• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » pt 22 lut, 2019

Kuaczozor pisze:No i dobra. I teraz albo liczysz na to, że kolory się zgadzają i szukasz takich kabli (ten pomarańczowy, o którym mówi dzikilopez bywa też czarny w instalacji) albo porównujesz najpierw ze schematem instalacji elektrycznej.
Możesz też się przyjrzeć kolorom przewodów wchodzących do stacyjki, jeżeli masz tam jakiś rozsądny dostęp.
Kiedy potrzebowałem w połowie wysokości motoru plusa, ale tylko po przekręceniu stacyjki, wpinałem się właśnie w przewód idący do przerywacza (standardowy kolor to pomarańczowy albo czarny), tak jak mówił mój poprzednik.


Właśnie nie bardzo rozumiem o co chodzi dokładnie. Mam szukać przewodu zasilającego światła i wpiąć go gdzie? Czy doprowadzić całkiem nowy przewód. Dziki napisał żeby znaleźć ten przewód idący od silnika do przerywacza. No i dobra załóżmy, że go znalazłem i gdzie go przepiąć? tam będzie jakaś kostka czy coś takiego?


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Kuaczozor » pt 22 lut, 2019

Prawdopodobnie chodzi o to, że musisz sobie doprowadzić nowy plus do tych świateł, które miałeś zasilane ze statora (te, które nie świecą się przy zgaszonym silniku).

Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co na myśli miał dzikilopez, ale ja bym to zrobił przerywając obecne podłączenie (czyli z rotorem, z odczepem na regulator prądu zmiennego, którego na marginesie, jeżeli masz regulator do bezmasowej cewki, można powiedzieć, że nie masz i dlatego w ogóle przeprowadzamy tę operację) i doprowadzając do nich plus ze stacyjki (jeden z przewodów wychodzących ze stacyjki daje wyprostowane napięcie z akumulatora, ale tylko w pozycji włączonej(stacyjki)), oczywiście uwzględniając przełączniki itd.
Przewód ten będzie miał prawdopodobnie kolor pomarańczowy albo czarny i można go spotkać łączącego stacyjkę z przerywaczem kierunkowskazów.

Generalnie chodzi o podłączenie się do przewodu wychodzącego ze stacyjki (nie z silnika) o kolorze prawdopodobnie pomarańczowym, albo czarnym. Możesz łatwo sprawdzić czy to ten badając czy jest między nim a masą napięcie takie jak na akumulatorze i czy tylko przy przekręconym kluczyku.


Zaznaczam przy tym, że cała ta operacja ma sens tylko jeżeli faktycznie masz stator bezmasowy a instalację pod masowy.


EDIT: Zapomniałem o pytaniu o kostkę. Odpowiedź brzmi: Generalnie raczej nie.
Rozmawiamy o modyfikacji instalacji, która nie jest przewidziana jako domyślna opcja, więc raczej nie przygotowuje się specjalnie kostek do takich przepięć. Oczywiście, jeżeli zechcesz, sam możesz sobie na konektorach to tak zorganizować, żeby móc łatwo przełączać między opcjami, jeżeli miałbyś kiedyś zmieniać stator (imao bezmasowe są lepsze).

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » pt 22 lut, 2019

Kuaczozor pisze:Prawdopodobnie chodzi o to, że musisz sobie doprowadzić nowy plus do tych świateł, które miałeś zasilane ze statora (te, które nie świecą się przy zgaszonym silniku).

Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem co na myśli miał dzikilopez, ale ja bym to zrobił przerywając obecne podłączenie (czyli z rotorem, z odczepem na regulator prądu zmiennego, którego na marginesie, jeżeli masz regulator do bezmasowej cewki, można powiedzieć, że nie masz i dlatego w ogóle przeprowadzamy tę operację) i doprowadzając do nich plus ze stacyjki (jeden z przewodów wychodzących ze stacyjki daje wyprostowane napięcie z akumulatora, ale tylko w pozycji włączonej(stacyjki)), oczywiście uwzględniając przełączniki itd.
Przewód ten będzie miał prawdopodobnie kolor pomarańczowy albo czarny i można go spotkać łączącego stacyjkę z przerywaczem kierunkowskazów.

Generalnie chodzi o podłączenie się do przewodu wychodzącego ze stacyjki (nie z silnika) o kolorze prawdopodobnie pomarańczowym, albo czarnym. Możesz łatwo sprawdzić czy to ten badając czy jest między nim a masą napięcie takie jak na akumulatorze i czy tylko przy przekręconym kluczyku.


Zaznaczam przy tym, że cała ta operacja ma sens tylko jeżeli faktycznie masz stator bezmasowy a instalację pod masowy.


EDIT: Zapomniałem o pytaniu o kostkę. Odpowiedź brzmi: Generalnie raczej nie.
Rozmawiamy o modyfikacji instalacji, która nie jest przewidziana jako domyślna opcja, więc raczej nie przygotowuje się specjalnie kostek do takich przepięć. Oczywiście, jeżeli zechcesz, sam możesz sobie na konektorach to tak zorganizować, żeby móc łatwo przełączać między opcjami, jeżeli miałbyś kiedyś zmieniać stator (imao bezmasowe są lepsze).



No dobra rozumiem juz teraz, dzieki bardzo ;), ale mam jesxvze jedno pytanie. Bo pozycje mam z akumulatora. To nie moge zrobic odnogi od tego kabla ktory zasila pozycje?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Kuaczozor » pt 22 lut, 2019

Dobre pytanie. Obstawiam, że tak, o ile wepniesz się w dobrym miejscu.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » pt 22 lut, 2019

Dzięki bardzo za pomoc :). Mogę to zrobić szybko złączką? i czy nie będzie problemu z tym, że wcześniej lampy były zasilane prądem zmiennym a teraz będą stałym? I czy nic się nie popali :)?


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Kuaczozor » pt 22 lut, 2019

Jeżeli będziesz pamiętać o podłączeniu tego napięcia zamiast a nie oprócz zmiennego ze statora to nic się spalić generalnie nie powinno, chociaż zawsze jest jakieś ryzyko jak puścisz większy amperaż na przewód.
Co do lamp prędzej zmiana w drugą stronę mogłaby im zaszkodzić (choć przy zwykłych żarówkach to wciąż mało prawdopodobne).

Osobiście nie robiłbym tego na szybkozłączkach, ale to już musisz sam ocenić na ile będą zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi.
Proponowałbym też jakieś wstępne prowizoryczne połączenia do testów najpierw.


Przypominam tylko, że nie gwarantuję, że to wszystko zadziała, ponieważ nie widziałem tego motoru na oczy i opieram się tylko na tym co udało mi się wywnioskować z tego co tu przeczytałem.

EDIT:
Schematy przedstawione są w uproszczeniu, zaznaczone są tylko podzespoły ważne dla naszych rozważań. Przy stacyjce zaznaczone są pozostałe przewody, ale bez oznaczeń kolorystycznych.
Posłużyłem się standardowym oznaczeniem kolorystycznym, przy czym trzeba pamiętać, że przewód pomarańczowy może być równie dobrze czarny, a jeden z żółtych (prawdopodobnie ten bez odczepu) jest w Twoim wypadku ,,łososiowy".

Tak wygląda instalacja ze statorem zmasowanym i odpowiednim regulatorem:
Obrazek

Tak wygląda instalacja ze statorem bezmasowym i odpowiednim do niego regulatorem:
Obrazek

Tak rozumiem, że wygląda Twoja instalacja (czyli taki stan pośredni):
Obrazek

To proponuję zrobić, żeby dostosować okablowanie do posiadanych podzespołów:
Obrazek

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » sob 23 lut, 2019

ooo kurde :D. Teraz jest wszystko ładnie wytłumaczone :). Dzięki bardzo za poświęcony czas! Dzisiaj idę to sprawdzić.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Zipp pro 50/120 brak świateł i ładowania?

Postautor: Asiasty » sob 23 lut, 2019

Dziękuje bardzo wszystkim aktywnym w tym temacie a w szczególności tobie Kuaczozor. Problem rozwiązany :)
Obrazek

Instrukcja dla posiadaczy takiego samego zippa, którzy być może będą czytać kiedyś ten temat i będą mieć podobny problem :).
Schemat wyżej zamieszczony jest bardzo dobry poza kolorami kabli.
Jak zrobić światła z akumulatora Instrukcja krok po kroku :)
1. Od przełącznika świateł na kierownicy idzie czarny kondom w którym jest wiązka przewodów.
2. W czaszy naszego motocykla znajduję się kostka, i to ona nas interesuje.
3. Po zlokalizowaniu kostki interesują nas dwa przewody, czarny i żółty. (nie żółty z czerwonym paskiem!)
4. Odcinamy żółty zaraz za kostką i łączymy z czarnym (metoda dowolna, ja zrobiłem szybkozłączką na którą naciągnałem termokurczke)
5. Izolujemy wszystko.
6. Koniec.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl