• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5345
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » wt 15 lis, 2022

Siemanko. Mam taki problem, nie mam ładowania. kiedy mierze napięcia na odłączonym akumulatorze, na żadnym z przewodów w kostce regulatora napięcia nie ma napięcia. na jednym z nich powinno być około 20V jak dobrze pamiętam? A na czerwonym powinno wychodzić maks 14,9V. Czy to oznacza spalone cewki? Czasem podczas jazdy pojawi się normalne ładowanie. Właściwie to raz działa, innym razem nie. Jeżeli odepne kostkę od regulatora, napięcia dalej nie ma.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 396
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » sob 26 lis, 2022

Strasznie namieszałeś.
W tytule piszesz, że nie masz napięcia na wyjściu ze statora a w poście o regulatorze. W dodatku mierzysz napięcie bez akumulatora? Rozumiem, że przy odpalonym silniku?

1. Na początku warto ustalić czy masz instalację zmasowaną czy bezmasową.
W większości wypadków wystarczy sprawdzić czy z silnika wychodzą (pomijając masę, pickup coil i cewkę zasilającą iskre):
- 2 żółte przewody (ewentualnie żółty i różowy) - instalacja tzw. bezmasowa
czy
- żółty i biały przewód - instalacja tzw. zmasowana

2. Dobrze byłoby też wiedzieć czy regulator jest właściwy dla odpowiedniego typu instalacji. Jeżeli jest to regulator z wtyczką na przewodach wystarczy spojrzeć na ich kolory, jeżeli zintegrowaną - jest trochę gorzej.

3. Kiedy znamy już rodzaj instalacji, możemy sprawdzić bezpośrednio cewki statora
np. w instalacji bezmasowej wypinamy z kostki przewody ładowania, odpalamy silnik i mierzymy napięcie między tymi przewodami (miernik ustawiony na prąd ZMIENNY)

4. Jeżeli chcesz sprawdzić sam regulator (poza monitorowaniem napięcia po potwierdzeniu, że cewki są sprawne) to robi się to mierząc oporność między pinami. Problemem jest znalezienie wzorcowych wartości dla chińskich modeli.



Uwaga dodatkowa: przy diagnozowaniu ładowania na podstawie napięcia na akumulatorze bardzo ważny jest jego stan. Powinien być nie tylko naładowany do pełna, ale też ,,zdrowy". Stary akumulator potrafi zaburzać wyniki w zaskakujący sposób.

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5345
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: to&owo » ndz 27 lis, 2022

Regler mam fabryczny, do tej pory było git.
Instalacja ze statorem zmasowanym. O ile się nie mylę, to na odpalonym silniku na żółtym, bądź białym przewodzie powinno być napięcie. A ten przewód wchodzi wtyczką do regulatora napięcia. I raczej nic nie namieszałem w związku z tym.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 396
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Brak napięcia na wyjściu ze statora.

Postautor: Kuaczozor » ndz 25 gru, 2022

to&owo pisze:Instalacja ze statorem zmasowanym. O ile się nie mylę, to na odpalonym silniku na żółtym, bądź białym przewodzie powinno być napięcie.


Tak przy zmasowanym na odpalonym silniku między żółtym i masą i białym i masą powinno być napięcie.

Choć do ładowania wystarczy w teorii tylko jeden z nich, bo drugi idzie na zasilanie odbiorników podpiętych z pominięciem akumulatora (zwykle jest to chyba światło drogowe i hamowania). Czy te odbiorniki działają bez zarzutów na odpalonym silniku?

Pozostaje też pytanie po czym poznajesz brak ładowania? Jakiego rzędu jest napięcie na akumulatorze i na jakich obrotach?

Jak zmierzyłeś brak napięcia na kostce regulatora? Odpiąłeś ją na włączonym silniku? W którym miejscu ją odpinasz? przy regulatorze, czy przy kostce od silnika? (w instalacjach zmasowanych robi to różnicę)

Generalnie masz rację:
1. Jeżeli odepniesz przewody statora (biały i żółty) i zmierzysz ich napięcie z masą powinieneś mieć odczyt. Ale mierzysz tak napięcie stałe czy zmienne?
2. Z regulatora czerwonym przewodem powinno idealnie wychodzić 14.4V (zwykle przy obrotach poniżej średnich jest mniej). Jednak nie bardzo można to zmierzyć, ponieważ podłączenie obciążenia pod regulator bez akumulatora w obwodzie może go spalić. Dlatego zazwyczaj mierzy się po prostu napięcie na akumulatorze. Musi być on do tego w pełni naładowany aby uzyskać miarodajny wynik a jeżeli jest stary i w słabej kondycji również może zaburzać pomiary, ale w takim wypadku i tak należałoby go wymienić.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 17 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl