• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » ndz 02 paź, 2016

Zamowilem takie cos:
https://www.aliexpress.com/item/4-pin-D ... 60596.html


Tu mam podany pinout, sprzedawcy na allegro nie orientowali sie co sprzedaja.


Najbardziej zastanawia mnie jedna opcja, przeciez uklady zaplonowe roznia sie tylko jednym kablem.
AC ma podpiete zasilanie modulu z cewki iskrownika.
DC ma podpiete zasilanie modulu z akumulatora.


Czyli stary silnik(AC) moglbym uruchomic na module DC CDI? (odpiac cewke zasilania modulu, w to miejsce podpiac 12V z akumulatora)


miro
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: sob 01 paź, 2016
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pojazd: Chopper Łoś

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: miro » ndz 02 paź, 2016

Różnica może być w samych prądach.
Akumulator ma prąd stały 12 V, a z cewki idzie prąd zmienny.

zgf1
Majster
Majster
Posty: 119
Rejestracja: ndz 18 maja, 2014
Lokalizacja: Zywiec

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: zgf1 » ndz 02 paź, 2016

No tak, ale ja mowie, ze zakladajac modul DC podpinam zasilanie z akumulatora (tak jak ma byc).

miro
Uczeń
Uczeń
Posty: 17
Rejestracja: sob 01 paź, 2016
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pojazd: Chopper Łoś

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: miro » ndz 02 paź, 2016

Jeśli podepniesz aku, to moduł a właściwie przetwornica w module wytworzy prąd potrzebny do naładowania NN cewki WN i silnik będzie działał.
Różnica jest tylko w sposobie dostarczenia prądu odpowiedniej mocy do obwodu NN.

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » czw 11 lut, 2021

witam Pany mam ten sam problem prawdopodobnie,zakupiłem silnik od junaka i w nim ze statora wychodzą 4 kable natomiast w ramie mam 5 kabli.
W statorze mam osiem cewek i zadna nie jest zawinieta czyli to jest zapłon o stałym napięciu(DC) natomiast moduł zapł jest AC. I teraz pytanie do was
, żeby zostać przy napieciu zmiennym(AC) to wymienić stator na taki w którym jest zawinieta cewka? I czy jest to różnicą czy kupie 6 czy 8 cewkowy? Bo po wymiarach widze ze nie ma roznicy.


Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 302
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » sob 13 lut, 2021

Liczba cewek w statorze musi odpowiadać liczbie magnesów w magnecie, więc bez zmiany koła magnesowego nie możesz jej zmieniać.

Jeżeli przez stator ac rozumiesz niezmasowana cewkę zapłonową, to możesz to zmienić lutownicą.

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Nie bardzo rozumiem, w moim statorze jest zapłon na prąd stały(8cewek) a w poprzednim silniki miałem 6 cewek i w tym jedna owinieta, jak z tematu rozumiem to ta cewka właśnie odpowiada za prąd zmienny i taki mam właśnie moduł zapłonowy i instalacje w ramie. I teraz co wymienić aby tak pozostalo? Chodzi o odpalanie bez aku. Stator na 6 czy 8 cewek ale z ta cewką która odpowiada za prąd zmienny czyli owiniętą dobrze rozumiem?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 302
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Przyznam, że pobieżnie tylko czytałem posty, które pojawiły się przed twoim, więc ustalmy parę rzeczy:

Z alternatora podawany jest prąd zmienny i w zależności od instalacji może być:
1. cały prostowany (regulatorem) - zwykle jest wtedy podawany na akumulator i z niego zasilane są odbiorniki (światła, klakson, miernik poziomu paliwa etc.)
2. częściowo prostowany - zwykle wtedy część (stała) jest podawana na akumulator i dalej na odbiorniki, a część (zmienna) bezpośrednio na wybrane odbiorniki (np. długie światła i światło stopu). Co ma zapewnić działanie niektórych świateł w wypadku awarii akumulatora.
3. w ogóle nie prostowany - w instalacjach bez akumulatora jest wtedy podawany przez regulator na odbiorniki. Typowe rozwiązanie w niektórych crossach.

Przy czym powyższe, dotyczy cewek ładowania. Te statory mają osobne cewki do ładowania (+świateł, rozrusznika, etc.) i osobne do zapłonu.
Jeżeli chodzi o cewki zapłonu to (podobnie z resztą jak cewki ładowania) mogą mieć przejście ma masę w statorze, bądź nie (odpowiednio zmasowane i bezmasowe). Od tego zależy czy podajesz na moduł jeden, czy dwa przewody.
Jeżeli sytuacja jest taka, że ze statora wychodzą dwa przewody od cewek zapłonu, a masz moduł, który spodziewa się tylko jednego to możesz spróbować podłączyć jeden z przewodów od cewki do masy. Może zadziałać.
Jeżeli natomiast sytuacja jest odwrotna i chcesz puścić oba końce z cewki na moduł a jedna jest zmasowana, to możesz odlutować koniec cewki od masy i poprowadzić przewodem do modułu. Również gwarancji sukcesu nie ma.

Jest jeszcze sprawa impulsatora. Bywają zmasowane, a bywają takie, których dwa końce prowadzisz do modułu.
W związku z czym sama informacja ile przewodów wychodzi ze statora o niczym nie przesądza.
Tak samo jak ilość cewek, ponieważ większość z nich to i tak cewki ładowania.

Co do samego odpalania bez aku:
Kiedy masz osobne cewki od zapłonu, to każdy silnik odpali bez akumulatora (o ile odpalasz z kopa, albo na pych, oczywiście).

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Niestety az tak moja wiedza nie siega, szukam po prostu prostego rozwiązania śledząc ten temat myślałem że zmiana statora pomoże lub modułu zaplonowego. Kupiłem silnik od junaka i nie dość że ma mniej kabli niż w ramie to jeszcze innego koloru. Ewentualnie jeszcze według tego tematu zmienić moduł zapłonowy na DC i podać na niego staly plus z aku. Chyba że się mylę

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 302
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

To, że są inne kolory kabli to typowe. Natomiast czy cewka (zapłonowa, czy ładowania) jest zmasowana można sprawdzić ,,naocznie", bo po zdjęciu magneta normalnie widać gdzie idą przewody podłączone do końców drutu cewki.
Jest też inny sposób: jeżeli uda się ustalić które przewody są od której cewki, a które od impulsatora, wystarczy sprawdzić, czy dany zestaw ma przejście na masę (normalnie multimetrem). Wtedy nie trzeba nawet pokrywy magneta ściągać.

Wrzuć co najmniej zdjęcie kabli wychodzących z silnika. Może będą typowe kolory i coś uradzimy.

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Kuaczozor pisze:To, że są inne kolory kabli to typowe. Natomiast czy cewka (zapłonowa, czy ładowania) jest zmasowana można sprawdzić ,,naocznie", bo po zdjęciu magneta normalnie widać gdzie idą przewody podłączone do końców drutu cewki.
Jest też inny sposób: jeżeli uda się ustalić które przewody są od której cewki, a które od impulsatora, wystarczy sprawdzić, czy dany zestaw ma przejście na masę (normalnie multimetrem). Wtedy nie trzeba nawet pokrywy magneta ściągać.

Wrzuć co najmniej zdjęcie kabli wychodzących z silnika. Może będą typowe kolory i coś uradzimy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 302
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Stator:
impulsator zmasowany - niebieski przewód z białym paskiem
cewka zasilająca zapłon, najprawdopodobniej zmasowana - czarno-czerwony przewód
cewki ładowania - żółte przewody
,,masa" - zielony przewód

Instalacja
przewody do regulatora - żółty i różowy
przewód (od cewek) do modułu - czerwono-czarny
przewód (od impulsatora) do modułu - niebieski z białym paskiem
przewód na masę/minus akumulatora - zielony


Nie widzę na zdjęciu przewodu czerwono-czarnego wychodzącego ze statora. Schował się na zdjęciu czy go nie ma?

Cewki ładowania wyglądają na układ bezmasowy. Można sprawdzić testując, czy któryś z żółtych przewodów wychodzących ze statora ma przejście na jego korpus.
Cewki zasilania zapłonu wyglądają na zmasowane, można sprawdzić jak powyżej.

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Nie widzę na zdjęciu przewodu czerwono-czarnego wychodzącego ze statora. Schował się na zdjęciu czy go nie ma?

no sęk w tym że go nie ma

Jeżeli mogłbys to przeczytaj ten temat od poczatku, ja z tego rozumiem to że mój modul zaplonowy w ramie nie pasuje do tego silnika.

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 302
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: Kuaczozor » wt 16 lut, 2021

Ale zaraz, czy zdjęcie statora, to zdjęcie tego statora, z którego kable są na drugim?

ozi58
Amator
Amator
Posty: 13
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Nowy silnik, jak podlaczyc? (elektryka, inny iskrownik 8 cewek, mniej przewodow) 139FMB

Postautor: ozi58 » wt 16 lut, 2021

Kuaczozor pisze:Ale zaraz, czy zdjęcie statora, to zdjęcie tego statora, z którego kable są na drugim?


Tak, na drugim moim zdjeciu widać kable ze statora i ramy.



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2019 Moto-4t.pl