• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Ruter Luksora
Posty: 6
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Ruter Luksora » sob 21 mar, 2020

Witam.

Kupiłem w grudniu Zippa PRO XT 1250 i mam pytanie
Oryginalnie w tym silniku (156 FMI) jest zamontowana zębatka zdawcza która ma 15 zębów.
Z tego co wyczytałem to ludzie odrazu proponują wsadzienie 16 zębów lecz ja bym chciał wsadzić 17 zębów.
Ktoś już próbował montować 17 zębów pod 156 fmi? Nie będzie wadził łańcuch o karter?
I pytanie czy przeskok z 15 zębów na 16/17 zębów jest opłacalny? Zamierzam jechać w długą trasę z kolegą w kwietniu i nie chciałbym męczyć silnika ponieważ chciałbym osiągnąć te 85-90km/h przelotowe. Czy to w tym silniku jest wogóle możliwe?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Kuaczozor » sob 21 mar, 2020

Ruter Luksora pisze:chciałbym osiągnąć te 85-90km/h przelotowe. Czy to w tym silniku jest wogóle możliwe?


To zależy co masz na myśli mówiąc ,,przelotowe" i czy mówimy o prędkości rzeczywistej, czy licznikowej.

Ruter Luksora pisze:17 zębów pod 156 fmi? Nie będzie wadził łańcuch o karter?


Na 100% pewny nie jestem, ale kiedy patrzyłem pod tym kątem na mój silnik (163fml z zębatką 16) zamontowanie 17 wydawało się mało prawdopodobne.

Z drugiej strony mógłbyś zmienić tylną na mniejszą, ale nie wiem ile zostanie z przyśpieszenia po takich zmianach.

Ruter Luksora
Posty: 6
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Ruter Luksora » ndz 22 mar, 2020

Bardziej chodzi mi o te rzeczywiste 85-90 ale myślę, że to będzie męczenie sinika przy tej budzie nawet po zmianie zębatki na 16z (w dowodzie 151kg masy własnej).. ale znawcą nie jestem i się dlatego pytam. Z tyłu nie chce zmieniać zębatki bo przyspieszenie będzie tragiczne a słyszałem że te 16 zębów z przodu coś pomaga jeśli chodzi o prędkość maksymalną nie rujnując przyspieszenia. Ile u was wyciągają sprzęty z taką zębatką? U mnie przełożenia to 15/42.

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5268
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: speeder » ndz 22 mar, 2020

W pizdzikach lepiej inwestować w mniejsza zębatkę tylna. Przy takim rozwiązaniu z reguły znacznie mniej spada przyspieszenie

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Kuaczozor » pn 23 mar, 2020

speeder pisze:W pizdzikach lepiej inwestować w mniejsza zębatkę tylna. Przy takim rozwiązaniu z reguły znacznie mniej spada przyspieszenie

To jest 125ccm.

Ruter Luksora pisze:16 zębów z przodu coś pomaga jeśli chodzi o prędkość maksymalną nie rujnując przyspieszenia


Ech, mądrości z forum.
Kiedy zmieniasz przełożenie zwiększasz prędkość maksymalną kosztem przyśpieszenia lub odwrotnie. Taki zabieg nie generuje dodatkowej mocy silnika, tylko zmienia jej ,,rozłożenie". W związku z tym dodawanie zębów z przodu albo ujmowanie ich z tyłu ma podobny efekt.
Ogólnie przyjętym przelicznikiem jest 3 zęby z tyłu = 1 ząb z przodu, czyli zmiana przedniej zębatki na o jeden większą daje taki sam efekt jak zmniejszenie tylnej o 3.
Wniosek z tego jest taki, że jeżeli dodanie jednego zęba z przodu nie rujnuje przyśpieszenia, tym bardziej nie zrobi tego odjęcie jednego z tyłu.


W sprawie dokładnych przeliczeń i szacowania spodziewanej (ponieważ nie ma gwarancji, że silnik po zmianach wkręci się na żądane obroty) prędkości polecam portal Gearing Commander
Można wybrać model z listy, niestety obawiam się, że nie znalazłem tam żadnej chińskiej 125tki. Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli wprowadzisz dane swojego modelu i prześlesz właścicielowi portalu chętnie doda go do listy (sam dodałem parę chińczyków).


EDIT:
Ruter Luksora pisze:U mnie przełożenia to 15/42

Jak dla mnie, pójście dalej niż 16/42 w 125tce (gaźnikowa, tak?) to przesada.
Ale spróbować zawsze można, każdy ma inne oczekiwania względem przyśpieszenia.


grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 506
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: grzejnik777 » pn 23 mar, 2020

Zakladaj 16 i nie Pie,.,. 10 zl zebatka nie majatek a tu jakieś filozofię będziemy tworzyć
Zależy też jaki Woźnica jest wysoki ciezki czyli masa i opor wiatru bd czy lekki i drobny itp

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Asiasty » pn 23 mar, 2020

Lifan 120, przełożenia 17/40
przy 6 tysiącach obrotów 80km/h (według GPS)
Przy 7 tysiącach 88-90km/h (według GPS)
Max się wkreci na 8 tysięcy na ostatnim biegu.
Skrzynia cztero biegowa.
Edit:
Zapomniałem dopisać, że w bezwietrzną pogodę. Przy silnym wietrze z przodu trzeba zbijać na 3 :|.
Jednak ja robię głównie trasy i w mieście się rzadko kręcę.

speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5268
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: speeder » pn 23 mar, 2020

125 to dalej pizdzik.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Silnik 156 FMI pytanie dotyczące zębatki

Postautor: Kuaczozor » wt 24 mar, 2020

Asiasty pisze:Lifan 120, przełożenia 17/40
przy 6 tysiącach obrotów 80km/h (według GPS)
Przy 7 tysiącach 88-90km/h (według GPS)
Max się wkreci na 8 tysięcy na ostatnim biegu.
Skrzynia cztero biegowa.
Edit:
Zapomniałem dopisać, że w bezwietrzną pogodę. Przy silnym wietrze z przodu trzeba zbijać na 3 :|.
Jednak ja robię głównie trasy i w mieście się rzadko kręcę.


Silniki z mrf'u są moim zdaniem z jednej strony mocniejsze od montowanych w drogowych silnikach, z drugiej strony mają krótsze biegi, więc warto wziąć to pod uwagę przy przeprowadzaniu analogii między nimi.

speeder pisze:125 to dalej pizdzik.


ok.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl