• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » śr 04 mar, 2020

Witam,
W sezonie 2k19 strzeliła magiczna liczba 10,000km i pojawiło się też sporo problemów, które "kiedyś się zrobi". Kiedyś powoli nadchodzi bo wiosna coraz bliżej.
Przede wszystkim sprawa na której najbardziej mi zależy są to łożyska główki ramy które wymieniałem w tamtym roku. Otóż po wymianie co jakieś 200-300km pojawia się luz który trzeba niwelować nakrętką kontrującą. Kierownica od zakupu jest też skręcona lekko w lewo podczas gdy koło jedzie prosto. Ja się przyzwyczaiłem ale jak już trzeba będzie od nowa rozbierać te łożyska to wypadałoby to przy okazji zrobić.

Kolejną sprawą jest problem z hamulcami. Przedni hamulec działa poprawnie jednak odbija do końca. Czujnik również działa poprawnie jednak przy mocnym wciśnięciu nie gasi światła STOP. Aby zgasł trzeba wcisnąć klamkę w dół. Tylny hamulec natomiast wyrobił się na prowadnicach ponieważ nie miał gumki zabezpieczającej, i teraz pytanie czy bawić się w zestawy naprawcze czy od razu ładować nowy zacisk?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » śr 04 mar, 2020

Na kleju do gwintów masz tę nakrętkę?
Nie wiem jak u Ciebie jest skonstruowana kierownica z półkami, ale czasem wystarczy poluzować mocowania lag po czym zakręcić kołem ręką i zacisnąć hamulec kilka razy, żeby ustawić wszystko prosto.

Co do hamulca to nie masz na myśli, że nie odbija? Miałem podobny problem częściowa wymiana płynu i odppwietrzenie pomogły.
Jeżeli chodzi o sam czujnik stopu to zawsze możesz go zmodyfikować, żeby załączał się później.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » czw 05 mar, 2020

Kuaczozor pisze:Na kleju do gwintów masz tę nakrętkę?
Nie wiem jak u Ciebie jest skonstruowana kierownica z półkami, ale czasem wystarczy poluzować mocowania lag po czym zakręcić kołem ręką i zacisnąć hamulec kilka razy, żeby ustawić wszystko prosto.

Co do hamulca to nie masz na myśli, że nie odbija? Miałem podobny problem częściowa wymiana płynu i odppwietrzenie pomogły.
Jeżeli chodzi o sam czujnik stopu to zawsze możesz go zmodyfikować, żeby załączał się później.


Kierownica jest typu Clip-on. Co do hamulca to odbija do końca jednak aby zgasić stop trzeba wcisnąć klamkę w dół aby wcisnął przełącznik od hamulca.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » ndz 08 mar, 2020

Mówiąc ,,w dół" masz na myśli w stronę ziemi?

Jeżeli chodzi o kierownicę to obstawiałbym raczej nierówno ułożone półki, ewentualnie krzywe lagi, więc raczej nic do czego trzeba by dobierać się do łożysk.
Natomiast nakrętka może luzować się zwyczajnie od wibracji. To zdarza się w markowych motocyklach a co dopiero w chińczyku z silnikiem wymienionym na większy.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » ndz 08 mar, 2020

Czyli na łożyska klej do gwintów. Co do kierownicy to gdzieś czytałem żeby poluzować półki i zrobić jak w starym rowerze tzn. pudziana postawić żeby zablokował przednie koło a drugi pudzian kierwonice na siłę skrecić. Aby stop zgasł trzeba klamkę w stronę ziemi.

Jeszcze mam pytanie bo swiatła w zippie to padaka. Bawiłem się z żarówkami (fabrycznie 35w) zmieniałem na 35w markowe, 60w też przez chwile siedziały ale strasznie słabo to świeci. Myślałem nad ledówkami, możesz polecić jakieś?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » ndz 08 mar, 2020

Ja bym raczej dał na śrubę, nie na łożyska :P

Jeżeli to faktycznie kwestia półek to nawet nie musi to być pudzian ani specjalnie ,,na siłę". Po rozkręceniu relatywnie łatwo jest tym operować. Nieraz prostowałem z nogą opartą na kole ciągnąc za kierownicę. Choć teoretycznie bezpieczniej jest zdjąć koło i wsadzić pręt w miejsce osi.

Co do czujnika to musiałbym to zobaczyć, ale brzmi jakby coś straciło swój fabryczny kształt - czujnik albo klamka.

Ach, sam niecierpliwie czekam aż retrofity LED staną się legalne w UE.
Jeżeli fabrycznie masz 35W to wymiana na 60W raczej nie pomoże, ponieważ instalacja nie wyrobi z zasileniem tak mocnej żarówki. Teoretycznie nie jest to zasadą, ale zasilanie w chińczykach jest raczej obliczane na styk.

Masz lifana 120 z mrf'u, tak? Masz tam ORK? Jeżeli tak, to o ile pamiętam ten stator powinien podźwignąć H4 55/60W, więc nie wiem czemu 60W świeciło słabo.

Jeżeli jednak upierasz się na LED'y to najlepiej będzie kupić markowego retrofita, ponieważ chińskie często nie współpracują odpowiednio z odbłyśnikami i oślepiają jadących przeciwka lub (jak to było u mnie) nie oświetlają tej części drogi, którą powinny.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pn 09 mar, 2020

Wiadomo na śrubę oczywiście :D. Tak mam lifan 120 i o ile na 35w nie było tego ładnego odcięcia światła to na 60w osram night breaker była taka piękna linia i bez żadnych plam. Edit: Faktycznie jedna żarówka 60w ładnie świeciła jednak zipp ma dwie żarówki od mijania i tu się zaczyna problem. Mocowo to padaka(lepiej ledowa pozycja świeciła) do tego akumulator zdychał :P. A co do klamki to w momencie gdy jest na swoim miejscu ostaje w miejscu czujnika od mocowania o dobry centymetr. Więc raczej obstawiam albo coś poluzowane albo wyrobione mocowanie klamki. Czy da się wymienić klamkę czujnik i mocowanie bez wymiany pompy? Nie czuję się jeszcze na siłach aby grzebać coś przy hamulcach tak szczerze. Zestaw Klamka pompa mocowanie czujnik kosztuje 40zł tylko czy dałoby się przykręcić starą pompę do tego.
Zarzucam link
https://allegro.pl/oferta/pompa-hamulcowa-uniwersalna-skuter-zipp-router-8529332565?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_cz%C4%99%C5%9Bci_i_akcesoria_motocyklowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+i+akcesoria+motocyklowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_|1539703379|g|c&ev_adgr=|95695359803|420160223692&utm_term=aud-299397146795:pla-466246798205|-|-1011301&utm_content=pla|mc:129859011-p:8529332565||&gclid=Cj0KCQjw0pfzBRCOARIsANi0g0sdu5jW6HDyDj5B56Asw9v27DD6bYbIN0p0Pqw_ee3rshvGJlKCeHUaAi2HEALw_wcB

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » pn 09 mar, 2020

A to jest w ogóle legalne, żeby dwie lampy mijania świeciły w motocyklu? Wydawało mi się, że w takim układzie jedna jest od mijania a druga od drogowych?

Możesz oczywiście wymienić sam czujnik i klamkę ale mocowanie klamki już jest raczej integralną częścią obudowy pompy. Z resztą nawet przy samej wymianie klamki jest realna szansa, że coś się chwilowo rozszczelni i i tak będziesz musiał co najmniej odpowietrzać układ.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pn 09 mar, 2020

Każda pro 50 ma dwa światła mijania z przodu. Niektóre większe motocykle również ale rzadko. Możesz tak w skrócie mniej więcej jak wypełnić układ tym płynem i jakim najlepiej?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » wt 10 mar, 2020

No ale jeżeli przepisy tego nie wymagają to możesz wsadzić do jednego 60W a drugiego nic, albo coś słabszego.

Zwyczajnie, jak przy odpowietrzaniu:
0.Zakładasz przeźroczysty wąż na odpowietrznik (warto włożyć drugi koniec do jakiegoś naczynia, dodatkowe punkty jeżeli jest w nim (naczyniu) płyn hamulcowy. Ale nie jest to absolutnie konieczne. Tak jak i wąż w ogóle).
1.Wlewasz płyn do zbiornika wyrównawczego
2.Pompujesz klamką
3.Luzujesz na moment odpowietrznik, nie puszczając klamki, na tyle, żeby płyn zaczął wypływać przez wąż
4.Powtarzasz czynności 2-3 aż w wypływającym płynie nie będzie powietrza.

Ważne, żeby nie dopuścić do puszczenia klamki przy otwartym odpowietrzniku i uzupełniać płyn. Jeżeli zabraknie płynu w zbiorniku albo popuścimy pompę przy otwartym zaworze może dojść do zapowietrzenia układu i dołożymy sobie pracy.

Zapowietrzony układ hamulcowy (np. na skutek niedbałego przeprowadzenia powyższej procedury) można poznać po takich symptomach jak:
1. ogólnie niezadowalająca moc hamowania
2. motocykl hamuje lepiej z każdym kolejnym wciśnięciem klamki
3. przy każdym kolejnym wciśnięciu klamki stawia ona większy opór
4. klamka niechętnie odbija do końca


Co do polecanych płynów, to osobiście leję co akurat mam/dostanę, aczkolwiek wydaje mi się, że kiedy uzupełniłem układ uprzednio zalany DOT-4 marki autoland płynem z Orlenu poprawiło to siłę hamowania. Choć może to być po prostu efekt świeżego odpowietrzenia hamulców.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » sob 14 mar, 2020

A może być wieko pompy otwarte podczas odpowietrzania? Tak aby co chwilę go nie dolewać i kontrolować ilość płynu w układzie?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » sob 14 mar, 2020

Generalnie tak.
Ale zależnie od budowy pompy może się okazać, że robi się fontanna oblewająca wszystko wokoło płynem hamulcowym, dlatego wstępnie warto sprawdzić bardzo powoli wciskając klamkę i obserwując powierzchnie płynu w zbiorniku. Jeżeli nie porusza się pod ciśnieniem powinno nie być problemu.

(Nie mówię o sytuacji kiedy uszczelki w pompie się poddały i ciśnienie wraca z przewodów, to oczywiście jest usterka wymagająca naprawy, ale na przykład w mojej pompie tłok pod ciśnieniem przeciska płyn między komorami w zbiorniku wyrównawczym praktycznie uniemożliwiając odpowietrzanie bez założonej pokrywy.)

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pn 16 mar, 2020

Dzięki bardzo,
Pewnie jeszcze będę pisał bo to niemożliwe, że pójdzie gładko bez problemów. Nigdy jeszcze robiąc coś przy tym sprzęcie nie naprawiłem tego za 1 razem. To chyba klątwa jakaś.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Specjalista
Specjalista
Posty: 192
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » pn 16 mar, 2020

Pierwszy raz jest najtrudniejszy, później idzie coraz sprawniej.
Po którejś kolejnej naprawie potrafiłem rozkręcić silnik i naprawić usterkę na poboczu w rekordowym czasie.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 76
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Seria problemów po poprzenim sezonie. Zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pn 23 mar, 2020

Aktualizacja postępów prac.
Łożysko główki ramy rozebrane, skręcone i sklejone klejem do gwintów. (wybrałem od K2 czerwony)
Luz na tylnym zacisku ogarnięty zestawem naprawczym z jakiegoś skutera. Nowe prowadnice i gumy załatwiły problem
Pompa hamulcowa przód przyjechała jednak zanim zacząłem usuwać starą odkręciłem klamkę, przeczyściłem oraz wziąłem śrubę i czujnik z nowej pompy i wszystko bangla. Obyło się bez odpowietrzania <hura>
Żarówki ledowe czekają na lepszą pogodę (wziąłem jakieś chińskie za 40zł mam nadzieję, że dadzą radę)
Została tylko lekko skręcona kierownica, której nie wiem czy robić ponieważ obawiam się, że zepsuje albo coś ukręce i nici z jazdy :( . A już wszystko jest na dobrej drodze.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl