• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Podłączenie iskrownika

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » ndz 26 wrz, 2021

Witam ,jak podłączyć iskrownik z pięcioma przewodami i jaki jest potrzebny regulator?
Wychodzą dwa kable od impulsatora i trzy żółte z cewek


Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » ndz 26 wrz, 2021

Temat dotyczy zippa xrace 50 z silnikiem shineray 250,
Po pół roku jazdy chciałbym mieć w nim w końcu ładowanie ,a to ciężki temat dla mnie bo na iskrownikach się nie znam .
Silnik wymieniłem w tym roku na nowy (wcześniej był Bashan 200)
Okazało się że ma inny iskrownik,do nowego silnika wsadziłem iskrownik z starego silnika ,ale nie ma ładowania z powodu nieodpowiedniego Magneto.
Teraz chce zamontować iskrownik , który był oryginalnie w tym silniku

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » pt 01 paź, 2021

Mówiąc iskrownik masz na myśli stator?

Wrzuć zdjęcia wszystkiego o czym mówisz (kolory kabli, moduły etc) , to dużo ułatwi.

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » pt 01 paź, 2021

https://drive.google.com/file/d/14IC9OQ ... p=drivesdk

Taki mam iskrownik , dwa kable od czujnika i trzy żółte od cewek .
Interesuje mnie tylko to jaki jest potrzebny do tego regulator napięcia i jak to podłączyć, zapłon ogarnę.
Jak tu podłączyć masę?
Z góry dzięki

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » sob 02 paź, 2021

No toś kurde podlinkował...

Z opisu rozumiem, że masz coś w tym stylu:
Obrazek


W takim razie jest to relatywnie nietypowa instalacja, powinna wyglądać tak:
Obrazek
Obrazek


Al4202 pisze:Interesuje mnie tylko to jaki jest potrzebny do tego regulator napięcia i jak to podłączyć, zapłon ogarnę.

OK, więc nie będę Cię zanudzał tym, że musisz przerobić instalacje i wymienić moduł, żeby zapłon działał.

Regulator jest akurat prosty. Potrzebujesz takiego, który ma 3 żółte wejścia np.:
Obrazek

Al4202 pisze:Jak tu podłączyć masę?

Do cewek ładowania? Wcale, to cewki bezmasowe. W obwodzie ładowania masę podłączasz dopiero w regulatorze.


Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » sob 02 paź, 2021

Dzięki ,a dałbyś radę dać ten schemat w wyższej jakości ?
Chyba ogarnąłem,
Czyli plus i minus akumulatora podłączam pod regulator, oraz kabel od stacyjki?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » sob 02 paź, 2021

Al4202 pisze:Dzięki ,a dałbyś radę dać ten schemat w wyższej jakości ?

Niestety, to najlepsze jakie znalazłem. Jak mówiłem, to raczej nietypowy układ. Chińczyki zwykle mają cewkę ładowania z dwoma przewodami i osobną cewkę do zasilania zapłonu.

Al4202 pisze:Czyli plus i minus akumulatora podłączam pod regulator, oraz kabel od stacyjki?

Nie do końca rozumiem pytanie, ale tak, plus i minus z akumulatora podłącza się między innymi do regulatora i stacyjki (ale nie do tego samego kabla, oczywiście).
Plus dodatkowo do przekaźnika rozrusznika, oraz wszystkiego, co ma działać bez przekręconego klucza a minus do wszystkich obwodów instalacji.
Ale to jest prawdą dla praktycznie każdej instalacji, niezależnie od rodzaju regulatora i układu cewek.


Osobiście myślę, że mniej zachodu byłoby gdybyś po prostu zmienił magneto na pasujące do instalacji, ewentualnie dobrał stator do magneta.
Dodatkowo uważam, że instalacje z osobnymi obwodami ładowania i zapłonu są lepsze, ale to już kwestia preferencji.

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » sob 02 paź, 2021

Prościej zmienić Magneto ,ale chyba i tak będę robił instalacje od nowa ,jest nieźle popalona oraz duży bałagan w kablach.
Na pewno ten iskrownik da więcej prądu a chciałem założyć podgrzewane manetki.
W starym silniku produkowało max 6 amper

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » sob 02 paź, 2021

Al4202 pisze:Na pewno ten iskrownik da więcej prądu a chciałem założyć podgrzewane manetki.


No tak, to jest możliwe. Ale może też nie działać bez akumulatora. Osobiście uważam to za duży minus.
Miałem podgrzewane manetki w silniku 163fml i było ok, chociaż nie idealnie (jeździłem na reflektorze 35W).

Al4202 pisze:W starym silniku produkowało max 6 amper

72 W to nie tak najgorzej. Ile ten ma produkować?

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » sob 02 paź, 2021

Akumulator mam 20 ah ,na mniejszym ten silnik nie chciał odpalić,a startera nożnego nie ma więc bez aku i tak nie odpalę.
Ten ma produkować około 12 amper.
Wolę mieć ten zapas prądu, żeby akumulator nie padał na odpalonym silniku ,bo już nie raz tak miałem

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » sob 02 paź, 2021

Al4202 pisze:Akumulator mam 20 ah ,

20Ah? straszna krowa
Al4202 pisze:na mniejszym ten silnik nie chciał odpalić,

Brzmi jak awaria. Moja 250 spokojnie się kręci na 12, a 200 odpalała na 7.
Al4202 pisze:a startera nożnego nie ma więc bez aku i tak nie odpalę.

na pych.

Al4202 pisze:Ten ma produkować około 12 amper.
Wolę mieć ten zapas prądu,

Jasne, to zrozumiałe.

Al4202 pisze:żeby akumulator nie padał na odpalonym silniku ,bo już nie raz tak miałem

Akumulator nie powinien padać na odpalonym silniku, chyba, że podłączasz za duże obciążenie.
Standardowe oświetlenie powinno spokojnie działać ze standardowym akumulatorem.
Przerabiałeś reflektor na mocniejszą żarówkę, lub coś w tym stylu?

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » sob 02 paź, 2021

Tak,miałem mocniejsze żarówki i ogrzewanie manetek , dlatego mi padał.
A że 20 ah to wolałem mieć też na zapas .
Stary silnik odpalał na 10 ah ,ale 200 pojemności
Ten nowy (kupiony w marcu ,4500 przebiegu ) potrzebuje dużo prądu rozruchowego bo kompresja go strasznie blokuje .
Mam zamiar wstawić ledy na przód ,na jednej H7 bardzo ciężko jechać w nocy.
A na pych ciężko go odpalić ,można na trójce próbować ale to biegiem ,chyba że rozrusznik +pych

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » ndz 03 paź, 2021

No to z ledami mógłbyś uciągnąć nawet.
Miałem pisać, że trzeba uważać, bo ledy są nielegalne, ale jeździsz 50-tką z silnikiem 250, więc to trochę nie ma sensu.

Gdybyś był bardzo zdeterminowany możesz zawsze zamontować rozrusznik nożny jeszcze.

Al4202
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: ndz 26 wrz, 2021
Pojazd: Zipp xrace 250

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Al4202 » wt 05 paź, 2021

A da się zamontować rozrusznik nożny do Bashana ?
Dzięki za odpowiedzi,już zrobiłem i wszystko działa jak trzeba.
Pół roku "szukałem" jak to podłączyć i w końcu się udało.
No niby nielegalne ale świecą lepiej od zwykłych żarówek co znaczenie poprawia bezpieczeństwo w nocy.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 359
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Podłączenie iskrownika

Postautor: Kuaczozor » śr 13 paź, 2021

Al4202 pisze:świecą lepiej od zwykłych żarówek co znaczenie poprawia bezpieczeństwo w nocy.

Nie sposób się nie zgodzić.

Al4202 pisze:A da się zamontować rozrusznik nożny do Bashana ?

Wszystko się da.
Te silniki się aż tak bardzo nie różnią. Poszczególnie elementy potrafią występować w 2 czy 3 wersjach, ale wszystko jest do ogarnięcia.
Niedawno ,,przerobiłem" silnik Zongshen z quada 4+1 na silnik 5biegów z rozrusznikiem nożnym.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl