• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » sob 17 wrz, 2016

Obecnie w Zipp Shock mam silnik 72cc, wszystko dziala (odpalanie, ladowanie itp)
W tym silniku jest taki iskrownik:
Obrazek
Wychodzi z niego 5 przewodow.



W nowym silniku jest taki iskrownik:
Obrazek
Wychodza z niego 4 przewody.




Teraz pytanie jak to podlaczyc do obecnej instalacji?
Dodam, ze posiadam dwa moduly jeden ktory dziala z silnikiem 72cc, drugi dostalem do nowego silnika.
Nie roznia sie miedzy soba z wygladu, jednak silnik(obecny) odpala na starym module, na nowym nie odpala, nie ma iskry (czy on jest uszkodzony?)
Obrazek








Podlaczenia, kable: (najpierw stary silnik, nizej nowy)
Obrazek
Obrazek


Awatar użytkownika
pietruszka00011
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 249
Rejestracja: sob 14 cze, 2014
Lokalizacja: ÂŁĂłdzkie

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: pietruszka00011 » sob 17 wrz, 2016

Zrobiłem taki pseudoschemat nie jestem pewien tych dwóch przewodów różowego i żółtego ale powinno być ok.Obrazek

to&owo
Junior Administrator
Junior Administrator
Posty: 5360
Rejestracja: pt 12 lis, 2010
Lokalizacja: Mazowsze
Pojazd: Ogar 900
Podziękował : razy
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: to&owo » sob 17 wrz, 2016

żólty to chyba ładowanie.

Awatar użytkownika
Billy Corgan
Specjalista
Specjalista
Posty: 240
Rejestracja: wt 10 sty, 2012
Lokalizacja: Centrum
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Billy Corgan » sob 17 wrz, 2016

Cewki w nowym silniku masz wyłącznie pod ładowanie aku, także wymagany jest tu zapłon bateryjny (inne CDI).
W cewkach starego silnika masz jedną (zawiniętą taśmą) która daje spore napięcie na cewkę wysokiego napięcia = iskra.
Do nowych cewek potrzebujesz modułu DC CDI w którym to wbudowana jest przetwornica która zastępuje właśnie tą jedną zawiniętą cewkę ze starego statora. Jest to rozwiązanie nowocześniejsze lecz do uruchomienia silnika wymagane jest sprawne aku, bez niego lub gdy jest rozładowany - nie odpalimy sprzęta.
CDI które dostałeś z nowym silnikiem nie wygląda na DC CDI, które to (z racji posiadania wbudowanej przetwornicy) są większe gabarytowo.
http://karbownik.pl/MODUL-ZAPLONOWY-JUNAK-901-SPORT

Looknij też do tego tematu:
http://forum.moto-4t.pl/viewtopic.php?t=12846

Polecam pomęczyć się z tymi nowymi cewkami aby ogarnąć temat, sam posiadam dokładnie takie w Junaku 901 sport, przy włączonych światłach (2x35W=70W) + reszta oświetlenia na wolnych obrotach mam ładowanie rzędu 13.3V; od 3500-4000 obrotów 14.4V więc jest to bardzo wydajna prądnica.

Żółty i różowy kabel to początek i koniec uzwojenia (ładowania), niebieski to impulsator (daje sygnał modułowi w którym momencie wytworzyć iskrę) natomiast sprawdź czy ten czarny kabel to nie masa (czy jest połączony z metalowym korpusem statora).

Obrazek

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » ndz 18 wrz, 2016

Znalazlem wlasnie ten temat i widze, ze bardzo malo jest informacji o takim typie ladowania.
Chcialem dosc szybko przelozyc silniki, bez przerobek elektryki, stary silnik ledwo zipie (glowica).


1.
Czy istnieje mozliwosc przelozenia elektryki ze starego silnika do nowego? (kolo magnesowe rowniez, kola magnesowe roznia sie srednica)

2.
W razie koniecznosci przejscia na DC CDI regulator napiecia tez musze wymienic?

3.
Z tego co rozumiem obecnie mam jak na obrazku ponizej(AC CDI), gdybym w miejsce "cewka zasilajaca CDI" podlaczyl 12V to na nowym module(DC CDI) powinien pracowac stary silnik?





Obrazek




Miales racje:
rozowy + zolty to koncowki cewek do ladowania, opor w okolicach kilku omow
czarny z czerwonym paskiem to masa, obudowa silnika (nie ma przejscia(oporu) na uzwojenia)
niebieski to impulsator


zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » czw 22 wrz, 2016

Nikt wiecej nie podpowie nic?

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Smolarek » pt 23 wrz, 2016

Nikt ci nic nie powie bo jak wiesz mało jest takich statorów i jest to dość młody wynalazek nie zaprzeczalnie bardzo atrakcyjny jezeli chodzi o wydajność. Twój problem jest mocno experymentalny i ciężko coś ci radzić nie majac go w łapkach.
Jeśeli juz mam ci coś podpowiedzieć to jeżeli nie żal ci jeszcze 60 pln to kup sobie stator 8 cewek na 5 kabli z jedna cewka owinięta biala taśmą. I podlacz to do nowego silnika z magnetem i daj stary moduł i będzie gitara. Takie statory sa dostępne po sklepach w necie znajdziesz bez problemu. A jezeli dalej upierasz sie na to co masz to proponuje wykonać telefon do Mrf na serwis oni tam maja doświadczenie z takimi przeszczepami i lepiej ci doradza jak nasze gdybanie.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » pt 23 wrz, 2016

No ok, ale nawet nie da sie stwierdzic czy silnik odpali na module DC? (jesli taki zakupie)
Roznica w instalacji to chyba tylko podpiecie na modul zasilania z cewki lub +12V...

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Smolarek » sob 24 wrz, 2016

Moduły są inaczej skonstruowane i nawet jak podmienisz kable to nic z tego nie uzyskasz mając nowy zestaw i którykolwiek ze swoich modułów , więc musisz się pogodzić z zakupem co najmniej nowego modułu lub statora .
Dziwię ci się, że nie kontaktujesz się jeszcze ze sprzedawcą o co chodzi z tym statorem jak to połączyć z tym modułem co ci wysłali bo to ich babol.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » sob 24 wrz, 2016

To silnik uzywany. Kupilem go w komplecie z modulem.
Jak sie pozniej okazalo po rozmowach modul moze byc wadliwy(dziwne, ze na OLX nie pisali nic o tym)...
A po lekturze tego tematu wiem, ze dostalem uszkodzony modul AC DCI, z silnikiem wymagajacym DC CDI.


Trudno stalo sie.
W sumie wole kupic modul, to i tak musze zrobic, a moze uda sie uruchomic jakies lepsze ladowanie, czesto jezdze w nocy, wiec mocniejsze swiatlo bedzie mile widziane. Tylko czy wlasnie dobrze mysle, ze wystarczy zamiana jednego kabelka i powinien silnik stary i nowy odpalic. (cewka zasilajaca modul bedzie niepotrzebna - zasilanie bateryjne).

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Smolarek » ndz 25 wrz, 2016

Instalecje mysisz przerobić pod Dc to fakt i powinno chulać. Dziwi tylko postawa sprzedawcy że niby na tym uszkodzinym jak był sprawny to to działało, chyba algo robi cie w jajo albo jest totalnie nie kumaty.
Tak ci jeszcze namieszam, sprawdź czy twój stator wchodzi w nowe magneto jezeli tak to prawdopodobnie mozesz to odpalić na twoim starym module. Magneto 8 magnesów alians stator 6 cewek.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » ndz 25 wrz, 2016

Tyle, ze przerobienie na DC to zdaje sie tylko zmiana jednego kabla w kostce modulu, zamiast zasilania z cewki podpinam zasilanie +12V.
Teoretycznie powinno to zadzialac. Sprawdze jak dojdzie modul DC i dam znac, ladowanie bedzie testowane pozniej.
Chyba mysle dobrze?


Sprzedawca najwyrazniej mial walniety modul i chcial sie go pozbyc, najwazniejsze, ze silnik wyglada ok, zobaczymy czy dziala :)


Stator ze starego silnika ma mniejsza troche srednice, oczywiscie przykrece go bez problemu ale czy bedzie mialo to dobra wydajnosc pradowa...
Kolo magnesowe w nowym silniku ma wieksza srednice od kola w starym.

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Smolarek » ndz 25 wrz, 2016

Odstęp prawidłowy powinien wynosić tyle co grubość kawałka tektury czyli 1,5-3mm w teori ,a znam przypadki gdzie mowa o 5 mm po obu stronach i nawet działa.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » ndz 02 paź, 2016

No nic, zamowilem modul DC z chin, przynajmniej oni podaja pinout.

Teraz pytanie za 100 punktow czy musze zmienic tez regulator napiecia?

Smolarek
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 175
Rejestracja: wt 25 cze, 2013
Lokalizacja: Trzebnica
Otrzymał podziękowań: razy

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Smolarek » ndz 02 paź, 2016

No dobre pytanie. Teoretycznie nic w tej kwesti nie zmieniasz powinien być dobry stary regel ale jedynie zmierz ładowanie po uruchomieniu go jak bedzie za wysokie to regel do wymiany jak za niskie to tu juz trzeba szukać bo to wcale nie regulator musi być winny. Po za tym wkraczasz na śliski temat ja mam u siebie tez 6 cewek tak jak ty pierwotnie a elektryke robiłem pół roku bo co jeden regulator to inny pomijam ze opisy byly do mojego, albo uklad pinów potrafił sie rużnić, na masę zwierały za szybko nie dajac prawilowego ładowania ehh kupe nerwów miałem puki kolega elektryk od pojazdów mi nie wykminił tych regulatorów.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl