speeder pisze:W pizdzikach lepiej inwestować w mniejsza zębatkę tylna. Przy takim rozwiązaniu z reguły znacznie mniej spada przyspieszenie
To jest 125ccm.
Ruter Luksora pisze:16 zębów z przodu coś pomaga jeśli chodzi o prędkość maksymalną nie rujnując przyspieszenia
Ech, mądrości z forum.
Kiedy zmieniasz przełożenie zwiększasz prędkość maksymalną kosztem przyśpieszenia lub odwrotnie. Taki zabieg nie generuje dodatkowej mocy silnika, tylko zmienia jej ,,rozłożenie". W związku z tym dodawanie zębów z przodu albo ujmowanie ich z tyłu ma podobny efekt.
Ogólnie przyjętym przelicznikiem jest 3 zęby z tyłu = 1 ząb z przodu, czyli zmiana przedniej zębatki na o jeden większą daje taki sam efekt jak zmniejszenie tylnej o
3.
Wniosek z tego jest taki, że jeżeli dodanie jednego zęba z przodu nie rujnuje przyśpieszenia, tym bardziej nie zrobi tego odjęcie jednego z tyłu.
W sprawie dokładnych przeliczeń i szacowania spodziewanej (ponieważ nie ma gwarancji, że silnik po zmianach wkręci się na żądane obroty) prędkości polecam portal
Gearing Commander Można wybrać model z listy, niestety obawiam się, że nie znalazłem tam żadnej chińskiej 125tki. Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli wprowadzisz dane swojego modelu i prześlesz właścicielowi portalu chętnie doda go do listy (sam dodałem parę chińczyków).
EDIT:
Ruter Luksora pisze:U mnie przełożenia to 15/42
Jak dla mnie, pójście dalej niż 16/42 w 125tce (gaźnikowa, tak?) to przesada.
Ale spróbować zawsze można, każdy ma inne oczekiwania względem przyśpieszenia.