• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

loncin 125 czy mrf140

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » wt 13 wrz, 2022

Witam forumowiczów posiadam crossa yamasaki ze zwykłym silnikiem 110 lub 125ccm podejrzewam ze ta pierwsza wersja :) chciałbym wrzucic coś mocniejszego bez zbednych przeróbek. Jak sie ma do tego silnik od mrf-a? Wiem że ma te same mocowania, jest dużo mocniejszy? Bo patrząc na ceny to jest sporo droższy.


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1102
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: JOSEMORALES » wt 13 wrz, 2022

Przy mrf140 to dopiero jedzie, dobrze skonfigurowany Cię zaskoczy.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 391
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: Kuaczozor » wt 13 wrz, 2022

yamasaki jest zaprojektowany do większych silników (163fml, jeśli dobrze pamiętam):
Obrazek

Zbędne przeróbki to ledy na felgach, a nie modyfikacja mocowania silnika. No ale jeżeli chcesz tego uniknąć, zawsze można kupić gołą ramę z lifana 200gy (magnus corda) i przerzucić części z Twojego yamasaki. Przynajmniej będzie legalny i nie będziesz musiał drżeć na widok każdego patrolu policji.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » wt 13 wrz, 2022

No właśnie ja mam silnik typu 139fmb i to bez przeróbek. Nie mogę dodać zdjęć ale wpisz w Google yamasaki 50 i na zdjęciach jest z silnikiem fmb. Ja mam go z papierami i jest zarejestrowany na 50ccm. Dlatego pytanie odnośnie silnika mrf-a, jest on mocniejszy?

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » wt 13 wrz, 2022

Udało się jednak
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » wt 13 wrz, 2022

JOSEMORALES pisze:Przy mrf140 to dopiero jedzie, dobrze skonfigurowany Cię zaskoczy.

Tak właśnie czulem ze nie na darmo sam silnik tyle kosztuje. Ja u siebie podejrzewam że mam 110 chociaż na cylindrze jest 125. A jak z awaryjnością? I ciekawe jak przy większej ramię sobie poradzi. Nie oczekuje cudów ale jakby ciut mocniejszy był od zwykłego 125 to spoko by było.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 391
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: Kuaczozor » czw 15 wrz, 2022

ozi58 pisze:No właśnie ja mam silnik typu 139fmb i to bez przeróbek.


Wiem jak wygląda yamasaki i dlatego opisałem jak proponowałbym to zrobić na Twoim miejscu. Przy zmianie ramy nie miałbyś żadnych przeróbek tylko przekładanie z jednej do drugiej.


ozi58 pisze:a mam go z papierami i jest zarejestrowany na 50ccm.


No właśnie, na 50. W sytuacji wypadku drogowego mógłbyś równie dobrze nie mieć żadnych papierów.





140 z mrfu to jeden z najlepszych silników jakie możesz zamontować na mocowaniach z fmb. Są, co prawda, dostępne jeszcze mocniejsze, ale jest to kosztem wielkości i problemów z dostępem części. 140 był swojego czasu dość popularny, więc jeżeli wiele się nie zmieniło części powinny dostępne (w porównaniu np. z ZS155, gdzie trzeba części sprowadzać z zagranicy albo dobierać na wymiar z innych modeli).

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » czw 15 wrz, 2022

Ok dzięki za wytłumaczenie, pomyśle nad tym mrf. Ogólnie to ja się nie boję bo posiadam kat A ale żeby w kwitach się zgadzało to dobrze było by zrobić porządek. Troszkę poczytałem że mfr 120 po lekkich modyfikacjach można uzyskać tyle co 140 i ogólnie jest troszkę tańszy. Mam pytanie jak z instalacją, typu cewki moduły... Jest to samo?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 391
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: Kuaczozor » czw 15 wrz, 2022

ozi58 pisze:Ogólnie to ja się nie boję bo posiadam kat A


Nie ma to wielkiego znaczenia. Tutaj chodzi o znaczącą niezgodność stanu faktycznego z danymi w DR. Ubezpieczyciel z radością podważy OC w takiej sytuacji. Poza tym najpewniej uznają pojazd za nie dopuszczony do ruchu.

Jeżeli masz A, to tym bardziej załatwiłbym zarejestrowaną ramę i silnik do przekładki.


ozi58 pisze:Mam pytanie jak z instalacją, typu cewki moduły... Jest to samo?


To zależy co masz w tej chwili. Generalnie instalacje w chińczykach występują w kilku typach, ale jak przyjdzie co do czego to wrzucisz nam zdjęcia kabli i zrobimy Ci pinout.
Jak do tego zamontujesz w 140 stator ORK, będziesz miał więcej prądu niż potrzeba.


ozi58 pisze:Troszkę poczytałem że mfr 120 po lekkich modyfikacjach można uzyskać tyle co 140


Nie próbowałem, ale brzmi wątpliwie.
Do 140 możesz dokupić wałek sportowy jeśli będziesz miał dalej głód mocy.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1102
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: JOSEMORALES » czw 15 wrz, 2022

ozi58 pisze:
JOSEMORALES pisze:Przy mrf140 to dopiero jedzie, dobrze skonfigurowany Cię zaskoczy.

Tak właśnie czulem ze nie na darmo sam silnik tyle kosztuje. Ja u siebie podejrzewam że mam 110 chociaż na cylindrze jest 125. A jak z awaryjnością? I ciekawe jak przy większej ramię sobie poradzi. Nie oczekuje cudów ale jakby ciut mocniejszy był od zwykłego 125 to spoko by było.

Ja miałem wersję z rozrusznikiem, zrobiłem na nim ok. 20 tyś. kilometrów i w momencie sprzedaży był w doskonałej kondycji.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » czw 15 wrz, 2022

Dzięki panowie za pomoc <okok>
Wracajac co do pojemności to nie jest tak że silnik to jest rzecz wymienna? Bynajmniej tak jest w samochodach wymieniasz na większy i to wszystko, ewentualnie zgłaszasz to do ubezpieczyciela że masz większą pojemność. Ogólnie reasumując latam nim w terenie i doraźnie po drodze. Jakby to wszystko zsumować, dodatkowa rama plus nowy silnik mrf to myślę że coś ciekawszego można kupić za tą kasę ewentualnie coś tam dołożyć . A tak podejrzewam że takiej ramy nawet bym nie znalazł.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 391
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: Kuaczozor » pt 16 wrz, 2022

ozi58 pisze:Wracajac co do pojemności to nie jest tak że silnik to jest rzecz wymienna?

Jak najbardziej

ozi58 pisze:Bynajmniej tak jest w samochodach wymieniasz na większy i to wszystko

Bzdura (chyba, że faktycznie miałeś na myśli bynajmniej a nie przynajmniej)
Zmiana pojemności oznacza zmianę parametrów pojazdu zawartych w dowodzie. Każda taka zmiana wymaga zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym.
Czy jeżdżą samochody z niepoprawnymi danymi w DR? Oczywiście. Czy oznacza to, że przy każdym wypadku ubezpieczyciel to podważa? Oczywiście, że nie (szczególnie, jeżeli, jak sugerowałeś, zostało to u niego zgłoszone).
Na czym więc polega różnica? Jeżeli zwiększysz pojemność z 50 na nawet 51, pojazd przestaje spełniać warunki techniczne pozwalające kwalifikować go jako motorower.

Przy zmianie pojemności silnika w samochodzie na występującą w tym modelu (co ma miejsce najczęściej) zmiana danych w dowodzie jest relatywnie bezbolesna. Podobnie zapewne byłoby przy zmianie silnika w motocyklu z 125 na 250, jeżeli model występuje w dwóch wersjach. Natomiast jeżeli chcesz zgłosić większy silnik w motorowerze to już zmiana kategorii pojazdu. Diagności nie chcieli się tego tykać już parę lat temu, kiedy jeszcze mniej patrzono im na ręce. Wciąż jest to teoretycznie możliwe, ale mało opłacalne biorąc pod uwagę choćby kosztowne wizyty u rzeczoznawców, albo prawdopodobnie wymagane modyfikacje hamulców (jęczą, że nie wiadomo, czy hamulce lub rama są dostosowane do większych prędkości i nas nic się zdaje tłumaczenie im, że chociażby Benzer Aston fabrycznie występuje na tej samej ramie w pojemnościach 50, 125 oraz 250).

ozi58 pisze:dodatkowa rama plus nowy silnik mrf to myślę że coś ciekawszego można kupić za tą kasę ewentualnie coś tam dołożyć

I to jest, tak naprawdę, najlepsze rozwiązanie.

ozi58 pisze:A tak podejrzewam że takiej ramy nawet bym nie znalazł.

Bardzo prawdopodobne. Generalnie jeżeli nie jesteś bardzo emocjonalnie związany z tym pojazdem najlepiej jest po prostu kupić motocykl.





Oczywiście nie mówię, że przy pierwszej okazji pożałujesz jazdy takim pojazdem. Prawdopodobnie większość użytkowników tego forum jeździ lub jeździło pojazdami zarejestrowanymi jako motorower, które nie spełniały wymagań tej kategorii i nie słyszałem,żeby mieli problemy z prawem, ale warto zdawać sobie sprawę z ryzyka.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 30
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: loncin 125 czy mrf140

Postautor: ozi58 » ndz 18 wrz, 2022

Zgadzam się ze wszystkim, docelowo motor miał być do latania po terenie a że był taki w okolicy z papierami i w dobrej cenie to go wziąłem :) pojemność nie powala więc dlatego chęć zmiany silnika. Przez zimę doprowadzę go porządku i możliwe że sprzedam i coś mocniejszego się kupi. Dzięki panowie za uwagę i pomoc



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl