• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki

Czyli to co ma wpływ na osiągi.
mih00
Posty: 2
Rejestracja: ndz 31 mar, 2024

Przeróbka na wtrysk DIY ECU 139fmb 154fmi i inne benzyniaczki

Postautor: mih00 » ndz 31 mar, 2024

Jakiś czas temu natknąłem się na fajny projekt sterowników DIY (https://speeduino.com) obsługujących silniki benzynowe, a że jestem w posiadaniu akurat ogara 205 (co to 100 lat temu został ulepiony z części spod płotu) i posiada silnik z serii 139FMB o pojemności 110ccm, powstał plan na projekt zimowy.

Trochę poszperałem na olx w celu znalezienia dawcy wtryskiwacza i przepustnicy z TPS. I nabyłem najtańszy zestaw z Yamahy x-max. Kompletny z wtryskiem czujnikami, można wyrwać od 50-100zł. Następnie do garażu i "wycinka" całego tego pseudo CDI. Prototypowa przymiarka zestawu. Kawałek płytki aluminiowej trochę gambitu i pacjent siedzi.

przepustnica2.jpg

przepustnica3.jpg


Następnie zasilanie paliwem. Z racji tego, że zbiornik w ogarze nie jest największych gabarytów to zdecydowałem się na zewnętrzną pompę paliwową i do tego regulator ciśnienia. Jak ktoś ma większy zbiornik, to można kupić gotowy zestaw od jakiegokolwiek motocykla z wtryskiem i zaadoptować do baku. Pompa musi być pod wtrysk wysokociśnieniowa, ok 2.5-3 barów w zupełności wystarczy na ładne rozpylanie wtryskiwacza.

paliwo.jpg

Dla poprawienia precyzji sterowania zapłonem i rozwiązania problemu z ładowaniem. Zmieniłem magneto z 1 zębem na takie z 24 zębami od Bartona caffe racer 50 i razem z nim zestaw cewek już na 3 fazy. Do tego jakiś natańczy regulator napięcia trójfazowy. Do wydechu wskoczyła sonda o2 z jakieś Piaggio kupiona na szrocie za 20zl (ale nie jest to niezbędne urządzenie Wink )

Sterownik najpierw zrobiony na płytkach prototypowych. Do czasu aż przyszło zamówienie z płytkami drukowanymi. W związku z tym, że nie opłacało się brać jednej sztuki. Posiadam więcej egzemplarzy, jeżeli ktoś będzie zainteresowany.

ecu.jpg

Następnie wszystko trzeba było podłączyć w całość i wystroić.
https://youtu.be/7fSp4799hzg

W sumie napisałem tak zajawkowo ale jeżeli ktoś będzie miał ochotę na więcej szczegółów. Chętnie podzielę się wiedzą. Oraz mapami do sterownika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Wróć do „Mechaniczne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl