• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Zaprezentuj swoją maszynę
Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » śr 29 mar, 2017

W walentynki tego roku nabyłem okazjonalnie ów Junaka za kwotę 950 złotych, lecz cena z początku wydawała się za niska jak na stan maszyny która ponoć była regularnie serwisowana ale o tym później.

Ogólnie moto z przebiegiem 8400 było w stanie bardzo dobrym tj. plastiki całe, siedzenie ok tylko rdzawy nalot na pseudo chromach w okolicach kierownicy ale pasta Tempo zrobiła swoje :D
Jako że była to seryjna 50 to jazda była katorgą bo przy moich niecałych 110 kg silnik ma przesrane :) więc po równym miesiącu zarejestrowałem się na stronie znanego przez forumowiczów sklepu czyli pitbikemrf.pl i padło na Lifana 120 bez rozrusznika (bo dolny rozrusznik jest wg. mnie paskudny)
Oraz stator 6 cewek wraz z magnetem.
Silnik ma przejechana bagatela 50 km i staram się nie przekraczać 4 tysięcy obrotów i myślałem że będę zawalidrogą ale co się okazało to na 4 biegu przy 4 tysiącach obrotów mam licznikowe 55km/h przy zębatce 15.

A tutaj parę zdjęć już z nowym serduchem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Aktualnie czekam na ściągacz magneta by założyć stator 6 cewkowy więc na chwilę obecną mam wypiętą masę z regulatora napięci by jako tako mieć światła.

W planach mam:
-Gniazdo USB 3.1A na kierownicę
-Uchwyt na telefon
-Być może jakieś torby boczne

Samego Junaka chcę zrobić pod podróże i wyjazdy kilkudniowe gdzie wypady będą sięgać okolić 400 km a cały tył kanapy będzie po prostu miejscem na bagaż bo posiadam dość dużą torbę podróżną która wspaniale pasuje na tył kanapy i stabilnie trzyma się na siatce bagażowej.

A teraz najgorsze czyli przypadłość(i zapewne temu ta niska cena) ów Junaka czyli pękanie ramy w jednym miejscu co spowodowało że jestem uziemiony do czasu aż znajomy spawacz będzie miał chwilę czasu. Rama będzie tam wzmacniana blachą 4 oraz ewentualnymi rurkami.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: JOSEMORALES » czw 30 mar, 2017

Witaj, pękanie ramy jest spowodowane brakiem kołyski pod silnikiem i to normalne że z czasem będzie pękać w miejscach gdzie skupiają się natężenia sił, czyli pod główką ramy - mocowania silnika - splot rur pomiędzy zbiornikiem a siedzeniem. A zmiana silnika na mocniejszy tylko przyspiesza takie procesy bo z prędkością zwiększają się obciążenia. Głównymi powodami są lichej jakości spawy i rury chińczyków, oraz traktowanie pojazdów przez osoby nieodpowiedzialne. Ja przez to już przeszedłem z tym że u mnie popękały po kolei wszystkie mocowania silnika, a sama rama była strasznie giętka i najlepszym sposobem było wykonanie kołyski ramy z dodatkowym mocowaniem silnika od spodu co idealnie usztywniło ramę, a wibracje zeszły do zera. Tak więc warto pomyśleć o doposażeniu kastrowanej ramy o te dwie rurki, ja w ten sposób stałem się posiadaczem chyba jedynego w Polsce Routera WS50 z rocznika 2012 z pełną ramą co z resztą przedstawię niebawem w obszernej relacji z remontu. A wracając do tematu, to dziwne że tak ładnie na zewnątrz utrzymany Junak miał pękniętą ramę, ale nawet z tym mankamentem wyrwałeś go w świetnej cenie.
Pozdrawiam i życzę kilometrów w tysiącach Arek.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: to&owo » pt 31 mar, 2017

Rama pęka z innego powodu. W pierwowzorze taka rama była stosowana w motocyklach z pionowym silnikiem i mocowaniem głowica-rama. Chinole wpadli na pomysł, by wrzucić tu poziomy silnik, który nie ma jak być elementem nośnym ramy. A taki warunek spełniał silnik pionowy, usztywniając ramę.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: JOSEMORALES » pt 31 mar, 2017

speeder pisze:Rama pęka z innego powodu. W pierwowzorze taka rama była stosowana w motocyklach z pionowym silnikiem i mocowaniem głowica-rama. Chinole wpadli na pomysł, by wrzucić tu poziomy silnik, który nie ma jak być elementem nośnym ramy. A taki warunek spełniał silnik pionowy, usztywniając ramę.

Właśnie tak, bo w pionowych silnik jest także częścią usztywniającą ramę, a w poziomych slilnikach brak tego usztywnienia i ramy bez kołyski są za słabe do mocniejszych silników i pękają. Czyli tak jak pisałem powyżej.

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » pn 03 kwie, 2017

Z radością mogę napisać że rama została pospawana profesjonalnie w warsztacie u znajomego, kosztowało mnie to 80 złoty ale było warto.
Pęknięcia zostały lekko nacięte i spaw porządnie się wtopił plus wspawane zostały kawałki blachy 4 albo 5 i mogę napisać że jazda jest kompletnie inna bo ustało "pływanie" na zakrętach.

Czyli najgorszą usterkę mam z głowy i teraz mam w planach zakupić gniazdo zapalniczki wraz z gniazdem usb lub po prostu podwójne usb

http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-12v-5v-usb-atv-2w1-motocykl-i5859205843.html?fromVariant=6420148228
http://allegro.pl/ladowarka-2x-gniazdo-hermetyczne-5v-usb-2-1a-i-1a-i6428179555.html

Waszym zdaniem które z tych dwóch wybrać?


bokuge
Posty: 1
Rejestracja: wt 04 kwie, 2017

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: bokuge » śr 05 kwie, 2017

Ja bym brał to z gniazdem zapalniczki. Drugie USB zawsze możesz ogarnąć jakąś przejściówką, a i tak pewnie dwóch rzadko będziesz używał, a gniazdo zapalniczki może się również przydać.
Zobacz co możesz zawdzięczać kremowi przeciw zmarszczkom

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: to&owo » śr 05 kwie, 2017

Dokładnie tak. Poza tym, tam masz gniazdo 12V, które w trasie jest bardzo potrzebne, czasami potrzebniejsze niż 5V :))

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » czw 06 kwie, 2017

Więc będę brał ten z gniazdem zapalniczki a do kompletu potrzebny będzie uchwyt na telefon i tu jest problem bo jestem posiadaczem Lumii 950 XL i kobyła ma 5,7 cala a chciałbym jakiś uchwyt zamknięty gdzie telefon będzie dobrze chroniony.

Ogólnie pojawił się problem ze ściągnięciem magneta, bo kulam się na chwilę obecną na 2 cewkach (odpięta masa z regla 5 pianowego dająca niecałe 9V) sprawa wygląda tak, że posiadam 4 ściągacze M26x1,5 (ten jest za mały) M27x1, M27x1,25 oraz M27x1,5 i każdy z tych trzech ściągaczy wkręca się maksymalnie o 1/4 obrotu i blokuje się. Zauważyłem tylko to, że gwint magneta na silniku, jak i tym dokupionym nie jest jak w zwykłych FMB trójkątny tylko trapezowy (szczyt gwintu jest bardziej płaski) i tu jest problem, bo nie widzę na internetach takiego ściągacza, a ściągacz do łożysk nie zmieścił się, więc czy ktoś z was wie, gdzie taki mogę dostać?

Ps1. M27 pasowały do 110
PS2. Wątpie żeby w obu magnetach gwint był uszkodzony

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1123
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: JOSEMORALES » czw 06 kwie, 2017

Cze, podjedź do jakiegoś warsztatu lub kup taki zwykły trójramienny ściągacz uniwersalny i napewno się uda. W samochodowym warsztacie powinni taki mieć a także w marketach . Pozdrawiam Arek

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » pn 10 kwie, 2017

Zamówiłem ściągacz dwu ramienny z bardziej płaskimi uchwytami i mam nadzieję, że na dniach przybędzie.

Za to dziś zakupiłem uchwyt rowerowy do telefonu za 39 złotych
Obrazek

Miał jeden mankament tj. że część, która jest mocowana do kierownicy ma 4 zaczepy i część, gdzie jest telefon latała w tym luźno, więc użyłem kropelki by połączyć to w jeden stały element.
Obrazek

suike
Posty: 1
Rejestracja: śr 05 kwie, 2017

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: suike » wt 11 kwie, 2017

I jak ten uchwyt? Jest stabilny? To nie jest ta firma, co produkuje słuchawki za 10zł także? :D
Sprawdź, czy leczenie różowatego trwa długo - http://wylecz-rozowaty.pl/dlugo-trwa-leczenie-tradziku-rozowatego/

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » wt 11 kwie, 2017

O dziwo trzyma dobrze ale musiałem dać kawałek dętki na kierownicę by się nie ślizgało i nawet w lekkim terenie jest ok.

Mały edit.
Dotarł ściągacz dwu ramienny i niestety jedna wielka du**, bo złamał się w połowie ramienia a, że poszło już 120 złoty to, to pierdziele i przyspawam jeden ze ściągaczy do magneta i je zdejmę, bo mi na nim nie zależy.

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: Borek » pt 14 kwie, 2017

Pokaż zdjęcie gdzie dokładnie przymocowane do kierownicy bo kumpel też chcę a nie wie gdzie

Awatar użytkownika
PanWojtek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 355
Rejestracja: sob 02 lis, 2013
Lokalizacja: Śląsk (Katowice)
Pojazd: Junak 901 RS

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: PanWojtek » wt 18 kwie, 2017

Najlepiej przymocować tam, gdzie kierowcy najwygodniej, ale ja sam mam tak:
Obrazek

Obrazek

Próbowałem też tak, ale jak dla mnie jest to niewygodne i trzeba tak ustawić by nie opierało się o bak podczas skrętu w lewo:
Obrazek

Obrazek

Borek
Majster
Majster
Posty: 122
Rejestracja: wt 07 mar, 2017
Pojazd: Barton Fighter eco

Re: Junak 901RS Lifan 120 Projekt długodystansowca

Postautor: Borek » wt 18 kwie, 2017

No to faktycznie jest ciężko z tym montażem



Wróć do „Nasze motocykle”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron