• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Scooby1985
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 28 gru, 2017
Pojazd: Barton Ranger Classi

FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Scooby1985 » śr 11 wrz, 2019

Witam .
Jak podłączyć nowy silnik do instalacji elektrycznej w ramie.
Kostka przy ramie ma inne kolory niż przy silniku .
Da się to jakoś połączyć czy trzeba kupić inny iskrownik z kołem magnesowym.
Prosze o opis połączenia albo link do przykładowego zestawu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
seler1500
Uczeń
Uczeń
Posty: 32
Rejestracja: śr 28 sie, 2019
Pojazd: Pony swap 110

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: seler1500 » śr 11 wrz, 2019

-Jaki iskrownik miałeś w starym silniku?
-Jaki masz w obecnym?
(Ilość cewek).

Niebieski z białym paskiem to impulsator, czerwony z białym lub czarny z czerwonym to zasilanie modułu, zielony to masa.
Kable biały i żółty to para, biały to wyjście do regulatora od strony ładowania, żółty to odczep i z niego dalej (jest równolegle ze światłami wpięty do regulatora) idą światła. Para biały i żółty oznacza regulator z cewkami zmasowanymi.
Natomiast para różowy - żółty to odczepy cewki bezmasowej - w takim układzie wszystko zasilane jest z akumulatora, a regulator ładuje nam tenże akumulator i zapewnia zasilanie dla wszystkich odbiorników. Jeśli w instalacji motocykla masz biały i żółty - szukaj statora z przewodami białym i żółtym. Jeśli w instalacji motocykla masz żółty i różowy - szukaj statora z cewkami bezmasowymi.

Scooby1985
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 28 gru, 2017
Pojazd: Barton Ranger Classi

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Scooby1985 » śr 11 wrz, 2019

Siema. Dziekuje za zainteresowanie.
Niestety niewiem co bylo wczesniej kupilem rame bez silnika
W obecnym 2 cewki 5 przewodòw jak na zdjeciu kazdy osobno cylindryczny wtyk
Poznaje po przewodach z statora ze to stary typ tzn swiatla swieca po wlaczeniu silnika im wieksze obroty tym mocniej a stop i kierunkowskazy ida z aku . W ramie inne kolory kabli wiec ......
Ad2
Jeśli w instalacji motocykla masz biały i żółty - szukaj statora z przewodami białym i żółtym. Jeśli w instalacji motocykla masz żółty i różowy - szukaj statora z cewkami bezmasowymi
Ja mam obie te pary

Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1686
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: dzikilopez » czw 12 wrz, 2019

Dobra dosyć tego stania z boku i paczenia...
Wiec tak z silnika leci kabliszonów 5 a w moto masz 6 ALE ... AlE ale ... jeden robi burdel jak Jacek na Woronicza bo ... to czujnik od luzu ...
Najprościej byłoby przelecieć multimetrem po kablach od SILNIKA i tak na przewodzie od czujnika luzu będzie masa jak bedziesz miał luz.
Na kablu od cewki zasilającej moduł -pewnie ten czarny z czerwonym - coś koło 400-500 Ohm - możliwe że to para z tym czerwonym z białym paskiem w kostce od moto ALE ... popatrz pod siedzenie na kolory kabli jakie lecą do modułu to dużo pomoże daj foto tego.
Z silnika wychodzi jakiś żółty i czerwony , jeżeli mają przejście do masy to nie bedzie wymagana zmiana niczego ALE jeżeli przejścia nie mają to trzeba stator zmienić albo bawić się z instalacją.
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

Scooby1985
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 28 gru, 2017
Pojazd: Barton Ranger Classi

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Scooby1985 » pt 13 wrz, 2019

Witam. Chce kupic stator z wirksza iloscia cewek i kolo magnesowe bo chyba w tym moto wszystko idzie z aku. Tylko niewiem co kupic jaki typ .
Dziekuje za pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Scooby1985
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 28 gru, 2017
Pojazd: Barton Ranger Classi

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Scooby1985 » sob 14 wrz, 2019

Pomierzylem
Czerwono czarny 500ohm
Jest masa na obudwu przewodach

Scooby1985
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 28 gru, 2017
Pojazd: Barton Ranger Classi

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Scooby1985 » pt 20 wrz, 2019

Wiec jak to podłączyc?

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 150
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: FMB 139 Kingroad qt50 Dopasowanie statoraiskrownika

Postautor: Kuaczozor » ndz 29 wrz, 2019

Czy z motoru do silnika wychodzą Ci czarno-czerwony i czerwono-biały, czy czerwony i czerwono-biały?
Bo jeżeli to pierwsze, to sądząc po zdjęciu kabli w module podejrzewałbym, że ktoś zamiast niebiesko-białego zamontował w instalacji czerwono-biały (pasowałoby to idealnie do położenia pinów w module). Wtedy podłączenie kabli z silnika: zielonego z masą, czerwono-czarnego z czerwono-czarnym, i niebiesko-białego z czerwono białym powinno umożliwić odpalenie silnika.
Aczkolwiek może być tak, że instalacja jest przystosowana do jakiegoś nietypowego podłączenia np bezmasowej cewki zapłonowej. Wtedy czerwono-czarny i czerwono-biały byłyby jej dwoma końcami, a luźny niebieski... nie wiem, może przewodem iskrownika?
Chyba, że jest to przewód luzu, jak sugerował dzikilopez. Jest możliwość podania na jego obwód napięcia i sprawdzenia, czy kontrolka luzu się od tego zapala? To wzmocniłoby moją poprzednią teorię. Czy wszystkie kable idące z silnika są na zdjęciach, czy są dodatkowe przewody od biegów?

Co do ładowania: jeżeli faktycznie żółty i czerwony(z silnika) mają przejście na masę to po pierwsze jest to bardzo dziwne (czerwonych raczej używa się przy cewkach bezmasowych) a po drugie teoretycznie powinno współpracować to z Twoją obecną instalacją. Jak najlepiej ustalić który z nich jest odczepem nie wiem. Osobiście spróbowałbym żółty z żółtym a biały z czerwonym, ale to na własną odpowiedzialność.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl