• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
bahcio
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: bahcio » śr 21 sie, 2019

Witajcie

Po zmianie cylindra, tłoka, głowicy, przezbrojeniu, ustawieniu luzów zaworowych (0,06 i 0,08) i wymianie dyszy w gaźniku na 75 (z 67,5 oryginalnie) następuje przyduszenie/ przydławienie na średnich obrotach po pełnym odkręceniu manetki. Nie wkreca sie plynnie na wyzsze obroty po prostu.

Tutaj to nagrałem:
https://youtu.be/9XnPqt4pc5I

Czy to może być wina jeszcze za dużej dyszy głównej gaźnika? Czy coś może jeszcze innego, nie znam się za bardzo ;/


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: Kuaczozor » śr 21 sie, 2019

Na moje ucho to jest bardziej kwestia relacji między składem mieszanki na wolnych obrotach (śruba składu mieszanki) i przy początkowym otwarciu przepustnicy (wysokość iglicy).

bahcio
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: bahcio » śr 21 sie, 2019

No właśnie chciałem sprawdzić iglicę jak jest zamontowana, ale po wyjęciu z gaźnika nie mogę jej odpiąć - sprężyna jest tak długa i tak mocno naciągnięta, że nie jestem w stanie jej odczepić. A nigdy wcześniej tego nie robiłem, może ktoś podpowie jak się do tego zabrać.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: Kuaczozor » śr 21 sie, 2019

Musiałbym wiedzieć jak to wygląda. Z opisu brzmi to mocno dziwnie.

A przede wszystkim zacząłbym na Twoim miejscu od wyregulowania wolnych, bo nie powiedziane, że to iglics jest tu winna. Możesz mieć np. zbyt ubogą mieszankę na wolnych (na moje ucho problem jest z za małą ilością paliwa kiedy go ,,przydławia" ale pewności nie ma) i dodatkowe zubożenie jej po otwarciu przepustnicy powoduje taki efekt.

Normalnie dodałbym jeszcze, że jeżeli chodzi o gaźniki bez pompki niekoniecznie da się je tak wyregulować, żeby były w stanie sobie poradzić z nagłym otwarciem przepustnicy, ale w Twoim wypadku to jest ewidentnie problem z regulacją.

bahcio
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: bahcio » śr 21 sie, 2019

Czyli, upraszczając dla kompletnego amatora w tej materii, śrubką od regulacji gaźnika mocniej w lewo - żeby mieszankę ubogacić, tak?


Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: Kuaczozor » śr 21 sie, 2019

Najlepiej byłby gdybyś zrobił tak:

1. Rozgrzej porządnie silnik (niektórzy zalecają przejechać conajmniej 10km)
2. Wkręć śrubę mieszanki do końca (w razie potrzeby podnieś obroty śrubą regulacji wolnych obrotów, żeby silnik nie zgasł)
3. Wykręć śrubę mieszanki o 2 obroty
4. Wyreguluj śrubą wolnych obrotów do żądanego poziomu (zwykle ok. 1500 rpm)
5. Pozwól obrotom się ustabilizować
6. wykręć/wkręć (w zależności od tego obrót w którą stronę spowoduje podnoszenie się obrotów) śrubę mieszanki o pół obrotu
7. Powtarzaj punkty 5 i 6 aż obroty przestaną rosnąć
8. Wyreguluj śrubą wolnych obrotów do żądanego poziomu (zwykle ok. 1500 rpm)

To sposób na wyjściowe ustawienie gaźnika. W wielu wypadkach wystarcza.
(Przy czym lojalnie ostrzegam: możliwe, że oprócz oczekiwanego poprawnego poziomu mieszanki wystąpi efekt uboczny, tj. motor będzie inaczej zachowywał się przy odpalaniu kiedy jest zimny, dlatego warto to później przetestować zanim postanowisz wybrać się nim na jakies ważne spotkanie)




EDIT:
A odpowiadając wprost na Twoje pytanie: Nie wiem jaki masz gaźnik i czy śruba mieszanki dodaje powietrza, czy paliwa, więc nie wiem czy w prawo czy w lewo.
Zazwyczaj jeżeli znajduje się od strony filtra powietrza dodaje powietrza (wtedy w prawo/dokręcić) a od strony króćca paliwa (wtedy w lewo/poluzować).
Oczywiście zakładam, że rozróżniasz śrubę mieszanki od śruby obrotów.

bahcio
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: bahcio » śr 21 sie, 2019

Dzięki wielkie za napisanie wszystkiego krok po kroku!

To co na youtubie oglądałem to nie do końca było wszystko tak jasno opisane.

Jutro będę próbował, wiem już chyba to co powinienem wiedzieć.

Jeszcze tylko jedno pytanie - myślisz, że nie muszę regulować czegokolwiek na iglicy? Pytam, bo wcześniej wspomniałem, że mam problem z dostaniem się do niej.

Awatar użytkownika
Kuaczozor
Majster
Majster
Posty: 137
Rejestracja: wt 30 sty, 2018
Pojazd: Skyteam 01

Re: K-Pipe 50 na 72 ccm - przydławienie na średnich

Postautor: Kuaczozor » śr 21 sie, 2019

Zgodnie z moją wiedzą i doświadczeniem objawy, które zaobserwowałem na Twoim filmie mogą wynikać zarówno ze złej mieszanki na wolnych obrotach jak i z nieoptymalnego położenia iglicy. Więc tak, może się okazać, że regulacja mieszanki nie rozwiąże Twojego problemu i będzie trzeba zmieniać położenie iglicy. Są nawet szkoły, które sugerują regulację gaźnika w kolejności od dyszy głównej, następnie iglica, a na końcu śruba mieszanki. Zaproponowałem taką kolejność ze względu na to, że łatwiej będzie Ci ustawić najpierw mieszankę a później ewentualnie stwierdzić, że iglica wymaga podniesienia bądź opuszczenia, niż zaczać od iglicy. Tym bardziej, że może okazać się, że mimo, iż zmiana położenia iglicy rozwiązała ten konkretny problem mieszanka wciąż może być nieoptymalna, co oznacza, że musiałbyś prędzej czy później zmieniać na powrót jej położenie.

TL,DR: Być może będzie trzeba jeszcze bawić się z iglicą, ale najpierw wyreguluj mieszankę i sprawdź czy pomogło.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl