• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Ruter Luksora
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Ruter Luksora » pt 27 gru, 2019

Witam.

Mam pytania odnośnie silnika 156 FMI:
Jak poprawnie wyregulować sprzegło ponieważ u siebie przy silniku już mam odciagnietą linkę na full a przy manetce wyregulowałem tak by przy 1/4 puszczenia manetki motocykl zaczął jechać. Wszystko niby dobrze ale na jedynce gdy jade na pół sprzęgle jest wszystko okej a gdy puszczę to słychać takie uderzenie w skrzyni i szarpnięcie motocykla jakby od tak z półsprzęgla wrzucił cały bieg. Czy to jest objawa już zużytego sprzęgła czy poprostu zła regulacja?

Drugie pytanie to wymiana oleju. Gdzie jest korek spustowy i gdzie są filtry oleju. Słyszałem że w tych silnikach są dwa filtry ale czy to prawda to nie wiem.

Proszę o pomoc.
Kacper


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 245
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Kuaczozor » pt 27 gru, 2019

Korek spustowy to ta śruba obok tabliczki znamionowej, która wygląda jak korek regulacji zaworów (w silnikach OHC), za nią jest filtr siatkowy, co do ewentualnego drugiego filtra - nie mam pojęcia.

W kwestii sprzęgła zapomniałeś powiedzieć czy ten objaw pojawił się po regulacji, czy zawsze tak było.

Ruter Luksora
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Ruter Luksora » sob 28 gru, 2019

Kupiłem go i miał takie szarpnięcie, ale po wyregulowaniu jest lepiej ,ale dalej szarpie. Dzisiaj zauważyłem że się ta dźwigienka od sprzęgła nie cofa do końca. Jak ją popchnę to wtedy widze że manetka się bardziej otwiera i wtedy tak jakby zakleszcza pełny bieg. Z tego co mi się wydaje to jest tego wina że nie odbija i nagle wysprzęgla i jest to charakterystyczne puknięcie w silniku i szarpnięcie jakby właśnie cały bieg się zakleszczył. Ale teraz pytanie czy to się linka w pancerzu blokuje czy coś w silniku głębiej <mysli>

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 245
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Kuaczozor » sob 28 gru, 2019

Nie wiem o jak mocnym szarpnięciu mówimy, ale podobne zjawisko miałem we wszystkich silnikach powyżej 50cm^3 z jakimi jeździłem, szczególnie przy puszczaniu sprzęgła na niższych obrotach.

Jeżeli klamka nie cofa się od razu do końca przede wszystkim proponuje nasmarować linkę sprzęgła (i oś obrotu klamki, jeżeli ma opory).

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5299
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: to&owo » ndz 29 gru, 2019

i warto zamontować sprężyne rozprezna pomiędzy uchwyt linki a ramię wysprzeglika.


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 245
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Kuaczozor » ndz 29 gru, 2019

To dość duża odległość w pionowych silnikach. Jeżeli zamontować wystarczająco silną sprężynę może być problem z obsługą sprzęgła

(chyba, że ktoś dopakuje sobie specjalnie dłonie w wolnym czasie ; ])
Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5299
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: to&owo » ndz 29 gru, 2019

Można zamontować stosunkowo "miękką" sprężynę , ładnie naciagnie linkę, i myślę, że nie będzie problemu z obsługą klamki.

Ruter Luksora
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Ruter Luksora » pn 30 gru, 2019

Kurczę, robiłem co w mojej mocy ale tak średnio mi wychodziła ta regulacja sprzęgła sama w sobie. Czytałem i na pewnym forum pisali że dźwigienka od sprzęgła musi być 90 stopni od linki. Czy to prawda? u mnie jak wyreguluje tak aby była linka 90 stopni od dźwigienki to sprzęgło bierze bardzo wysoko około 1 cm od początku pomimo wkręconej regulacji przy klamce. Zapewne robię coś źle i proszę o instrukcję regulacji sprzęgła w pionowej 125 :/

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 245
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Kuaczozor » pn 30 gru, 2019

Moim zdaniem regulować należy tak:
1. jeżeli przy puszczonej klamce jest rozsprzęglone - jest za ciasno
2. jeżeli przy wciśniętej klamce jest zasprzęglone - jest za luźno
poza tymi skrajnościami ustawiasz tak jak jest ci osobiście wygodnie.

Ruter Luksora
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 24 sie, 2019

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Ruter Luksora » pn 30 gru, 2019

Dobra, spróbuję jutro tak ustawić.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1342
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Zipp Pro XT 1250 - Filtr oleju i sprzęgło

Postautor: Yautja » śr 15 sty, 2020

Na początek dobrze rozmontować zespół wysprzęglika z pokrywy(jeśli jest podobnie jak w 139FMB), wyczyścić, nasmarować. Można też dołożyć dodatkową sprężynę, jak napisał speeder. Potem normalna regulacja.

Jeśli chodzi o filtry, jeden jak czytam siatkowy a drugi może być odśrodkowy w sprzęgle, podobnie jak w 139FMB.
Obrazek



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl