Postautor: Kuaczozor » ndz 29 wrz, 2019
Czy z motoru do silnika wychodzą Ci czarno-czerwony i czerwono-biały, czy czerwony i czerwono-biały?
Bo jeżeli to pierwsze, to sądząc po zdjęciu kabli w module podejrzewałbym, że ktoś zamiast niebiesko-białego zamontował w instalacji czerwono-biały (pasowałoby to idealnie do położenia pinów w module). Wtedy podłączenie kabli z silnika: zielonego z masą, czerwono-czarnego z czerwono-czarnym, i niebiesko-białego z czerwono białym powinno umożliwić odpalenie silnika.
Aczkolwiek może być tak, że instalacja jest przystosowana do jakiegoś nietypowego podłączenia np bezmasowej cewki zapłonowej. Wtedy czerwono-czarny i czerwono-biały byłyby jej dwoma końcami, a luźny niebieski... nie wiem, może przewodem iskrownika?
Chyba, że jest to przewód luzu, jak sugerował dzikilopez. Jest możliwość podania na jego obwód napięcia i sprawdzenia, czy kontrolka luzu się od tego zapala? To wzmocniłoby moją poprzednią teorię. Czy wszystkie kable idące z silnika są na zdjęciach, czy są dodatkowe przewody od biegów?
Co do ładowania: jeżeli faktycznie żółty i czerwony(z silnika) mają przejście na masę to po pierwsze jest to bardzo dziwne (czerwonych raczej używa się przy cewkach bezmasowych) a po drugie teoretycznie powinno współpracować to z Twoją obecną instalacją. Jak najlepiej ustalić który z nich jest odczepem nie wiem. Osobiście spróbowałbym żółty z żółtym a biały z czerwonym, ale to na własną odpowiedzialność.