• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Gruz zipp pro 120/50

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » czw 16 lip, 2020

Witam,
Pewnie niektórzy z was kojarzy mnie i mój sprzęt przy którym były mniejsze lub większe problemy. Zipp nigdy mnie nie zawiódł i zawsze dojechał do celu. W tym roku będzie na liczniku 30k przebiegu. Aktualnie wyniósł mnie on +/- 5k PLN a patrząc na dzisiejsze ceny podobnych egzemplarzy, która jest ponad dwa razy mniejsza odechciewa mi się cokolwiek przy nim robić. Mam z nim kilka problemów z którymi nie potrafię już sobie poradzić. Rozpiszę się w punktach, uważam, że post jest wtedy bardziej czytelny:

1. Ciągłe zalewanie, strzały z wydechu przy jednostajnym trzymaniu gazu. Śruba regulacji działa do 3 obrotów następnie jest tylko strzelanie w gaźnik. Filtr powietrza emituje własne światło.
Trochę specyfikacji:
Lifan 120
Molkt pz26
Dysza główna 102
Filtr powietrza podwójny gąbkowy z mrf
Zawory ssący 0.10 wydechowy 0.15

2. Słabe ładowanie. Przy zmianie silnika dzikilopez doradził aby zmienić regulator z zmasowanego na bezmasowy. Tak zrobiłem jednak mam dwie żarówki z przodu. Co za tym idzie przy dwóch 35w ładowanie na wolnych obrotach wynosi 12.3 a przy mocnym gazowaniu ledwo dochodzi do 13 v.
Bez świateł ładowanie wynosi nawet do 16 voltów przy gazowaniu czyli za dużo. Aktualnie mam wsadzone dwie 65 jednak zrobiłem tak aby prawa lampa działała jako mijania a lewa jako drogowe. Akumulator widać, że ledwo kręci i boje się, że po kilku krótkich odcinkach już go nie odpale z rozrusznika.

3. Problem z zawieszeniem od zakupu rozdziele na dwa punkty:

A) Półki są lekko skręcone w prawo względem koła. Motocykl po puszczeniu kiery nie ściąga. Luzowałem półki i kręciłem kierownicą jednak to nic nie daje.

B) Zmieniałem łożyska główki ramy jednak muszę przyznać, że były lekko inne od fabrycznych. Łożyska trzeba dokręcać co 200km ponieważ robi się luz.

Teraz nasuwa się pytanie czy próbować to robić czy już zostawić to w spokoju zwłaszcza, że mam w planach w przyszłym roku robić A2. Jaki mniej więcej koszt wywróżylibyście na te wszystkie rzeczy?


Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1344
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Yautja » sob 18 lip, 2020

Tak na szybko: jeśli planujesz zmieniać sprzęt, zrób tego którego masz najlepiej jak potrafisz i sprzedaj póki ma jeszcze jakąś wartość. Co do pytań:
1. Była seria PZ26 które miały fabrycznie zamontowane źle wykonane dysze, nie da się tego wyregulować. Kup coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/32841074309.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7cb52e0eF5ZLDK
albo inny gaźnik byle nie PZ26. Ja miałem taki w Lifanie 140 i silnik nigdy na nim dobrze nie pracował.
2. Co do ładowania pytaj dzikilopez, jak dla mnie żarówka 65W z przodu to za dużo, ja mam seryjnie 35W i postojówkę LED.
3. Ciężko mi powiedzieć, musiałbym to zobaczyć. Napiszę tylko, że któryś element może być fabrycznie krzywy i przez to też luzuje się nakrętka regulacyjna od łożysk. Te dwie rzeczy wydają się być ze sobą powiązane.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » sob 18 lip, 2020

1. Jak już mówiłem, słyszałem legendy o dobrze wyregulowanych molkt'ach, ale nie spotkałem się, żeby ktoś taki podał chociaż własne ustawienia dla odniesienia.
A dysza 102 przy silniku 120 brzmi na zbyt dużą.

2. 12.3 V na wolnych obrotach przy włączonych dwóch żarówkach 35W? Zazdroszczę dobrego ładowania.
Co do 16V - jeżeli masz za duże napięcie to są generalnie 2 opcje: 1. regulator walnięty/nieodpowiedni, 2. stary akumulator

3. Jeżeli masz dwie równoległe półki i nie możesz ustawić pręta wsadzonego w miejsce osi równolegle do nich, to siłą rzeczy musiałby znaczyć, że masz krzywą/e lagę/i.
Z drugiej strony, jeżeli równo jedzie to gdzie jest problem?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » ndz 19 lip, 2020

Yautja pisze:Tak na szybko: jeśli planujesz zmieniać sprzęt, zrób tego którego masz najlepiej jak potrafisz i sprzedaj póki ma jeszcze jakąś wartość. Co do pytań:
1. Była seria PZ26 które miały fabrycznie zamontowane źle wykonane dysze, nie da się tego wyregulować. Kup coś takiego: https://pl.aliexpress.com/item/32841074309.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.7cb52e0eF5ZLDK
albo inny gaźnik byle nie PZ26. Ja miałem taki w Lifanie 140 i silnik nigdy na nim dobrze nie pracował.
2. Co do ładowania pytaj dzikilopez, jak dla mnie żarówka 65W z przodu to za dużo, ja mam seryjnie 35W i postojówkę LED.
3. Ciężko mi powiedzieć, musiałbym to zobaczyć. Napiszę tylko, że któryś element może być fabrycznie krzywy i przez to też luzuje się nakrętka regulacyjna od łożysk. Te dwie rzeczy wydają się być ze sobą powiązane.


1. Tutaj się jeszcze zastanowie. Jak już mam coś kupować to musi to być 100%, że pochodzi na tym.

2. Kurde niby za dużo, ale patrząc po innych sprzętach to jest okej. W japońskich sprzętach to 65x2 na przodzie i nic się nie dzieje. Najbardziej mnie zastanawia właśnie, że na regulator dochodzi po 60 volt a oddaje tylko 12...

3. Kupiłem go z krzywą kierownicą a łożyska wymieniałem później. Dziwi mnie, że jest krzywa kierwonica jak na owiewkach jest dosłownie mały ślad przetarcia (około 2cm) a przy tych plastikach z tektury obstawiam, że jak już leżał to nie było to jakieś mocne uderzenie.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » ndz 19 lip, 2020

Kuaczozor pisze:1. Jak już mówiłem, słyszałem legendy o dobrze wyregulowanych molkt'ach, ale nie spotkałem się, żeby ktoś taki podał chociaż własne ustawienia dla odniesienia.
A dysza 102 przy silniku 120 brzmi na zbyt dużą.

2. 12.3 V na wolnych obrotach przy włączonych dwóch żarówkach 35W? Zazdroszczę dobrego ładowania.
Co do 16V - jeżeli masz za duże napięcie to są generalnie 2 opcje: 1. regulator walnięty/nieodpowiedni, 2. stary akumulator

3. Jeżeli masz dwie równoległe półki i nie możesz ustawić pręta wsadzonego w miejsce osi równolegle do nich, to siłą rzeczy musiałby znaczyć, że masz krzywą/e lagę/i.
Z drugiej strony, jeżeli równo jedzie to gdzie jest problem?


1. No też już kiedyś pisałem, że zamówiłem 90 i 95 i jedyne co się zmieniało to im wyższe obroty tym gorzej jechał ale zalewało go dalej. Ciekawi mnie co by było jakby dać mu np. 110. A i co do tego gaźnika mam taki dylemat. Czy możliwe, że moduł lub cewka z 50ccm jest za słaby do tego silnika i nie generuje takiej iskry jak powinien? Może dlatego nie spala całego paliwa.

2. No właśnie dzisiaj jeździłem i już du** była. Po 60km na pych odpaliłem także uwierz mi nie zazdrościsz :). Akumulator wymieniany w tamtym roku.

3. Muszę wyjąć całe lagi i zobaczyć to. Problemem jest pozycja. Siłą rzeczy jak masz lekko kierownice przekręconą to cały jesteś poskręcany. Do tego dochodzi trzymanie lewej ręki połową na ciężarku kierownicy aby jakoś to skorygować. Po prostu irytuje.


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » pn 20 lip, 2020

1. Molkt'y przychodzą chyba w ogóle nie wyregulowane. Pamiętam, że kiedy zakładałem nowy silnik sporo dłubania zeszło na to, żeby w ogóle odpalił. Poza tym najlepiej chodził z wykręconą śrubą regulacji mieszanki (jeżeli dobrze pamiętam w tym gaźniku wykręcanie zwiększa ilość powietrza).
W Twoim wypadku możesz mieć problem z poziomem paliwa w komorze. Pamiętam, że też się z tym męczyłem. W każdym razie, jeżeli zmienisz na MIkuni prawdopodobnie wszystkie gaźnikowe problemy znikną od razu.

2. Mam 11,9 V na skrzyżowaniu. Może spadłoby nawet bardziej, ale prewencyjnie przełączam na postojowe. O kierunkowskazach nawet nie myślę.
Poza tym i tak preferuję odpalanie z kopa.

3. Myślałem, że masz kierownicę jak w ścigaczach. Nie możesz sobie jednej strony bardziej odgiąć?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » pn 20 lip, 2020

Kuaczozor pisze:1. Molkt'y przychodzą chyba w ogóle nie wyregulowane. Pamiętam, że kiedy zakładałem nowy silnik sporo dłubania zeszło na to, żeby w ogóle odpalił. Poza tym najlepiej chodził z wykręconą śrubą regulacji mieszanki (jeżeli dobrze pamiętam w tym gaźniku wykręcanie zwiększa ilość powietrza).
W Twoim wypadku możesz mieć problem z poziomem paliwa w komorze. Pamiętam, że też się z tym męczyłem. W każdym razie, jeżeli zmienisz na MIkuni prawdopodobnie wszystkie gaźnikowe problemy znikną od razu.

2. Mam 11,9 V na skrzyżowaniu. Może spadłoby nawet bardziej, ale prewencyjnie przełączam na postojowe. O kierunkowskazach nawet nie myślę.
Poza tym i tak preferuję odpalanie z kopa.

3. Myślałem, że masz kierownicę jak w ścigaczach. Nie możesz sobie jednej strony bardziej odgiąć?


1. Myślałem nad mikuni vm22. Może faktycznie się na to zdecyduje tylko muszę od razu wiedziec jaka dysza, żeby się nie wkurwiać już z tym.

2. Ja kopniaka musiałem wywalić bo w tej ramie nie wszedłby do końca na frez co w krótkim czasie by go uszkodziło.

3. Mam kierownice jak w ścigaczach tzw. clip on.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » pn 20 lip, 2020

1. Mikuni? Przypuszczam, że na fabrycznej będzie od razu działał o niebo lepiej. Poza tym, jeżeli dobrze pamiętam te same dysze pasują co do Molkt'a.

2. Żaden model kopniaka nie pasuje?

3. No, to powinieneś móc to częściowo zneutralizować.
Strasznie dziwna ta historia z przednim zawieszeniem. Jeżeli faktycznie masz od zawsze równoległe półki a oś nie, to musiał z krzywymi lagami wyjechać od dealera, a to w sumie dziwne jeżeli faktycznie jest tak krzywe, że przeszkadza w jeździe.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » wt 21 lip, 2020

Dobra to tak. Pomierzyłem dzisiaj napięcia i podam to znowu w punktach aby łatwiej było zrozumieć :)

1. Pomiar
Światła OFF
Wolne obroty
Prąd z silnika 16v.
Prąd z regulatora 15.5v (na akumulatorze)

2. Pomiar
Światła ON
Wolne obroty
Prąd z silnika 15.5v
Prąd z regulatora 11v

3. Pomiar
Światła OFF
6k Obrotów
Prąd z silnika 30v
Prąd z regulatora 18-19v (Na AKUMULATORZE!!!)

4. Pomiar
Światła ON
6k Obrotów
Prąd z silnika 31v
Prąd z regulatora 11.5v

Czy to nie jest klasyczny przykład uszkodzonego regulatora?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » wt 21 lip, 2020

Odpinasz przewody ładowania za każdym razem kiedy mierzysz prąd z silnika?

Asiasty pisze:Czy to nie jest klasyczny przykład uszkodzonego regulatora?


Tak, chyba, że nie.
Znam wiele wątków na forach gdzie właściciele jednośladów wymieniali połowę systemu ładowania bez rezultatów aż w końcu wymiana akumulatora rozwiązała wszystkie problemy z ładowaniem.
Generalnie tak, są to objawy awarii regulatora pod warunkiem, że nie są objawami awarii akumulatora, ponieważ zły akumulator potrafi wywołać przeróżne widowiskowe odczyty na multimetrze.
Naładowałeś go do pełna przed testami?

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » wt 21 lip, 2020

Kuaczozor pisze:Odpinasz przewody ładowania za każdym razem kiedy mierzysz prąd z silnika?

Nie rozumiem? Chyba chodzi ci jak mierzę ten prąd? Otóż zanim przystąpiłęm do testów to sprawdziłem czy na przewodach z silnika i tuż przed regulatorem występuje taki sam prąd zmienny. Okazało się, że tak więc raz mierzyłem przy kostce od regulatora różowy i zółty przewód a drugim razem bezpośrednio na kablach z silnika. Sprawdzane na dwóch akumulatorach. Jeden mój padaka rozładowany do 11.5v. Drugi naładowany roczny. Wyniki były podobne poza tym, że na rozładowanym można było odczytać ile ładowania idzie na włączonych światłach.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » wt 21 lip, 2020

Mierzenie z wpiętymi przewodami ładowania z silnika teoretycznie może wpływać na pomiar, więc niby powinno się to robić na luźnych przewodach.

Ok, to skoro na dwóch akumulatorach (z czego zakładam, że chociaż jeden sprawny) to pozostaje pytanie czy to szalenie wysokie napięcie przy wyłączonych światłach było na obu. Jeżeli tak, to faktycznie wymieniłbym regulator.

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » wt 21 lip, 2020

Na obu niestety. Tylko teraz jest taki problem. Dwa lata temu uciąłem kostkę od regulatora (tak wiem jestem debilem) ponieważ kupiłem inny który miał wyprowadzone przewody. Na stronie MRF zobaczyłem fabryczny regulator od tego silnika. Niestety nie ma on wyprowadzonej kostki. Co w takim wypadku zrobić? Brać fabryke czy taki sam jak miałem(który na dobrą sprawę nigdy dobrze nie działał).

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 264
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Kuaczozor » śr 22 lip, 2020

Mówimy o tym regulatorze?

Myślę, że warto spróbować, szczególnie jeżeli znajdziesz uciętą kostkę. Standardowe mogą pasować, ale nie daję gwarancji. Nigdy nie próbowałem/mierzyłem.

Mam nadzieję, że masz w motorze instalację bezmasową.


EDIT: oczywiście jest szansa, że dostaniesz taką samą część taniej gdzieś indziej niż w mrf. Chociaż nie ma tu zasady, był czas, że sprzedawali moduły za dychę podczas kiedy gdzie indziej były kilkukrotnie droższe (rzekomo ,,odblokowane" etc.).

Awatar użytkownika
Asiasty
Majster
Majster
Posty: 109
Rejestracja: pn 06 sie, 2018
Lokalizacja: Lubelskie
Pojazd: Zipp Pro 50 GT

Re: Gruz zipp pro 120/50

Postautor: Asiasty » śr 22 lip, 2020

Tak chodziło o ten regulator. Chyba, że znacie jakiś sposób jak podłączyć "gołe" kable do tego bez kostki. Może jakieś wsuwki? Tylko aby zwarcia nie zrobić.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl