• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Pojedyncze pytania

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » pt 19 cze, 2020

xirtan pisze:Witam szybkie pytanie czy "lb1p39fmb" to jest silnik 139FMB? Martwi mnie "p" w środku a jestem laikiem :(


Tak. ,,p" w tym miejscu oznacza poziomy silnik.

(źródło i dodatkowe informacje odnośnie oznaczeń chińskich silników: LINK )


Erill93
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 cze, 2020
Pojazd: WS50 / 110

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Erill93 » sob 20 cze, 2020

Witam. W swoim PZ22 mam "długą" dyszę (z jakąś rurką).
Na allegro widzę same krótkie. Śrubka, dziurka i tyle.
Czy mogę wkręcić krótką odpowiedniej średnicy i będzie OK?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » sob 20 cze, 2020

Jeżeli mówisz o dyszy głównej, to kluczem łapiesz za sześciokątną część ,,rurki" płaskim śrubokrętem wykręcasz z niej dyszę i już masz ,,krótką" dyszę i osobno ,,rurkę".


EDIT:
LINK

Erill93
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 cze, 2020
Pojazd: WS50 / 110

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Erill93 » sob 20 cze, 2020

Tak głównej. Nie o to chodzi. Dysza jest wkręcana i ja to rozumiem, ale są dysze zwykłe i takie dziwne.
Ja mam takie
https://images.app.goo.gl/9tkh5K925K9VMeeJ6

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » sob 20 cze, 2020

To do czego zlinkowałeś to dysze wolnych obrotów (tzw. pilot jet).

Dysze główne wyglądają tak:
Obrazek


EDIT:
Jeżeli upierasz się, że masz nietypową dyszę główną w PZ22 (co by mnie zdziwiło, bo to zwykle klony) poszukaj na tej stronie, a później po jej modelu możesz znaleźć inne rozmiary:
LINK


Erill93
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 cze, 2020
Pojazd: WS50 / 110

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Erill93 » sob 20 cze, 2020

Jest to któraś z tych. Nie mam teraz swojej przed oczyma. Wolałbym wkręcić zwykłe, bo takie akurat mam.
https://drive.google.com/file/d/1Btkbfi ... p=drivesdk
Mam takie w PZ19 I PZ22.
O takich:
https://allegro.pl/oferta/gaznik-tuning-4t-pz19-quad-atv-110-125-filtr-7951415499?
https://allegro.pl/oferta/gaznik-pz22-70-110-125-chopper-junak-romet-motor-9083741594?
Swoją drogą, na tym PZ22 jeżdżę aktualnie w "50" i jej nie zalewa. Wątpię w jego wydajność przy 110...

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » sob 20 cze, 2020

Obawiam się, że wykręciłeś po prostu dyszę wolnych obrotów.

Tak wygląda dysza wolnych obrotów w pz19:
Obrazek


EDIT:
Co do wielkości gaźników to wiele nie pomogę.
Mogę tylko powiedzieć, że w silniku 155cm³ jeździłem na gaźniku 25mm, a w 193cm³ będę testował zmianę z 30 na 27.
Pz22 też musi gdzieś pasować. skoro 50 jeżdżą na pz19, a 150 na pz25 to pz22 wygląda na dośc logiczny wybór dla 110. To, że go nie zalewa może świadczyć zwyczajnie o tym, że masz dobrze dobraną dyszę główną.

(swoją drogą, jak wygląda spalanie w tej 50?)

Erill93
Posty: 6
Rejestracja: wt 02 cze, 2020
Pojazd: WS50 / 110

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Erill93 » sob 20 cze, 2020

Wykręciłem dyszę główną, pracującą z iglicą. Na tyle się znam ;)
Nie wiem czy to wina gaźnika, ale:
-Ssanie nie działa bo silnik zwyczajnie gaśnie, a śtuchać za każdym razem "akurat tyle" jest denerwujące.
-Wolne obroty ciężko wyregulować. O ile na rozgrzanym silniku jest to możliwe i fajnie trzyma, tak na niedogrzanym jest tragedia.
-Spalanie około 2,5-3, ale to dlatego, że jest zajechany i ciągnie dopiero od okolic 7tys, a że jeżdżę z kolegą, który ma 125, to piłuje go non stop. I tak na dniach wpada 110.
-Podczas jazdy zero problemów, nawet przy pełnym otwarciu przepustnicy. Na 4 biegu domknąłem (z trudem) licznik 80km/h przy ~13tys obr. na prostej drodze.

grzejnik777
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 522
Rejestracja: pt 02 cze, 2017
Pojazd: ogar
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: grzejnik777 » sob 20 cze, 2020

Kuaczozor pisze:Obawiam się, że wykręciłeś po prostu dyszę wolnych obrotów.

Tak wygląda dysza wolnych obrotów w pz19:
Obrazek


EDIT:
Co do wielkości gaźników to wiele nie pomogę.
Mogę tylko powiedzieć, że w silniku 155cm³ jeździłem na gaźniku 25mm, a w 193cm³ będę testował zmianę z 30 na 27.
Pz22 też musi gdzieś pasować. skoro 50 jeżdżą na pz19, a 150 na pz25 to pz22 wygląda na dośc logiczny wybór dla 110. To, że go nie zalewa może świadczyć zwyczajnie o tym, że masz dobrze dobraną dyszę główną.

(swoją drogą, jak wygląda spalanie w tej 50?)



Jaki masz silnik oznaczenie tego 193 pojemności

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 269
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Kuaczozor » ndz 21 cze, 2020

163FML. Czemu pytasz?
Myślałem, że teraz tematem jest ustalenie dlaczego Erill93 ma dyszę główną w kształcie dyszy wolnych obrotów.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1357
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » wt 25 sie, 2020

Spaliło mi się włókno od świateł mijania to jeździłem na drogowych. Szybko padły i zmieniłem żarówkę, w niej przepaliło po kilku km oba włókna choć drogowych chyba nie włączałem nawet. Sprawdzam napięcie w oprawce żarówki a tam 0,2 V i trochę więcej, co mogło się stać?
Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5312
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: to&owo » śr 26 sie, 2020

Zwarcie na oprawie żarówki?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1020
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: JOSEMORALES » pt 28 sie, 2020

Wypalona oprawka żarówki

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1357
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » sob 29 sie, 2020

Przewody z oprawki idą do przełącznika świateł i w przełączniku jest identyczne napięcie, takie niskie. Ktoś wie jakie napięcia powinny wychodzić z regulatora 4-pinowego, bo obstawiam uszkodzony regulator albo stator? Wszystkie kostki w instalacji rozpiąłem i poczyściłem, jeszcze sprawdzę przewody i oprawkę ale tam nie widać żeby styki były przepalone...
Obrazek

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1357
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Pojedyncze pytania

Postautor: Yautja » wt 08 wrz, 2020

Dla sprawdzenia dałem inną żarówkę żeby zobaczyć czy w ogóle zaświeci no i świeci. Multimetr ustawiony na napięcie stałe nic nie pokaże, bo żarówka zasilana jest prądem zmiennym ze statora. Zastanawia mnie tylko dlaczego tak szybko te poprzednie przepaliły się, czyżby wibracje silnika sieją takie spustoszenie?
Obrazek



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl

 

 

cron