• Administrator
  •  

    Pomóż nam utrzymać forum i wyłącz blokowanie reklam <moto>
     

Ładowanie stomp

Masz jakiś problem ze swoją maszyną? Pisz a my postaramy się pomóc
Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Ładowanie stomp

Postautor: Kuaczozor » pn 27 mar, 2023

ozi58 pisze:bo nie ma ścigacza

Mialem kiedyś ściągacz. Gwint zjechał się zanim udało mi się ściągnąć pierwsze magneto.


ozi58 pisze:Z silnika wychodzą dwa kable: żółty i biały, prawdopodobnie układ zmasowany

Prawdopodobnie masz rację.


Tak rozwiązuje się ,,zmasowaną" instalację:
Obrazek

Mówimy o podłączaniu wszystkiego ,,na krótko", oczywiście? Jeżeli wpinasz się do starej instalacji może być ona do statorów bezmasowych.

Z odczepu (na schemacie akurat żółty kabel) zasila się raczej światła drogowe, których i tak używa się na wyższych obrotach, właśnie dlatego, że na niskich jest tego prądu zdecydowanie mniej. Z tego właśnie powodu stosuje się w instalacjach akumulatory (jak w obwodzie zasilanym białym kablem na schemacie), które pełnią rolę buforów: mogą się trochę rozładowywać kiedy stoisz na światłach, ponieważ doładują się jak już ruszysz.


No i przede wszystkim, nie wiem na jako dużo prądu można liczyć w seryjnym yx140 bez ORK. Może nie wystarczyć dla drogowego motocykla.


ozi58
Uczeń
Uczeń
Posty: 33
Rejestracja: czw 11 lut, 2021
Pojazd: junak

Re: Ładowanie stomp

Postautor: ozi58 » śr 29 mar, 2023

Plan jest taki, dzisiaj podłączyłem na krótko ze statora same światła(przód i tył) nawet nawet to świeci. Natomiast kierunki puszczę z akumulatora. Po sprawdzeniu miernikiem jakoś doładowuje do ponad 12V także powinno wystarczyć innego sposobu nie widzę. Jeszcze ewentualnie po wymieniam żarówki na ledy żeby mniejszy pobór był. I teraz pytanie mam do tego schematu na zdjęciu.... Pierwsze kółko ze ,, sprężynką " to jest stator a te dwa z X to lampy, dobrze rozumiem?

Kuaczozor
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 446
Rejestracja: wt 30 sty, 2018

Re: Ładowanie stomp

Postautor: Kuaczozor » pt 31 mar, 2023

Tak. Lampy albo inne odbiorniki.

Instalacja typu zmasowanego ma dwa osobne obwody:
1. ,,normalny" wyprostowany obwód z akumulatorem (prąd stały) -na schemacie to biały przewód przed i czerwony za regulatorem

2. Obwód prądu przemiennego kontrolowany przez regulator tylko w zakresie nie przekraczania napięcia (nie pamiętam w tej chwili jakiej wartości).
Ze względu na to, że prąd nie wyprostowany nadaje się głównie do zasilania żarówek.


Zaletą tego 2 ma być chyba to, że nie ma strat na prostowaniu i nie obciąża akumulatora. Natomiast, jeżeli się nie mylę nie działa na zgaszonym silniku.


(Osobiście jestem zwolennikiem bezmasowych, więc być może jestem tendencyjny)



Wróć do „Pomoc”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości


Created by Matti from StylesFactory.pl modified by Moto-4t
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
phpBB Xmas © PhpBB3 BBCodes
modified by Prelude
©2010-2021 Moto-4t.pl

 

 

cron