• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 89
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Asiasty » wt 12 maja, 2020

Witam,
Czy zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22 da jakiś efekt? Aktualnie na Molkotcie często go zalewa, zwłaszcza w niskiej partii obrotów. Zębatki 17/40 i średnio ma moc. Jak byście postąpili na moim miejscu?
Edit:
Trochę bardziej się rozpisze o co mi chodzi...
Setup:
Silnik: Lifan 120
Gaźnik Molkt pz26 Dysza 102
Filtr powietrza gąbkowy z mrf
Coś w ten deseń
Obrazek
V-max 100km/h. Zębatki 17/40
Problemy z molkt(może z silnikiem? Nie wiem)
1. Dziura w mocy:
Między 4k a 6k obrotów zachowuje się jakbym mu wcisnął hamulec.
2. Podlewanie:
Przy jednostajnym trzymaniu gazu zaczyna się krztusić i lekko strzelać z wydechu.
3. Nie da się odkręcić gazu na maxa:
Przy odkręcaniu manety do oporu dławi się i gaśnie. Dopiero od 6k można mu odwinąć do końca.
4. Zmiana dyszy:
Aktualna dysza 102. Zamówiłem dysze 95 i 90. Na każdej z nich objawy te same jednak im mniejsza dysza tym coraz bardziej przypominał 50cc. Na 90 v-max w okolicach 75km/h :)
5. Duże spalanie:
Spalanie w okolicach 4 litrów/100km.
6. Sporadyczne strzały w gaźnik:
Raz na jakiś czas (Raz na około 5 podróży) zdarza mu się strzelić w gaźnik. Zawory ustawione 0.10 ssący 0.15 wydechowy. Rozrząd na znakach.
7. Mało mocy:
Nie wiem czy to co czytałem było smarowane przez bajkopisarzy ale znalazłem kilka postów, że szkoda bo nie da się większych zębatek dać niz 17/40. Ja się pytam jak szkoda jak w moim przypadku myślę o zmianie zdawczej na 15, 16, żeby mu trochę ulżyć.
8. Cieżko odpalić na ciepłym
Aby odpalić go po powiedzmy 50/60km trzeba robić to na 2 razy. Co to oznacza? Najpierw odpalamy, czekamy aż zgaśnie. Odpalamy drugi raz i dopiero można jechać :)


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Kuaczozor » wt 12 maja, 2020

Asiasty pisze:Czy zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22 da jakiś efekt?

Tak.

Molkt jest jak lusterka montowane pod kierownicą: Jest jakieś cudowne ustawienie, w którym spełnia swoją rolę lepiej niż konkurencja, ale mało komu udaje się to ustawienie uzyskać.


Asiasty pisze:Filtr powietrza gąbkowy z mrf

Możliwe, że za dużo powietrza dostaje przez taki filtr a ilości paliwa jaką musisz mu dodać, żeby mieszanka miała znośne parametry, nie jest w stanie przepalić. Tym bardziej, że z tego co pamiętam Molkt ma dużo większy otwór od strony filtra powietrza.
Ale to taka luźna teoria.


Wiele z objawów o których piszesz jest podobnych do tego co sam z Molkt'em miałem. One wychodzą z fabryki chyba bez żadnych wstępnych regulacji.
I tak np. objaw:

Asiasty pisze:Między 4k a 6k obrotów zachowuje się jakbym mu wcisnął hamulec.

sugeruje nieodpowiednie ustawienie iglicy (zarówno mocno zbyt uboga jak i mocno zbyt bogata mieszanka może dać podobny objaw) a np.:

Asiasty pisze:Przy jednostajnym trzymaniu gazu zaczyna się krztusić i lekko strzelać z wydechu.

może sugerować nieprawidłowo ustawiony pływak.



Asiasty pisze:Przy odkręcaniu manety do oporu dławi się i gaśnie. Dopiero od 6k można mu odwinąć do końca.

Mówimy o odwinięciu gwałtownym, czy stopniowym? Nawet przy dobrze ustawionym gaźniku, jeżeli nie ma pompki przyśpieszającej, nagłe pełne otwarcie przepustnicy poniżej 2-3k rpm może gasić silnik.


Asiasty pisze:Nie wiem czy to co czytałem było smarowane przez bajkopisarzy ale znalazłem kilka postów, że szkoda bo nie da się większych zębatek dać niz 17/40. Ja się pytam jak szkoda jak w moim przypadku myślę o zmianie zdawczej na 15, 16, żeby mu trochę ulżyć.

Faktycznie ciekawe, w ZS155 (biegi jak w XY140) miałem bodajże 17/42 i ruszanie z pierwszego biegu robiło czasem wrażenie ruszania z dwójki.
Owi bajkopisarze na pewno mają takie same silniki?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 89
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Asiasty » wt 12 maja, 2020

To teraz dwa pytania,
1. Zmieniałbyś na moim miejscu?
2. Czy poprawi się dynamika silnika, szybsze wchodzenie na obroty i bez tej dziury w środku zakresu?

Kuaczozor pisze:
Asiasty pisze:Przy odkręcaniu manety do oporu dławi się i gaśnie. Dopiero od 6k można mu odwinąć do końca.

Mówimy o odwinięciu gwałtownym, czy stopniowym? Nawet przy dobrze ustawionym gaźniku, jeżeli nie ma pompki przyśpieszającej, nagłe pełne otwarcie przepustnicy poniżej 2-3k rpm może gasić silnik.


Gwałtownym, takim jakbyś chciał na koło poderwać. To też nie do końca prawda bo mój kolega ma keewaya rks125 ostatni rok na gaźniku i działa to jak wtrysk powiedzmy. Pięknie odpala, ciągnie od samego dołu, ma szybką i ładną odcinkę i kiedy odkręcasz gaz na maxa wstaje od razu na jedynce. Chciałbym żeby to tak chodziło

Oczywiście pisząc mikuni vm22 mam na myśli te podjebki z allegro za 150zł. Chyba, że ten z mrf to oryginał to 30zł to żadna różnica tak naprawdę.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Kuaczozor » wt 12 maja, 2020

Asiasty pisze:1. Zmieniałbyś na moim miejscu?

Byłem na Twoim miejscu i zmieniłem (po wielu miesiącach udręki, ale jednak).

Asiasty pisze:2. Czy poprawi się dynamika silnika, szybsze wchodzenie na obroty i bez tej dziury w środku zakresu?

U mnie po regulacji wszystko chodziło pięknie. Co więcej - nawet przed regulacją chodziło lepiej niż na Molkt'cie.

Asiasty pisze:Oczywiście pisząc mikuni vm22 mam na myśli te podjebki z allegro za 150zł. Chyba, że ten z mrf to oryginał to 30zł to żadna różnica tak naprawdę.

Kupowałem w lokalnym motocyklowym, bo na szybko potrzebowałem, więc nie sądzę, żebym miał oryginał.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 89
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Asiasty » wt 12 maja, 2020

Dobra, to jeszcze czekam na właścicieli lifana 120 z tym gaźnikiem. Jakie dysze do tego dobrać. Zastanawiają mnie tylko te strzały w gaźnik. Zbyt wczesny zapłon?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Kuaczozor » wt 12 maja, 2020

Zależy jakie to strzały. Uboga mieszanka (albo chwilowo zubożona przez zamknięcie przepustnicy) powoduje specyficzny dźwięk czasem mylony ze strzelaniem z tłumika (w sensie eksplozji w rurze wydechowej).


Tak szczerze, to bardzo bym Ci życzył, żeby udało się Molkta wyregulować. Również dlatego, że chętnie poznałbym wreszcie kogoś komu się ta sztuka udała. Jak dotąd tylko słyszałem legendy o takich przypadkach.
Bo rozumiem, że wszystkie inne potencjalnie problemy (jak przesunięty zapłon albo złe luzy) wyeliminowałeś i wiemy, że to gaźnik na pewno.


Rózne rzeczy się zdarzają. WS 50 kiedyś zachowywał mi się jakby (nagle) miał blokadę wysokich obrotów, okazało się, że moduł się poluzował.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 89
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Lifan 120 Zmiana gaźnika z Molkt na Mikuni VM22

Postautor: Asiasty » wt 12 maja, 2020

Zawory ustawione, rozrząd także.
Przestawiony zapłon? Co masz na myśli?
Są to na 100% strzały, kiedyś mi mordę opaliło jak chciałem zobaczyć czy to strzały bo filtr powietrza zdjąłem.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl