ozi58 pisze:bo nie ma ścigacza
Mialem kiedyś ściągacz. Gwint zjechał się zanim udało mi się ściągnąć pierwsze magneto.
ozi58 pisze:Z silnika wychodzą dwa kable: żółty i biały, prawdopodobnie układ zmasowany
Prawdopodobnie masz rację.
Tak rozwiązuje się ,,zmasowaną" instalację:

Mówimy o podłączaniu wszystkiego ,,na krótko", oczywiście? Jeżeli wpinasz się do starej instalacji może być ona do statorów bezmasowych.
Z odczepu (na schemacie akurat żółty kabel) zasila się raczej światła drogowe, których i tak używa się na wyższych obrotach, właśnie dlatego, że na niskich jest tego prądu zdecydowanie mniej. Z tego właśnie powodu stosuje się w instalacjach akumulatory (jak w obwodzie zasilanym białym kablem na schemacie), które pełnią rolę buforów: mogą się trochę rozładowywać kiedy stoisz na światłach, ponieważ doładują się jak już ruszysz.
No i przede wszystkim, nie wiem na jako dużo prądu można liczyć w seryjnym yx140 bez ORK. Może nie wystarczyć dla drogowego motocykla.