• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Silnik wymiana

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
hades
Posty: 5
Rejestracja: ndz 15 wrz, 2019

Silnik wymiana

Postautor: hades » ndz 15 wrz, 2019

Witam
Jestem zmuszony wymienić silnik w małym crossie 120 ccm. Oryginalny silnik markowany był jako stomp lifan. Wszystkie biegi były w dół
Na allegro znalazłem taki silnik
https://allegro.pl/oferta/silnik-cross- ... e=facebook
Czy ktoś wie coś co do jakości tego silnika?
Ponadto w tym silniku z allegro widać że z Magneto wychodzi 4 lub 5 przewodów i kostka do wyświetlacza biegów. W moim silniku wychodziły tylko trzy : zielony, czarno-czerwony i niebiesko-bialy.
Czy ten silnik z tym magnetem podejdzie pod instalacje w tym crossie?
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam serdecznie


Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 1124
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Silnik wymiana

Postautor: JOSEMORALES » ndz 15 wrz, 2019

Witaj, jeżeli zależy Ci na trwałości to nie zawracałbym sobie głowy tym silnikiem . Są to niestety najtańsze chińskie jednostki, co do instalacji to podłączysz go oczywiście ( instalacje jest bogatsza o oświetlenie marnej jakości z dwu cewkowego statora).
Swoją drogą Jeżeli tam był Lifan to musiał nieźle dostać w kość ze wałek zdawczy opuścił karter, jeżeli masz czas i chęci to jego naprawa jest dużo tańsza od nowego silnika. Pozdrawiam Arek

hades
Posty: 5
Rejestracja: ndz 15 wrz, 2019

Re: Silnik wymiana

Postautor: hades » pn 16 wrz, 2019

Dzięki za odpowiedź
Raczej nie chciał bym siedzieć i dłubać przy tym cały czas więc wolałbym coś bardziej trwałego. Może mógłbyś mi coś polecić z allegro lub olx chyba że ktoś z forumowiczów ma takowy silnik na sprzedaż.
Nie mam czasu o miejsca na naprawę starego silnika szczególnie że musiał bym go rozpołowić. Do wymiany napewno wałek kopki wałek pośredni wałek główny i lewy karter. Do tego komplet uszczelek i czas.
Jestem mechanikiem ale jakoś boję się zabrać za chińczyka.

Awatar użytkownika
seler1500
Praktykant
Praktykant
Posty: 48
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: DT 80 LC2 SM

Re: Silnik wymiana

Postautor: seler1500 » wt 17 wrz, 2019

https://sklep.pitbikemrf.pl/14-silniki
Dobre jakościowo silniki i przyzwoite ceny. Lifan 120 z tego co widzę jest chyba tylko z rozrusznikiem, ale zawsze można zakładać 140 lub napisać do MRF czy będą dostępne bez rozrusznika.
A co do remontu, na forum są tu szczegółowe poradniki dotyczące remontu i składania tych silniczków ;) To nic trudnego, raczej nie trzeba specjalistycznych narzędzi poza ściągaczem koła magnesowego. Dobrze jest skręcać silnik odpowiednimi momentami, w dużym skrócie - śruby połówek 10 Nm, zębatka rozrządu 6.8 Nm, śruby pokryw 8 Nm i tak dalej.

hades
Posty: 5
Rejestracja: ndz 15 wrz, 2019

Re: Silnik wymiana

Postautor: hades » wt 17 wrz, 2019

W przypływie natchnienia rozebrałem ten silnik i okazało się tak jak mówiłem. Na wałku zdawczym jedno koło do wymiany, wałek główny pęknięty w pół i jedna zębatka do wymiany. Łożysko wyszło z kartera więc też jest do wymiany. Teraz zastanawiam się czy nie kupić tylko tych zębatek walka i kartera no i uszczelek oczywiście. Czy we wszystkich silnikach są one takie same? Znajomy ma jakijs dół z silnika 125 więc pytanie czy nie da się podpasowac całości razem z połówką kartera.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
pavaczek
Administator
Administator
Posty: 664
Rejestracja: ndz 31 paź, 2010
Lokalizacja: Wójcin
Pojazd: Ogar 900 110cc

Re: Silnik wymiana

Postautor: pavaczek » sob 21 wrz, 2019

mam ten silnik w Ogarze 900, jest to 110cc a nie 125, oznaczenie 154FMI. Przejechałem na nim jakieś 400 km i działa ok, teraz brat męczy ogarka bo ja zmieniłem maszynę ale zastrzeżeń do niego nie mam

hades
Posty: 5
Rejestracja: ndz 15 wrz, 2019

Re: Silnik wymiana

Postautor: hades » sob 28 wrz, 2019

Witam
No więc poskładałem silnik do kupy odpaliłem i wszystko ok. Założyłem ze wałki przychodza poskładane fabrycznie i nic z nimi nie trzeba robić. Pojechałem się przejechac po osiedlu no i biegów mi brakło a kopniak zblokowało. Masakra. Silnik spowrotem na stół. Okazało się ze tryby się zakleszczyły. Okazało się że problemem są podkładki a w zasadzie było ich za dużo. Metoda prób i błędów dobrałem optymalną ilość podkładek między walkami a karterami oraz między zębatkami.
W swoim życiu poskładałem już setki skrzyń z samochodów lub ciężarówek kilka motocyklowych ale nigdy nie męczyłem się tak jak z tą. Spasowanie elementów w tym silniku praktycznie nie istnieje a jakość wykonania to sztuka sama w sobie. Ehhh.
Tak czy owak temat pochytany

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Silnik wymiana

Postautor: Kuaczozor » ndz 29 wrz, 2019

Dobry wybór. Na allegro nie dostałbyś silnika lepszej jakości.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl