki, itd.... Czujnik Halla musiałem PRZESUNĄĆ O 7 mm, ażeby była iskra. Niezłe co ?


Obrazek


Smar użyłem TYLKO jako lokalizator położenia magnesiku w stosunku do impulsatora.


EDIT:
No i zgadnij ile CWN, modułów wymieniłem wcześniej ? Podobnie w innym temacie z reglerami. Na ryku mamy przysyłany CHŁAM jakościowy. Na początku maszyny nie miałem prziścia w jednym kablu. I wiesz co ? .......nie było miedzi w środku kabla. Tylko powietrze. Co do reglerów Koledzy. Nawet możecie kupić już trafiony, więc sprzedawcy nadają: reklamacji nie uwzgędniamy oraz ma to zainstalować z-d elektryczny motocyklowy. Ale jaja całkiem chińskie.
Ostatnio zmieniony ndz 02 lut, 2014 przez klemens244, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1697
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: dzikilopez » ndz 02 lut, 2014

klemens244, w twoim przypadku jest o tyle lipa że zakładasz i nie wiesz jak co jest ustawione. Ja mam cewki na podstawce pod magnetem i czujnik mogę sobie ustawić do "setki" luzu. Jednemu z forumowiczów przerabiałem z 6ciu na 4ry cewki i też miał coś z halotronem. Jemu też się nie pokrywały ale dosyć dużo coś kombinował podkładał skończyło się na tym że wszystko mu majestatycznie wybuchło.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
klemens244
Weteran
Weteran
Posty: 478
Rejestracja: wt 29 lis, 2011
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: chopper 125
Kontaktowanie:

Re: Ładowanie z 2 na 4 cewy, ABC jak tak zrobić

Postautor: klemens244 » ndz 02 lut, 2014

Wiem, widziałem te koło już kiedyś wcześniej, ale mam to co mam. Chłopaki tego poszukuja na allegro... ciężko jest dzisiaj z ta podstawka.

Co do Kolegi, hm... nie ma ludzi doskonałych. Każdy uczy się na własnych błędach i niestety "na podwórku' na ogół często.
Obrazek



Wróć do „Tutoriale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl