• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

147fmd gaźnik i ładowanie

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » sob 09 lis, 2019

Witam, posiadam mały quad Alpinus (chyba Kingway) 72cc, proszę o pomoc w paru problemach:

- gaźnik Keihin pz20, ciężko to ustawić (iglica na 3) jak na ciepłym chodzi to na zimnym bieda i przede wszystkim nie wchodzi na obroty, nawet mała górka jest problemem, dopiero po rozpędzeniu nabiera mocy. Świeca długa 19mm bo na krótkich nie odpala, po zgaszeniu sucha ale zakopcona.

Czy ten gaźnik jest odpowiedni?



- ładowanie dziwne, aku nowy, a na wolnych tylko 12,5v, ładowanie rośnie z obrotami aż do 14.8, stator,cewka,moduł,regulator nowe - tak ma być?

Jeśli chodzi o odpalanie to chyba słaba kompresja bo 6bar, chyba ściągnę głowicę żeby sprawdzić zawory i pierścienie. Luz zaworowy 0,05 na ssącym i wylotowym.

Proszę o wypowiedź znawców tematu.
Pozdr.


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: dzikilopez » ndz 10 lis, 2019

Jaki tam masz filtr ? Bo jak jakiś pseudo stożek to wywal go w diabły bo pewnie zabetonowany syfem, kup jakiś taki
https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 6036310948

Ładowanie dochodzi do 14,8 max czy leci dalej ponad 15?? Bo jak zatrzymuje się na 14,8 to spoko i dobrze.
Jak kompresja taka mała to faktycznie może cienko odpalać, może jakiś syf na zaworze i komprecha ucieka
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » ndz 10 lis, 2019

Cześć,
Tak jak mówisz mam jakiś stozek, wszyscy piszą że gąbka lepsza ale z jakiego powodu przecież ma mniejszą przepustowosc? Ale wymienię jak mówisz.
Ładowanie staje na 14.8 dalej nie idzie czyli dobrze.
A za głowicę wezmę się po weekedzie.
Zastanawia mnie jeszcze dysza główna, nie jest opisana, mała to 34, a swieca wygląda jakby zbyt bogata mieszanka była.

Dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » pn 11 lis, 2019

Luzy zaworowe za ciasne , mogą się nie domykać zawory i stąd niska kompresja.

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » pn 11 lis, 2019

Czyli jakie ustawić? Gdzie by nie przeczytać każdy pisze inaczej i ciężko się na coś zdecydować :)


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: dzikilopez » pn 11 lis, 2019

Luzy daj z 0,07 na ssacym i 0,09-0,1 wydech. Stożek ten co dają fabrycznie to lichej jakości siatka, która po chwili jazdy zawali się syfem a quad raczej po piachu i błotku śmiga. Najlepiej byłoby dać filtr w jakieś obudowie ale nie zawsze jest go gdzie zmieścić.
Co do ciśnienia sprężania możesz zrobić test i wlać parę cm3 oleju bezpośrednio do cylindra. Jak sprężanie podskoczy to masz odpowiedz.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » śr 13 lis, 2019

Filtr zamieniony na gąbkowy, koniec końców zdjąłem głowicę. Tłok i cylinder ok, komora spalania czarna pełna sadzy, widać że zawór wylotowy nie trzyma. Wyczyszczę wszystko, dotrę zawory i ustawię luzy od nowa.

Ps. Mając głowicę w ręce i obracając wałkiem to czy po obrocie zawór ssący ma się zamknąć i potem otworzyć wylotowy - czy też otwarcie i zamykanie ma się nakładać??

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: seler1500 » śr 13 lis, 2019

Ma się nakładać minimalnie - to tzw współotwarcie zaworów. Po co i jak - google Twoim przyjacielem :)

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » czw 14 lis, 2019

Fajnie dzięki za info,

Zastanawia mnie jeszcze oring olejowy od powrotu między głowicą. Oryginalnie jest tam w oringu podkładka, a w nowych zestawach nie ma takiej tylko 3 oringi gumowe, orientuje się ktoś czy jest wymienna czy zastąpić to tylko gumowym?

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: JOSEMORALES » czw 14 lis, 2019

Do nowego oringa dajesz starą podkładkę i po sprawie :)

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » czw 14 lis, 2019

W tym sęk że wyrzuciłem razem z oringiem - byłem pewien że będzie w komplecie - teraz gdzie taką dostać...

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » pt 15 lis, 2019

No nic dorobię nową.

Powiedzcie czy wałek ma mieć taki luz boczny po założeniu koników? W obudowie od strony zębatki jest taki wypust i mocowanie zębatki nie wychodzi poza nie, dopiero po przesunięciu wałka w prawo o ok 0.5cm da się przykrecic zebatke. Jeszcze na zębatce widać ślady otarć od tego wypustu, jak i po zewnętrznej od wypustu na dekielku. Czy tak ma być?

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1702
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: dzikilopez » pt 15 lis, 2019

Wałek ustawiają wypusty na deklach bocznych głowicy, bez nich ciut lata. Tak to ma być, a ponieważ to wszystko sie tapla w oleju to nie ma co sie martwić.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
60 tys km i dalej się kręci

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie
Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: to&owo » sob 16 lis, 2019

Luz na wałku normalka, ślady też, ponieważ jak wspomniał Dzikilopez, we właściwej pozycji ustala go dekielek, lewy jak siądziesz na moto. Oringi wyjeb te z zestawu i daj normalne, np. z rolniczego sklepu. Podkładkę też wyjeb. niby ma tworzyć ciągłość kanału olejowego, ale nie jest potrzebna, ja mialem źle nafrezowane kanały olejowe i ją wywaliłem i od dawna śmiga git.

majer2004
Uczeń
Uczeń
Posty: 16
Rejestracja: sob 09 lis, 2019
Pojazd: 147FMD

Re: 147fmd gaźnik i ładowanie

Postautor: majer2004 » ndz 17 lis, 2019

Hmm to dziwnie ten wałek przemyślany, szczęśliwie znalazła się ta podkładka więc jest git.

Może nie związane z tematem ale wie ktoś gdzie kupić taki sworzeń:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl