• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Junak 901 2019r zmiana silnika na 110cc - brak ładowaniam, problem z modułem

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
FloreK_19993
Posty: 1
Rejestracja: ndz 26 sty, 2025
Pojazd: Junak 901 2019r.

Junak 901 2019r zmiana silnika na 110cc - brak ładowaniam, problem z modułem

Postautor: FloreK_19993 » ndz 26 sty, 2025

Witajcie.
To mój pierwszy post więc za wszelkie małe odstępstwa od regulaminu przepraszam i proszę o wyrozumiałość oraz o wskazanie błędu (regulamin przeczytany, pytanie czy dobrze zapamiętany :P).

Posiadam Junaka 901 z 2019r. (EURO 5) - jest to wg serwisu Junaka jakaś wersja przejściowa modelowo stąd mam tyle problemów :/
Otóż Junak posiadał wg oznaczenia silnik 139FMB ale co dziwne - moduł zapłonowy np był na dwie kostki 4+2 pin z czego w tej kostce z dwoma pinami tylko jeden kabelek podłączony. Motor posiada sterownik ECU DENI, gaźnik elektroniczny, sondę i czujnik temperatury wkręcany w cylinder nad świecą. Ale to tak tytułem wstępu.

Jako, że stary silnik zaczął mieć mnóstwo problemów, na koniec całkowicie stracił kompresję itp więc po ciągłych małych naprawach stwierdziłem, że zakupię cały kompletny silnik wraz z osprzętem - silnik to Moretti 139fmb 110cc (oznaczenie na silniku ZS152FMH). Nigdzie nie było wzmianki ani info, że silnik nie będzie współgrał z jakiegoś powodu z innymi podzespołami Junaka. Do nowo zakupionego silnika dostałem moduł zapłonowy, gaźnik JAPAN PZ22, regulator napięcia oraz przekaźnik rozrusznika. Wszystko podłączone i spasowane, niestety tu pojawia się problem z którym nie do końca potrafię sobie poradzić...
Moduł który został dołączony jest na jedną kostkę 5-cio pinową i jakiekolwiek próby podłączenia go wg schematów skutkują albo przepalaniem bezpieczników przy próbie odpalenia moto, albo zaś brak iskry na świecy. Jak podłączyłem stary moduł, który był w Junaku przy starym silniku to znów odpala, wszystko chodzi ale wydaje mi się, że nie mam ładowania - pomiary to np. na wyłączonym moto 11.6, znów gdy odpalę moto i dodam trochę gazu to wskazania są albo te same albo dosłownie o jedną bądź dwie dziesiąte większe, np. 11.7 / 11.8. Mi się wydaje, że tak nie powinno być. Aku mam nowe, natomiast przed samymi pomiarami nie był do pełna naładowany, trochę kręciłem już na nim Junaka.

Zatem co odpowiada za taki stan rzeczy? Czy jeżeli napięcie nie spada podczas uruchomionego motoru to ładowanie jest ale jest np za słabe? Dlaczego gdziekolwiek, nawet na sklepie serwisowym Junaka moduły są na jedną kostkę, a ja mam na dwie i tylko na nim działa nowy silnik? Co mogę zmienić? Zadziałać?

Co może być pomocne:
1. Moduł zapłonowy który dostałem z silnikiem - https://motofree.pl/product-pol-37626-Modul-zaplonowy-do-motoroweru-Barton-Fighter-2.html

2. Moduł zapłonowy na jakim działa lecz z nowym silnikiem (chyba?) brak ładowania - https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-skutery-4t-prad-dc-11292416516

3. Moduł stary który działa podłączony jest odpowiednio
- kostka 4 pinowa (od lewej - niebiesko-biały, czarno-czerwony, na dole dwa zielone przewody)
- kostka 2 pinowa (na dole podpięty tylko czarny przewód)

4. Mam w starym silniku nowy praktycznie iskrownik z aukcji ale nie wiem czy zamiana coś pomoże tym bardziej, że niby z opisu jest do 70-80cc https://allegro.pl/oferta/iskrownik-stator-do-motorowerow-139fmb-fma-6-cewek-7869169736


Bardzo proszę o porady, jeżeli czegoś brakuje to podpowiedzcie - podeślę w miarę mojej wiedzy. Nie widziałem w regulaminie bym nie mógł zamieszczać linków do aukcji / ofert i uważam, że są pomocne w temacie.


Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl