• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Zaraz, zaraz.

Myślałem, że ten czerwony przewód przy statorze to czerwono-czarny, ale teraz widzę, że to drut z cewki.
To znaczyłoby, że nie masz oddzielnych cewek do zasilania zapłonu.
Nigdy czegoś takiego nie widziałem.



EDIT:
Ok, doczytałem.
Wiec skoro, jeżeli dobrze pamiętam z tego co pisałeś, chcesz mieć ,,normalną" instalację z możliwością odpalania bez akumulatora, to chyba najłatwiej będzie ci zmienić stator na taki z taką samą ilością cewek, ale jedną przeznaczoną do zapłonu.

Któryś z tych pasuje?:
https://allegro.pl/oferta/stator-stojan ... 0238530616

https://allegro.pl/oferta/stator-4t-8ce ... 0114436798

https://allegro.pl/oferta/king-los-atv- ... 9896689808


Nie wiem czy chcesz mieć ładowanie zmasowane, czy bezmasowe.
Ostatnio zmieniony wt 16 lut, 2021 przez Kuaczozor, łącznie zmieniany 1 raz.


ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

No własnie, mi juz ręce opadają miała byc tylko przekladka a tu takie cyrki. Tu masz post z pocztku tego tematu nie wiem czy czasem on nie pasuje do mojego statora

Cewki w nowym silniku masz wyłącznie pod ładowanie aku, także wymagany jest tu zapłon bateryjny (inne CDI).
W cewkach starego silnika masz jedną (zawiniętą taśmą) która daje spore napięcie na cewkę wysokiego napięcia = iskra.
Do nowych cewek potrzebujesz modułu DC CDI w którym to wbudowana jest przetwornica która zastępuje właśnie tą jedną zawiniętą cewkę ze starego statora. Jest to rozwiązanie nowocześniejsze lecz do uruchomienia silnika wymagane jest sprawne aku, bez niego lub gdy jest rozładowany - nie odpalimy sprzęta.
CDI które dostałeś z nowym silnikiem nie wygląda na DC CDI, które to (z racji posiadania wbudowanej przetwornicy) są większe gabarytowo.
http://karbownik.pl/MODUL-ZAPLONOWY-JUNAK-901-SPORT

Looknij też do tego tematu:
http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=12846

Polecam pomęczyć się z tymi nowymi cewkami aby ogarnąć temat, sam posiadam dokładnie takie w Junaku 901 sport, przy włączonych światłach (2x35W=70W) + reszta oświetlenia na wolnych obrotach mam ładowanie rzędu 13.3V; od 3500-4000 obrotów 14.4V więc jest to bardzo wydajna prądnica.

Żółty i różowy kabel to początek i koniec uzwojenia (ładowania), niebieski to impulsator (daje sygnał modułowi w którym momencie wytworzyć iskrę) natomiast sprawdź czy ten czarny kabel to nie masa (czy jest połączony z metalowym korpusem statora).

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Takie coś znalazłem:

W naszych sprzętach mamy kilka rodzajów statorów, podzielić je można z grubsza:
- na statory z cewką świetlną z masą na obudowie (zmasowane)
- na statory z cewką świetlną odizolowaną od masy (niezmasowane)
- na statory BEZ cewki zasilającej moduł CDI


i mysle ze ta ostatnia to moja

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Tak, no na to wychodzi, że ta ostatnia to Twoja i wymaga specjalnego modułu z wbudowaną cewką. Ale pisałeś, że wolisz bardziej klasyczną instalację, w której można ewentualnie odpalić bez akumulatora.

Więc wydaje mi się, że są dwie możliwości:
1. idziesz dalej w kierunku przerabiania instalacji pod ten stator (mogłoby pomóc zamontowanie po prostu modułu z junaka 901, skoro mówisz, że z niego ten stator) i masz odpalanie tylko z aku.
2. idziesz w kierunku zmiany statora pod instalację, którą już masz - wtedy być może wystarczy wymienić stator. Nie gwarantuję tutaj 100% skuteczności, ale w poprzednim poście zaproponowałem statory, które moim zdaniem mogłyby tu pasować.



Podsumowując i wracając do Twojego pierwszego pytania:
Kup stator 8 cewkowy, bo masz 8 magnesowe magneto. Oprócz tego o ile wiem powinno to działać tak jak chcesz.
No ale może nie biorę czegoś pod uwagę.

Sorry za zamieszanie, rzeczywiście łatwiej byłoby gdybym przeczytał cały wątek na początku i dowiedział wcześniej, że istnieją takie dzikie statory.
Ostatnio zmieniony wt 16 lut, 2021 przez Kuaczozor, łącznie zmieniany 1 raz.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

https://gmoto.pl/stator-iskrownik-8-cew ... 38120.html

a czy zamiana na taki iskrownik nie rozwiązała by sprawy, bo ten rozumiem ma zasilanie cewki?


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Ten który zlinkowałeś jest akurat prawdopodobnie ze zmasowanymi cewkami ładowania, a sądząc po przewodach wychodzących z Twojej instalacji podejrzewam, że masz instalację pod bezmasowe. A jeżeli tak, to powinieneś wybrać taki, który ma dwa żółte albo żółty i różowy przewód, żeby nie wpakować się zaraz w problemy z ładowaniem.
Chyba, że ładowanie Cię nie interesuje. Wtedy wszystko jedno.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

taki miałem w starym silniku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Czyli podsumowując:
- brać drugi stator koniecznie 8 cewkowy z cewka przeznaczoną do zapłonu(obojetnie jaka bo nie zależy mi na ładowaniu)
- czyli nie muszę szukać konkretnie statora pod junaka tylko taki która pasuje wymiarami do mojego?
- i czy nie przydało by sie kupić nowego modułu zapłonowego po ten stator 8cewkowy?

I jeszcze jedna prośba, pomógł byś w wyborze statora ale ze strony Gmoto bo mam u nich jedną rzecz do zwrotu..

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

1. tak (kosztują podobnie, więc możesz od razu wziąć taki z kompatybilnym ładowaniem na wypadek gdybyś zmienił kiedyś zdanie i chciał mieć akumulator. Może jakieś podgrzewane manetki, czy coś).
2. tak, nie powinno to mieć znaczenia, większość to takie samo badziewie. Poza tym do junaka znowu dostaniesz taki bez cewki.
3. moduł nie ma żadnego znaczenia z mojego doświadczenia. Poza tym i tak tylko jednak cewka jest do zapłonu, więc w tej kwestii się akurat nic nie zmieniło.

Ja wziąłbym ten: https://gmoto.pl/stator-iskrownik-8-cewek,75087.html
(o ile wymiary się zgadzają, oczywiście. Nie wiem ile tam masz miejsca)
No i ja kupiłbym przez allegro, z darmową wysyłką i zwrotem przez smarta, ale to już inna kwestia.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Super, dzięki wielkie za pomoc, masz rację poszukam na allegro. Czyli ma on mieć jedną cewkę na zapłon reszta już obojętnie? Chodzi mi właśnie o te ładowanie, ma od kopa odpalić i żeby światlo jakieś było to jest tylko do po latania u teściów na jakies ryby he he. Ma mieć pięć kabli jak u mnie w ramie? Bo widziałem że są też na 4.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Tak, ale z tego co widziałem te z 4 kablami nie mają wyprowadzonego minusa. Niby można, bo i tak po silniku idzie, ale IMAO dla pewności lepiej mieć jeżeli nie ma różnicy w cenie.

Jeżeli chcesz mieć światła to koniecznie kupuj taki z dwoma żółtymi albo żółtym+różowym. Taki układ masz w instalacji, więc najbardziej bez bólu będzie to się podłączać.
Ewentualnie jeżeli faktycznie nie chcesz nigdy rozrusznika używać możesz przyoszczędzić na mniejszym akumulatorze.
Gdybyś koniecznie chciał mieć światła bez akumulatora musiałbyś trochę w kablach pogrzebać.

A co do zapłonu to czy jedna czy dwie to nie powinno mieć większego znaczenia.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

https://gmoto.pl/iskrownik-8-cewek,7407 ... PwEALw_wcB

Np taki podpasi, jezeli chodzi o kolory kabli?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Tak ale ten stator ma:
-inna średnicę środkowego otworu
-inna średnicę otworów na śruby
-inna liczbę otworów na śruby
-inny rodzaj gumowego przepustu na kable (co w tym wypadku niekoniecznie będzie przeszkadzać, bo o ile się nie mylę masz suche magneto)


EDIT:

Aaaa i jeszcze pewnie inny rozstaw otworów mocujących impulsator.

ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » czw 18 mar, 2021

Cześć dawno mnie nie było :) dopiero teraz zakupiłem iskrownik ale martwi mnie jedna rzecz. Ma 5 kabli, kolory pasują nawet do tych co są w ramię ale jest troszkę grubszy i ma większą średnicę w środku ale otwory montażowe są takie same. Składać dopiero będę w week.
https://allegro.pl/oferta/iskrownik-sta ... 9653124182

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » czw 18 mar, 2021

Wygląda na to, że będzie miał wszystkie problemy, które wymieniłem w poprzednim poście, poza problemem z instalacją impulsatora.

Ale jak już porozwiercasz i pouszczelniasz to powinien działać. No chyba, że w magneto nie wejdzie, czy coś.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron