• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Stator 6 cewkowy słabe światła

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » wt 28 kwie, 2020

Siemanko . Mam ciągle mały problem ze światłami w mojej ogarnie. Mianowicie - jakiś czas temu zmieniłem komplet cewek z 2 na 6. Pytanie czy wymieniłem koło magnesowe ? Tak wymieniłem . Niestety pierwszy stator najzwyczajniej się spalił . Światła zgasły, chwilę pochodził i zgasł , brak iskry . Po rozebraniu pokrywy węgiel. Zamówiłem nowy stator też 6 cewek . O ile na tym pierwszym światła jako tako świeciły , tak na nowym są dwie świeczki (podobnie jak na 2 cewkach) . I tutaj moje pytanie - co z tym jeszcze da się zrobić . Czy wylutowanie przewodów i zmiana na grubsze da coś ? Czy może regulator jakiś inny . Pomóżcie panowie bo już nie mam siły :D a jak nie to zostaje jazda tylko w dzień


speeder
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5286
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: speeder » wt 28 kwie, 2020

Silnik, model? :D jaki regulator? :D

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » wt 28 kwie, 2020

Silnik 139fmb 110 ccm , ogar 900. Regler 5 przewodowy , czarny taki nieduży .

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: Kuaczozor » wt 28 kwie, 2020

Czy to nie jest kolejny przypadek odwiecznego problemu mieszania statorów bezmasowych z masowymi regulatorami i odwrotnie?

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » śr 29 kwie, 2020

Okej , to już coś . Teraz pytanie kolejne . Czy jeśli kupie na allegro taki regulator , prawdopodobnie od quada ten srebrny to czy będzie on pasował i pomoże czy po prostu to loteria ? Bo właśnie typowałem najbardziej regulator . Teraz jeszcze mi się przypomniało że kierunki świeca mocno normalnie , tak samo jak stop ;)
Edit: teraz zobaczyłem że regulator ten srebrny ma 4 piny . Czym to się różni ?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: Kuaczozor » śr 29 kwie, 2020

kalpat95 pisze:Edit: teraz zobaczyłem że regulator ten srebrny ma 4 piny . Czym to się różni ?

Jeżeli jeden z przewodów jest czarny, to służy do tego, żeby regulator nie pracował przy zgaszonej stacyjne, ponieważ mają potencjał do pobierania niewielkiego prądu przy zgaszonym silniku. O ile dobrze pamiętam to dotyczy bezmasowych, ale mogę się mylić.

kalpat95 pisze:Czy jeśli kupie na allegro taki regulator , prawdopodobnie od quada ten srebrny to czy będzie on pasował i pomoże czy po prostu to loteria ?

,,od quada ten srebrny" to żadna konkretna informacja. Regulatory masowe i bezmasowe występują w podobnych kształtach i obu kolorach. Jedynym (choć nie niezawodnym) sposobem rozróżniania są kolory przewodów. Tak swoją drogą to sprzedający powinien wiedzieć co sprzedaje.
Poza tym, jeżeli w pojeździe jest instalacja pod stator innego rodzaju (bez-/masowy) też należy ją przerobić.

kalpat95 pisze:Teraz jeszcze mi się przypomniało że kierunki świeca mocno normalnie , tak samo jak stop

To trochę zmienia sytuację.


Przede wszystkim powinieneś wziąć voltomierz i sprawdzić napięcie. Najpierw naładuj akumulator potem zmierz napięcie:
1. na wyłączonej stacyjce
2. na włączonej stacyjce
3. na odpalonym silniku przy ~1500rpm (na wolnych obrotach)
4. na odpalonym silniku przy, powiedzmy ~4000rpm
5. na odpalonym silniku i włączonych światłach przy ~1500rpm (na wolnych obrotach)
6. na odpalonym silniku i włączonych światłach przy powiedzmy ~4000rpm




Jeżeli problem jest wyłącznie z reflektorem, jest szansa, że jest problem w ich instalacji (poluzowane konektory, spalone przewody, etc.).
Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia:
kalpat95 pisze:tak na nowym są dwie świeczki (podobnie jak na 2 cewkach)

Dwie świeczki? Jakie i ile masz tam żarówek? Działały, w ogóle, kiedyś dobrze?
Możesz mieć zwyczajnie za duży pobór mocy, za mocne żarówki.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » śr 06 maja, 2020

Wkradł mi się mały babol , się okazało że regler nie jest na 5 pin tylko na 4 . Kolory przewodów to zielony biały czerwony i żółty ( wychodzą ze statora) . Pomierzylem też napięcia . Z włączonymi światłami to około 13.1v na około 1500 obrotów , a na zwiększonym gazie 12,8-12,9. Sugerowało by to że im większe obroty tym słabsze ładowanie . Poprawiłem połączenia ale światła dalej zostają słabe . Wina przeczuwam faktycznie leży w regulatorze napięcia .

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 229
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: Kuaczozor » śr 06 maja, 2020

Żółty i biały to przewody, które wchodzą od statora. Teraz tylko pozostaje problem taki, że żółty i biały powinny oznaczać, że jest to regulator do statorów zmasowanych, ale raz na jakiś czas zdarza się, że producent rąbnie się w tych kolorach.

Ok, czyli przypuszczamy, że masz regulator do instalacji zmasowanych.
Dalej nie wiemy jaki masz stator ani jaką instalację.

Moglibyśmy to również określić w przybliżeniu po kolorach kabli, gdybyś nam je podał.
Konkretnie ważne są tu kolory kabli z którymi łączą się te dwa z regulatora w instalacji, oraz kolory przewodów wychodzących ze statora (dwa z nich powinny być w kolorach żółty+biały/czerwony/żółty). Aczkolwiek najpewniejszą metodą byłoby sprawdzenie przejścia z przewodów ładowania ze statora (czyli żółty+biały/czerwony/żółty, jw.) na masę.

A spadające napięcie przy rosnących obrotach, to niezłe jaja.


EDIT: piąty przewód nie jest ,,obowiązkowy" w regulatorze. Sam jego brak nie przekreśla działania dobrze dobranego zestawu elementów.

Awatar użytkownika
Puchil
Posty: 4
Rejestracja: pn 14 paź, 2019
Pojazd: Barton Fighter

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: Puchil » śr 06 maja, 2020

U mnie było to samo przy założeniu zestawu 110cc i kupnie nowego magneta, światła ledwo świeciły. Problem leżał w magnecie ponieważ było cztero magnesowe kupiłem magneto sześcio magnesowe i światła zaczęły pięknie świecić.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » wt 12 maja, 2020

To z kołem magnesowym to wiem bo kupiłem cały zestaw nowy stator + Magneto . Tylko że 1 stator się spalił nie wiedzieć czemu , więc dokupiłem 2 . Na tym 1 światła były okej więc zakładam że to problem z samym statorem.

kalpat95
Uczeń
Uczeń
Posty: 31
Rejestracja: ndz 03 cze, 2018
Pojazd: Ogar 900

Re: Stator 6 cewkowy słabe światła

Postautor: kalpat95 » wt 02 cze, 2020

Panowie problem zażegnany . Winowajcą okazał się być regulator napięcia . Prawdopodobnie statory różniły się typem . Dokupiłem najtańszy jaki tylko znalazłem na alledrogo, mały srebrny i światła wróciły do żywych :) dzięki bardzo za pomoc . Panie Mod można zamykać :D



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl