• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Brak Ładowania Zipp Xrace

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
loczek121
Posty: 3
Rejestracja: śr 20 gru, 2023
Pojazd: Zipp Xrace 50

Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: loczek121 » śr 20 gru, 2023

Posiadam Zipp Xrace 50 silnik 139fmb w którym nie ma ładowania miernikiem sprawdzian na akumulatorze pokazuje tylko napięcie jakie ma akumulator zależnie od stanu naładowania oczywiście na odpalonym silniku. Napięcie mierzone bezpośrednio na regulatorze pod odpięciu akumulatora pokazuje tylko 4-6v na natężenie prądu 0A chodź nic prądu nie pobierało. Na cewkach mierzone oczywiście prąd zmienny, jest napięcie od 8 do 60v na obu kablach(cewkach) natężenie tak samo 0A. Testowanie na kilku nowych regulatorach każdy wskakuje to samo. Masa sprawdzana jest dobra. Ja już nie wiem co może dolegać.

PS stator tez nie dawno wymieniany


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: Kuaczozor » pn 01 sty, 2024

Jeżeli odpinasz akumulator na chodzącym silniku jest spora szansa, że uszkodziłeś regulator.

Nie wiem jak mierzysz natężenie na cewkach ładowania, ale Amperaż mierzy się szeregowo, więc może to jest problem?

Zacznijmy od początku: czy wiesz jaką masz instalację i stator? (zmasowany/bezmasowy), a jeżeli nie, to jakie kolory kabli wychodzą ze statora a jakie z instalacji.

loczek121
Posty: 3
Rejestracja: śr 20 gru, 2023
Pojazd: Zipp Xrace 50

Re: Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: loczek121 » wt 02 sty, 2024

Nie no zawsze jak odpinam to na zgaszonym silniku to jest wiadome

Kolejna sprawa mierzenie natężenia prądu tez wiadome ze szeregowo w innym przypadku od razu pokazuje max amper na multimetrze
ale zmierzyłem już pod obciążeniem i natężenie jest

Instalacja nie wiem czy zmasowana czy nie, masz kable do regulatora biały i chyba różowy.
Światła zasilane są bezpośrednio z regulatora bez akumulatora, stator 2 cewkowy

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: Kuaczozor » pt 05 sty, 2024

loczek121 pisze:Nie no zawsze jak odpinam to na zgaszonym silniku to jest wiadome

W takim razie nie rozumiem co próbujesz tutaj zmierzyć. Mierzysz napięcie akumulatora na kostce regulatora?

loczek121 pisze:Instalacja nie wiem czy zmasowana czy nie, masz kable do regulatora biały i chyba różowy.
Światła zasilane są bezpośrednio z regulatora bez akumulatora,

Wszystko wskazuje na bezmasowy.
W takim wypadku musisz uziemić jeden z przewodów cewki ładowania, żeby na drugim zmierzyć natężenie. w innym wypadku masz otwarty obwód.

loczek121 pisze:stator 2 cewkowy

W sensie: jedna zapłonowa, a druga ładowania, tak?


loczek121 pisze:miernikiem sprawdzian na akumulatorze pokazuje tylko napięcie jakie ma akumulator zależnie od stanu naładowania oczywiście na odpalonym silniku.

Czyli robisz pomiary na w pełni naładowanym akumulatorze i po zwiększeniu obrotów napięcie nie rośnie?

loczek121
Posty: 3
Rejestracja: śr 20 gru, 2023
Pojazd: Zipp Xrace 50

Re: Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: loczek121 » pt 05 sty, 2024

Żeby zmierzyć napięcie bezednio z cewek trzeba odpiąć regulator napięcia i to robię na gaszonym silniku.


No tak jedna zapłonowa druga ładowania

Ostatnio wypiłem z kostki regulatora czerwony przewód żeby sprawdzić napięcie bezpośrednio na wyjściu żeby na wynik nie miały wpływu inne czynniki i pokazywało tylko od 4 do 6v gdzie normalnie mierżąc było tyle ile ma akumulator czyli zależnie 12.60 /11.80

ale wczoraj mi wpadł inny regulator rożni się wyglądem i ten pokazuje na wyjściu z regulatora od 7 aż do 21v
Wiec już nie do końca wiem o co tam chodzi


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak Ładowania Zipp Xrace

Postautor: Kuaczozor » pt 05 sty, 2024

Kiedy pisałem:
Kuaczozor pisze: Jeżeli odpinasz akumulator na chodzącym silniku jest spora szansa, że uszkodziłeś regulator.

Miałem na myśli właśnie to, że jeżeli odpiąłeś czerwony przewód od regulatora (przewód regulator - plus akumulatora) i pracował przy tym silnik, to, przynajmniej na potrzeby diagnostyki, można uznać ten regulator za usmażony. Szczególnie jeżeli dodawałeś gazu.



Jak testujesz brak ładowania?
Czy akumulator przed testami jest w pełni naładowany?
Czy zdarzyło się faktyczne rozładowanie akumulatora podczas jazdy, czy martwisz się tym na zapas?



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 7 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl