• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 120
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Postautor: Kuaczozor » pt 26 lip, 2019

Od kiedy kupiłem mój motocykl miałem problem z łatwym gubieniem przyczepności tylnego koła.
Na początku uznałem, że może nieprzyzwyczajony do tarczowego tylnego hamulca zbyt agresywnie go używam. O ile to może być prawda zauważyłem później, że do zrywania przyczepności dochodzi też niepokojąco łatwo przy mocniejszym odwinięciu włączając się do ruchu.

Zacząłem podejrzewać jakość opony, ale ponieważ to Bridgestone nie wydawało mi się to prawdopodobne, choć dziwiło mnie, że nie mogę znaleźć świeżych opini na ich temat w internecie. Wtedy odkryłem przyczynę:
Obrazek
Z numeru DOT wynika, że została ona wyprodukowana w poprzednim wieku.

Wciąż nie przekonywało mnie, że to powód tak niebezpiecznego zachowania, tym bardziej, że na przednią oponę od chińczyka, dużo mniej przystosowaną do asfaltu mogę dużo bardziej liczyć hamując nawet na mokrej drodze.


Ostatnio zauważyłem coś nowego:
Obrazek
Obrazek

Nie wiem na ile widać to na zdjęciach, ale tylne koło jest przekrzywione w lewo. Z moich obliczeń wynika, że prawe ramie wahacza jest ok 5mm wyżej niż lewe.
Zostały podjęte próby prostowania używając dwumetrowego ramienia, ale bez pozytywnych skutków. Z jednej strony miło, że jest taki odporny, z drugiej strony co mi po tym, skoro jest krzywy?

To (niestety) porządnie pospawane profile, a nie cienkie chińskie rurki jak w Routerze:
Obrazek


Będę wdzieczny za każdą radę jak pozbyć się tego problemu (szczególnie zrywania przyczepności, gdyby geometria wahacza nie miała na to wpływu nie przejmowałbym się nią).


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 943
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Postautor: JOSEMORALES » pt 26 lip, 2019

pisząc zrywanie przyczepności masz na myśli że " du** ucieka na bok" ?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 120
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Postautor: Kuaczozor » pt 26 lip, 2019

Dokładnie to mam na myśli. Wpada w poślizg innymi słowy.

Przy czym nie chodzi o to, że jak zablokuje koło przy hamowaniu to się dziwię, że nie ma przyczepności, tylko o to, że tył lata na boki wcześniej i bardziej niż wskazywałby na to przechył.

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1684
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Postautor: dzikilopez » pt 26 lip, 2019

Najsensowniej byłoby wymienić wahacz ale piniądze nie rosną na drzewie, jedynie co mogę doradzić grzać i prostować na prasie no chyba żeby...
oś koła jest na bank prosta ?? ?? ?? Bo w to że koślawo koło ustawione nie uwierzę.
Co do opony z przed tysiąclecia, weź ja zmień bo to nawet na śmietniku nie przyjmą a guma z czasem traci swoje właściwości.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 120
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Krzywy wahacz (tylne koło w permanentnym przeciwskręcie)

Postautor: Kuaczozor » pt 26 lip, 2019

Oś jest prosta, a otwory na nią praktycznie bez luzów.
Wahacze do chińczyka to nie jest majątek, ale nie sądze, żebym gdzieś taki znalazł. Z tego co słyszałem ten importer był na polskim rynku ze dwa lata tylko.

No oczywiście, że traci. Mam to gdzieś na liście rzeczy do zrobienia, ale ciągle coś pilniejszego się pojawia.

Nie wiem czy prasą dało by się coś osiągnąć. Wyginaliśmy go w przeciwną stronę dość znacznie, ale ma na tyle sprężystości, że wracał do stanu wyjścia. Chyba, że źle sobie wyobrażam działanie takiej prasy. Myślałem, że głównie statycznie zgniata.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl