• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Barton Fighter eco 50/110

Zaprezentuj swoją maszynę
Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » śr 25 kwie, 2018

Witam. Przedstawiam niekończący się projekt Barton Fighter eco 50/110ccm. Oryginalnie był jak wiadome na silniku bts ale był tak słaby że szybko padła decyzja na wymianie na większy ( tyle że nie wiedziałem wtedy że są też 125 w poziomie) xD
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Z rzeczy które były zrobione:
-zmiana filtru na gąbkowy
-kilka razy zmieniany gaźnik(nie znam się na tych ich nazwach i nie wiem jaka jest dysza nie widzę żeby była podpisana) aktualny ma niestety ukręcone gwinty monażowe( jak widać na zdjeciu) więc sprytnie przyłożył nakrętki z drugiej strony i czuje że trzyma lepiej niż orginał
Obrazek

-wymieniona nóżka od lewej strony po kolizji
- Chłodnica oleju ( nie polecam oryginalnych przewodów z niej, od razu jechać do sklepu i kupić takie co mam bo są świetne) Jak jestem przy temacie oleju to leje Motula
Obrazek

-Zębatki. Przerabiałem kilka opcji
13/45 16/45 16/41 15/41 i zatrzymało się i zostanie na moim zdaniem najlepszym rozwiązaniu 15/45
Obrazek

-wydech od Junaka 901. Kupiony używany i okazało się że ktoś go wcześniej wybebeszył :( a więc kupiłem siatkę stalową z której zrobiłem coś na kształt rurki owinąłem ją watą stalową upchnąłem do środka i efekt wyszedł zadowalający. Wydech był malowany ale kolor zszedł. Kolanko było przy łączeniu wydechu z nim za długie więc zostało skrócone i wymodelowane tak by pasowało.
Obrazek
Obrazek

-Zmiana lusterek
-miernik temperatury. Aktualnie mierzy temp. silnika ale będzie mierzył olej.
Obrazek

-Z takich drobiazgów to zmiana połamanego nadkola przód, końcówki kierownicy, taśma ozdobna na koła, filtr paliwa, nie tak dawno zmienione klocki i tarcza przód, kufer.

Ogólnie pomysł a samym początku na niego był żeby zrobić go na długodystansowsca ale upadł bo raz że nie miałem czasu na wypady dwa po kilku przejazdach z plecakiem mam krzywy wahacz 3 zawsze się boje ze znowu coś się z moto stanie i boję się tego w trasie. Pomysł na tą chwilę jest taki że ma być przede wszystkim tanim środkiem transportu bezpiecznym i przyzwoicie wyglądający.
Na wygląd moto mam ciągle nowe pomysły ale albo to brak hajsu albo czasu ale wraz z tym postem mam nadzieję że zacznie się wszystko zmieniać na lepsze z waszą pomocą. Na czytałem się tu i na oglądałem więc wiem że są ludzie którzy pomogą i popchną do działania. Mam nadzieję że opisywanie osiągnięć jakie udało mi się zrobić będzie mi pomagać w dotarciu do celu.

Na tą chwilę do zrobienia jest tak
-Wymiana baku (wczoraj zamówiony ten sam) nie wiem czy do tego nowy czujnik paliwa? Czy to potrzebne albo przełoże stary jak się nadaje
-Wymiana głowicy ( dawno kupiona ale nie zrobiona)
-Przełoże kierownicę świeżo kupioną zobaczę jaki efekt
-wymiana śrub mocujących kierownicę na nierdzewna( gdzie takie kupowaliście?)
-Wymiana Płynu hamulcowego gdyż wygląda już źle
- wymiana żarówki na mocniejszą ale muszę przerobić oprawkę i mocowanie
-Śruby mocujące lampę bo też zardzewiały i nie wygląda to estetycznie
-poprawa wyglądu wydechu
-Opona tył jeszcze chyba sezon po lata ale trzeba się rozglądać. Ogólnie chciałbym szerszą bo teraz każda szczelina w drodze to dla mnie tory.
-Miernik temp oleju zrobić
- Ogarnąć boczne plastiki bo zatrzaski niektóre strzeliła i niepewnie się trzymają.


Kierować pytania co dopisać jeszcze, czego nie na co nie wyjaśniłem czy wszystko jasne.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » czw 26 kwie, 2018

Śruby w "mister giwint" w Gliwicach, jakie tylko chcesz.
Jeżeli jeszcze nie wymieniłeś oleju to zostało mi jakiś litr Motula 5100 10W40 do oddania, jak nie to wywalę.
Czujnik poziomu paliwa zostawiasz stary.
Płyn hamulcowy , ale przy okazji polecam wyczyszczenie zacisku hamulcowego a zobaczysz jak to potrafi hamować.

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » czw 26 kwie, 2018

Olej wymieniłem juź ale w sumie na koniec sezonu bym wymienił najwyżej bo szkoda żeby się marnował.
Przy wymianie Płynu hamulcowego posłucham się twojej rady i tak zrobie

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: grzejnik777 » czw 26 kwie, 2018

Mam do.oddaniaNie wzmacniany wahacz z ogara 900 za grosze jak by ci podpasowal

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » czw 26 kwie, 2018

Dzięki grzejnik777 będę pamiętał o tym.
A dziś w końcu się udało wybrać do tego mr gwinta i kupić co trzeba. Jak myślicie firma ma znaczenie przy płynie hamulcowy? Jaki wy lejecie?
Obrazek


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » czw 26 kwie, 2018

Co dwa lata wymiana i marka płynu nie ma znaczenia.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: grzejnik777 » czw 26 kwie, 2018

Tez leje k2 bo mam dostęp w dobrej cenie
Oryginalny wahasz w tym bartonie wyglada biednie
Z ogara bez wzmocniej jest solidniejszy

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » czw 26 kwie, 2018

grzejnik777 pisze:Tez leje k2 bo mam dostęp w dobrej cenie
Oryginalny wahasz w tym bartonie wyglada biednie
Z ogara bez wzmocniej jest solidniejszy

Ale tam jest wahacz jak w Routerze, jest szerszy i na koło 18". Więc z Ogiego odpada.

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » czw 26 kwie, 2018

Właśnie też się tak zastanawiałem bo od razu sprawdziłem se je na Google i tak coś mi nie pasowało

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » czw 26 kwie, 2018


grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 535
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: grzejnik777 » pt 27 kwie, 2018

Dla tego napisalem. jak by podpasowal

Nowy to nie rozwiązanie bo podzieje sie z nim to co z tamtym

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » pt 27 kwie, 2018

Spokojnie, dojdę w późniejszym czasie i do niego i wtedy po kombinujemy wspólnie nad nim. Na razie nie jest on tak ważny bo da się spokojnie jeździć i przez to że w tym momencie jestem lekko ograniczony wolałbym zrobić to przez co nie da się spokojnie jeździć. Rozwiązaniem na to mogłoby być zaoszczędzenie na wymianie głowicy samemu a nie w serwisie. Wiem, nie jest to zbyt trudne ale jak raz się zabrałem i chciałem odkręcić te nakrętki z przodu które trzymają głowice na tych szpilkach to wykreciłem zamiast nakrętki od razu całą szpilke. Więc nie jestem przekonany że bym jednak to potrafił zrobić.

A tak BTW z tej strony maxmoto kupiłem bak ale nawet jeszcze go nie wysłali kurde gdybym wiedział to pojechałem po niego a tak na majówkę nie będę go miał.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » pt 27 kwie, 2018

grzejnik777 pisze:Dla tego napisalem. jak by podpasowal

Nowy to nie rozwiązanie bo podzieje sie z nim to co z tamtym

Ja na Romecie latałem w większości czasu z plecaczkiem, ok 150kg obciążenia i nic się z wahaczem nie stało. Borek musiał mieć jakiś wadliwy wahacz.

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: Borek » pn 30 kwie, 2018

Patent na ukręcone gwinty w wydechu
Obrazek
Przyklejenie nakrętek <lol>

Wieczorem relacja z dzisiejszej pracy

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Barton Fighter eco 50/110

Postautor: JOSEMORALES » pn 30 kwie, 2018

I co z tą relacją <bezradny> ? Może jakiś filmik <tak>



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl