• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Kingway Naked

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
aadasie
Posty: 8
Rejestracja: czw 04 paź, 2018
Pojazd: Kingway XT50-20

Kingway Naked

Postautor: aadasie » czw 11 paź, 2018

Witam,
Chciałbym wam zaprezentować mój pierwszy pojazd tego typu, czyli Kingway-Italy XT50-20 Vision. Nie żartuję, taka wiązanka jest napisana w dowodzie :) Myślę, że jest znany bardziej jako "Naked". Przy zakupie miał wpisane na liczniku trochę ponad 11k km. Sprzęt wyprodukowany w 2009 roku, z tego co mi wiadomo, fabrycznie wyposażony w silnik o pojemności 72ccm. Zdecydowałem się na ten model, gdyż, nie będę ukrywał, nie mogłem oprzeć się jego stylistyce :) Bardzo przypomina klasyczny motocykl, nic nie jest za bardzo, nic nie jest za mało. Cena również była kusząca, ale o tym dlaczego, to za chwilę.

Aby kupić ten jednoślad, musiałem udać się 200km na północ. Razem z kolegą wpadliśmy na genialny pomysł aby zaoszczędzić na wypożyczaniu busa. Zmierzywszy kolegi auto typu kombi, pojechaliśmy owym po motorower. Może ciężko w to uwierzyć, ale całe moto zmieściło się do samochodu :) Szkoda, że nie zrobiłem zdjęcia. W trasie trochę kręciło nam się w głowie, gdyż z pojazdu, który mieliśmy kilka centymetrów za sobą ciekła benzyna.

Cena była okazyjna, ponieważ sporo było do zrobienia. Obstawiam, że dla użytkowników tego forum byłyby to raczej proste rzeczy, ale taki amator jak ja od razu stwierdził "Nie ma szans, że przejdzie przegląd". Co się okazało:
- Zbiornik paliwa jest dziurawy- no po prostu waha leciała z niego ciurkiem.
- Światło stopu nie działa, zarówno z przedniego jak i z tylnego hamulca.
- Deska rozdzielcza nie świeci w ogóle. Akumulator padnięty.
- Kierunki w lewo nie działają. Przednie światło daje blask jak mała świeczka.
- Obroty szaleją, nie dodając gazu moto gaśnie. Mocowanie linku gazu przy manetce urwane.
- Klamka sprzęgła... nie wysprzęgla.
- Hamulec tylny... no nie hamuje. Po mocniejszym wciśnięciu jego ramię łamie się na pół.
- Skrzynia biegów... dobra coś tam działa, ale jej "wybierak" trzyma się tylko na taśmę izolacyjną. Sama dźwignia jest przeraźliwie luźna.
- Zardzewiały wydech nie jest przykręcony, wszystko trzęsie się i skrzypi, a do tego leci olej(też ciurkiem).

Nie tak wyobrażałem sobie swój pierwszy jednoślad. Kupując go, nie miałem bladego pojęcia, że w tak małej maszynce tyle rzeczy może "nie domagać". Po prostu chciałem moto. Tu i teraz. Na szczęście lubię dłubać przy takich rzeczach, mam całą masę narzędzi i anielską cierpliwość. Oj długo by pisać jak wyglądało odhaczanie tych wszystkich punktów. Jeżeli będziecie chcieli poczytać jak wyglądały moje zmagania z chińską techniką, to dajcie znać - rozwinę nieco temat :) Póki co zdjęcia mojego motoroweru, już po przeglądzie, jednak ciągle na etapie napraw i usprawnień.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Kingway Naked

Postautor: JOSEMORALES » czw 11 paź, 2018

Fajna maszyna, oczywiście chętnie poczytamy co się działo w trakcie ożywiania.

Awatar użytkownika
aadasie
Posty: 8
Rejestracja: czw 04 paź, 2018
Pojazd: Kingway XT50-20

Re: Kingway Naked

Postautor: aadasie » sob 21 wrz, 2019

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej... zatarciem się silnika :/ Otóż wspomniany przeze mnie cieknący olej miał swoje źródło pod
jednym z mocowań do ramy. W ogóle nie było go widać, a po rozkręceniu całości okazało się, że w karterze jest kilku-centymetrowa
dziura. Nawet nie wiem w którym momencie poziom oleju spadł do zera. No cóż, o rzeczach do zrobienia później. Najpierw to, co zostało zrobione:

- Instalacja elektryczna
Gdy zacząłem dobierać się do kabli, szybko doszedłem do wniosku, że zarówno przewody jak i połączenia są zerowej jakości.
Postanowiłem wywalić WSZYSTKO i zrobić całą instalację od nowa. Zakupiłem kilkanaście metrów, 3 razy grubszych, dobrze
izolowanych kabli. Do tego sporo kostek elektrycznych, termoskurczek oraz taśm izolacyjnych. Zakupy podsumowałem nowym
akumulatorem 4ah, świecą ngk(polecam zmniejszyć trochę szczelinę między elektrodami gdy silnik nierówno pracuje), żarówką 55w h4
osram silverstar 2, zestawem ledów do kierunków/zegarów/pozycji i stopu tył.

Po pierwsze przerobiłem instalację tak, żeby wszystko szło z akumulatora. Niestety szybko okazało się, że iskrownik nie wyrabia (ale
problem ten rozwiążę kupując nowy silnik z 6 cewkami/6 magnesami). Było sporo dłubaniny ze schematem połączeń. Po wielu wielu
godzinach udało mi się naprawić: wszystkie przełączniki świateł/kierunkowskazów/klaksonu + kontrolki, czujniki hamowania, czujnik
wbitego biegu. Po prostu elektryka w moim moto zaczęła działać lepiej niż jak wyjechał z fabryki :)

- Sprzęgło i hamulce
Wymieniłem linkę i wzmocniłem połączenie przy wysprzęgliku, dzięki temu sprzęgło można obsługiwać dosłownie jednym palcem.
Hamulec przedni był w miarę ok, ale pod koniec jazdy zauważyłem, że muszę dociskać klamkę do końca. Albo klocki albo regulacja,
sprawdzę to niedługo. Dźwignia hamulca tylnego wymagała konkretnego spawania i regulacji, ale i to udało się zrobić. Jedyne co
mógłbym się czepić, to nieduża siła, z jaką hamuje (obstawiam, że to norma przy hamulcach bębnowych).

- Zbiornik paliwa
Tak jak pisałem, paliwo uciekało z niego ciurkiem. Wolałem tego nie spawać ani nie lutować. Zaopatrzyłem się więc w dwuskładnikowy
klej do metalu. Kilka grubych warstw nakładanych przez parę dni załatwiło sprawę. Polecam to rozwiązanie, gdy ktoś nie chce ryzykować.

- Plastiki, naklejki, podkładki, malowanie
Tutaj pracę zacząłem od odklejenia lub zerwania wszystkich naklejek, napisów, logotypów. Chciałem, żeby moto wyglądało klasycznie i
elegancko. Plastiki były popękane w wielu miejscach, więc najpierw dosztukowałem brakujące fragmenty i bardzo wzmocniłem miejsca
na śruby. Później poszło trochę szpachli i wszystko, łącznie z bakiem, pomalowałem na czarny połysk. Matowa farba żaroodporna poszła
na wydech i kilka elementów ramy. Na koniec kupiłem trochę gumowych podkładek, żeby uciszyć w pewnym stopniu trzeszczenie.
Podkładki baku zrobiłem samemu z wielu warstw cienkiej gumy - teraz siedzi bardzo stabilnie. Ogólnie malowanie zajęło sporo czasu,
gdyż warstw było kilka, a za każdym razem musiłem szlifować powłokę papierem wodnym. Jest to jednak dobry dowód na to, że każdy
może poprawić wygląd swojego pojazdu nie mając dostępu do lakierni.


A teraz kilka rzeczy do zrobienia. Będę bardzo wdzięczny za Wasze sugestie :)
1. Silnik
Przy nim też było trochę zabawy, ale teraz to bez znaczenia skoro się zatarł. Po prostu poprzedni właściciel nie dbał o sprzęt, a ja przy
zakupie nie zwróciłem uwagi na wyciek oleju. Tak więc nowy silnik jest na początku listy zakupów. Przeglądając to forum doszedłem do
wniosku, że najlepiej będzie kupić jednostkę MRF 120ccm. Wygląda na to, że jest bardzo wytrzymała i ma faktycznie te 9KM. Chcę
mocniejszy motor, gdyż w fabrycznym brakowało mi trochę mocy. Kolejna sprawa to to, że nie lubię kręcić wysokich obrotów. Wolę, gdy
maszynka jedzie cicho i spokojnie. Tutaj pytania do Was:

- Pytanie nr 1: Czy zmieniając zębatki mogę sprawić, że będę miał jak najmniejsze obroty (powiedzmy przy 60km/h)? Nie zależy mi na
v-max. Chciałbym jeździć jak najciszej.
- Pytanie nr 2: czy muszę zmienić fabryczny wydech?
- Pytanie nr 3: czy chłodnica oleju to dobry pomysł?
- Pytanie nr 4: czy stockowy, odblokowany CDI wystarczy?

2. Gaźnik
Tutaj również sugerując się Waszymi komentarzami zamierzam kupić gaźnik Molkt 26mm. Do tego stożkowy filtr powietrza, gdyż
podoba mi się jak brzmi, szczególnie na niskich obrotach.

3. Akumulator
Chcę wymienić obecny 4ah na 10ah. Na stronie sklepu mrf jest napisane, że silnik ma 6 cewek i odpowiednie magneto (czyli pewnie 6
magnesów). Mam nadzieję, że to wystarczy do mojej instalacji (przypominam - wyszystko z aku). Jeżeli aku nie będzie wystarczająco
ładowany podczas jazdy, to chociaż te 10ah pozwoli mi na chwilę jazdy do ciemku. Nie wiem jak wygląda sprawa z reglerem, tzn. ile kabli
wychodzi z tego silnika. Możliwe, że będę musiał kupić nowy regulator.

4. Opona tył
Mój pojazd ledwo przeszedł przegląd, właśnie przez łysą oponę z tyłu. Teraz chcę ją wymienić na jak najszerszą, bo obecna wygląda jak
od roweru. Z tego co wyczytałem, max jaki mogę dać to 120/70/18. Budżet powiedzmy 100-150zł.

Wszystkie zakupy zamierzam zrealizować na początku października. Na pewno wrzucę więcej zdjęć i opiszę wrażenia z jazdy :)

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Kingway Naked

Postautor: Kuaczozor » ndz 22 wrz, 2019

1. Generalnie tak, ale: silniki MRF'u sa silnikami do pitbike'ów, więc motocykli raczej terenowych, co sprawia, że mają relatywnie krótkie biegi, więc niekoniecznie będziesz w stanie osiągnąć zamierzony efekt. Relację zębatek do prędkości przy danych obrotach na danym biegu możesz sprawdzić na
http://gearingcommander.com
Niestety nie będzie tam twojego sprzętu i będziesz musiał wszystko wpisać ,,z łapy", ale myślę, że to warte tego wysiłku.

2. Zdania są podzielone, ale nawet jeżeli stary wydech będzie ograniczał moc to dalej da się z nim jeździć.

4. Jeżeli okablowanie będzie zgodne nie powinno być problemów.


Molkt 26mm to podobno cudowny gaźnik o ile uda ci się go wyregulować. Niestety w internecie łatwiej znaleźć historie ludzi którzy się poddali i przeszli np. na mikuni, niż takich, którym się to udało.

Awatar użytkownika
aadasie
Posty: 8
Rejestracja: czw 04 paź, 2018
Pojazd: Kingway XT50-20

Re: Kingway Naked

Postautor: aadasie » śr 25 wrz, 2019

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Nie wpadłem na to, że te silniki to raczej do terenowej jazdy. A przecież widać w jakich sprzętach je montują :) W takim razie muszę spojrzeć na Allegro, ale z tego co piszecie, to często jest tam nakłamane w opisach. Z drugiej strony każdy silnik będzie lepszy niż mój, który nie działa w ogóle.

Ta stronka, co podałeś to całkiem fajna sprawa. Muszę tylko na spokojnie ogarnąć jakie wartości wpisywać w formularzu, bo faktycznie mojego motorka tam nie ma.



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl