• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » pn 12 sie, 2019

Witam

dzisiaj po raz pierwszy sam własnoręcznie zmieniłem cylinder i głowicę w moim Kymco K-pipe z 50 na 72 ccm. Po wymianie wszystkiego miałem duży problem żeby go odpalić, ale chyba udało się wyregulować gaźnik. Przejechałem się kawałek i mam dwie obserwacje - po odpuszczeniu gazu na dwójce wydaje się jakby przyhamowywał tylne koło delikatnie, wcześniej na pewno tego nie było. Czy tak powinno być, bo teraz jest 72 ccm a nie 50? I druga rzecz -jest jakiś taki metaliczny pogłos, poza tym chodzi tak jak poprzednio mniej więcej. Czy mogłem coś źle skręcić, mogą pierścienie w tłoku tak hałasować, bo sa luźne? Prawdę powiedziawszy ledwo weszły te pierścienie na tłoku w cylindrze... I trzecie - ostatnia sprawa - widzę delikatny wyciek oleju spod pokrywki głowicy (od strony zębatki rozrządu) i pomiędzy głowicą a cylindrem. Wszędzie oczywiście dałem podkładki i uszczelki/ oringi, poza wymieniem uszczelki w tej pokrywce od rozrządu (jutro mogę zmienić, ale nie wiem czy to rozwiąże problem).
I jeszcze jedna rzecz - została mi na końcu jedna śruba.... zdjęcie tutaj w załączniku - nie mam pojęcia gdzie powinna wejść, wszystkie już są na miejscu....

Podsyłam Wam też linka do youtube'a, jakbyście mogli zerknąć i posłuchać czy wszystko jest mniej więcej w porządku to dajcie znać. Ja jeszcze się nim przejadę zaraz kawałek i powiem jakie dalsze obserwacje. Pali od strzała od razu.

Link do filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=i20YXQzWVng

Co było robione:
- wymiana cylindra, tłoka, oringów, uszczelek na 72 ccm
- wymiana głowicy na 72 ccm
- przezbrojenie głowicy i ustawienie luzów - górny 0,06, dolny 0,08
- zmiana dyszy w gaźniku na m6 80
- wymiana uszczelki do wydechu w głowicy
- usunięcie rurki (chyba EGR), która wcyhodziła od głowicy (było specjalne wejście koło wydechu), teraz nie mam gdzie go już wkręcić, idący dalej wąż zaślepiłem na razie czymś prowizorycznie, nie wie m co z tym zrobić prawdę powiedziawszy

Z góry dzięki za pomoc, sorry za amatorskie pytania ale kompletnie się na tym nie znam i postanowiłem się zmierzyć w końcu, bo mechanik u mnie w mieście krzyknął 400 zł....

Edit - przejechałem się 20 km spokojnie - i generalnie wszystko w miarę działa, poza tym, że czasami się dławi, szczególnie na trójce/ czwórce przy zbyt gwałtownym dodaniu gazu, po chwili łapie już normalnie. Czy dysza gaźnika jest odpowiednia? Miałem oryginalnie 67,5, założyłem teraz 80.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
dzikilopez
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1684
Rejestracja: pn 02 sty, 2012
Lokalizacja: Łodygowice

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: dzikilopez » pn 12 sie, 2019

Po pierwsze fajne to Kymco .
Po drugie, sprawdź teraz jak zrobiłeś tą rundkę dokręcenie nakrętek w głowicy, bo się teraz po nagrzaniu i schłodzeniu ułożyło.
Po trzy - większy garnek to bardziej silnik hamuje
ćietiery - uszczelkę na deklu zębatki wymień to powinno przestać ciec.
pińć - zalewanie ... ciut za duża dysza wystarczyłaby 75, pokombinuj z ustawieniem iglicy znaczy daj ją niżej a tak po za tym ...
Nie pałuj silnika jeździj normalnie spokojnie. Zmień mu oleum i nawijaj kilosy .
Benzer YANKEE + LIFAN 120ccm + PZ22
41 tys km i dalej się kręci
Łośka miałem ale sprzedałem.

Ich brauche Geld für Gasolin
Explosiv wie Kerosin
Mit viel Oktan und frei von Blei
Einen Kraftstoff wie

Benzin!
Gib mir Benzin!
R+

bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » pn 12 sie, 2019

Dzięki za rady!

Dostosuję się, a poza tym zamówię dyszę 75. Chciałem taką, ale nie mieli u mnie w sklepie, więc wziąłem to co było - 80tkę.

Chciałem też pokombinować z iglicą, ale mam z nią problem - sprężyna jest bardzo mocna i nie mogę wyjąć iglicy, poczynając od odpięcia samej sprężyny... Nigdy tego nie robiłem i może coś robię nie tak. Macie jakieś rady jak to ogarnąć? Wszystko już poskładałem, nie chciałbym rozpieprzyć czegoś na koniec jak prawdę powiedziawszy działa całkiem ok :D

bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » wt 13 sie, 2019

A rozrząd może mieć coś do tego dławienia się? Albo tego przyhamowywania?

Bo nie jestem na 100% pewny, że jest dobrze ustawiony. Z przodu przy zębatce jest na znaku (tak mniej więcej), przy magneto jest na I. Nie jest idealnie 100% zgodnie, przesunięcie może z 0,5 cm, bo inaczej nie bardzo mogłem to ustawić.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: Yautja » wt 13 sie, 2019

Daj starą dyszę, pobaw się przepustnicą. W tym silniku wystarczy nawet gaźnik 16 mm z dyszą 65. Jeśli chodzi o wycieki to przed założeniem nowej uszczelki trzeba dobrze oczyścić to miejsce z resztek starej uszczelki. Podaj mi długość całkowitą śruby i części gwintowanej i powiem Ci, skąd ona może być. Daj silnikowi 300 km na dotarcie i potem zobacz jak wszystko pracuje.
Obrazek


bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » wt 13 sie, 2019

Właśnie mi pękła pokrywka głowicy od strony łańcuszka rozrządu... Więc i tak już nic za bardzo nie zrobię, czekam na nową.

Co do śruby - ma ona 4,5 cm długości całkowitej, a gwintowanie to około 2,1-2,2 cm.

Wydaje mi się, że z cieknącym olejem jest już lepiej, podociągałem szpilki i śruby. Nie ciekło, dopóki nie pękła mi pokrywka.

Awatar użytkownika
Yautja
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 1318
Rejestracja: sob 13 lis, 2010
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: razy
Kontaktowanie:

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: Yautja » śr 14 sie, 2019

Śruba może być od pokrywy magneta albo sprzęgła.
Obrazek

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 943
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: JOSEMORALES » śr 14 sie, 2019

Zgaduję że to śrubka z gwintem M6 i pochodzi jak wcześniej wspomniał przedmówca z pokrywy magneta, lub pokrywy sprzęgła.

bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » czw 15 sie, 2019

Hmm, no to dziwne. Bo nie odkręcałem ani pokrywy magneta ani sprzęgła. I niczego nie brakuje patrząc na zewnątrz.

Awatar użytkownika
JOSEMORALES
Moderator
Moderator
Posty: 943
Rejestracja: sob 04 cze, 2016
Pojazd: YAMAHA XJ600N
Otrzymał podziękowań: razy

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: JOSEMORALES » czw 15 sie, 2019

A nie wywalałeś jakiegoś np. recyrkulatora spalin?

bahcio
Amator
Amator
Posty: 9
Rejestracja: sob 10 sie, 2019

Re: K-pipe - zmiana z 50 na 72 ccm

Postautor: bahcio » pt 16 sie, 2019

Wywalałem, ale mam 2 osobne śruby od niego. I były też krótsze.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 9 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl