Siemka, chciałbym Wam przedstawić tutka o wymianie klocków hamulcowych Zalecam wymianę klocków po przebiegu 5000-5500km lepiej wymienić trochę szybciej klocki niż by miała się niepotrzebnie niszczyć tarcza jak w moim przypadku. Zużycie klocków jest zależne od intensywności hamowań oraz od ilości używania przedniego hamulca. Z racji takiej że ja prawie tylko hamuję przednim hamulcem musiałem już wymienić klocki po stosunkowo niewielkim przebiegu. Należy także zauważyć że klocek od strony tłoczków zawsze zużywa się szybciej. I jeszcze fotka jak wyglądają stare i nowe klocki.
Na życzenie mogę wstawić fotkę jak wygląda moja tarcz hamulcowa po zbyt długim używaniu klocka bez okładziny. Dobra koniec już gadania zabierzmy się do wymiany
Zacznijmy od narzędzi a mianowicie potrzebne będą:
Imbus 5mm
Klucz 12 najlepiej oczkowy może być gięty dla wygody.
Ścisk stolarski
1.Na pierwszy szczał bierzemy śrubki imbusowe popuszczamy je lekko tak żeby szło odkręcać bez większych problemów. Następnie możemy już odkręcić zacisk od lag.
2 Następnie jak już mamy zacisk w ręce możemy wykręcić imbusy do końca po czym klocki powinny wyskoczyć same.
3. Jak już klocki są zdemontowane wciskamy tłoczki w zacisk za pomocą ścisku stolarskiego (aby lżej wchodziły można odkręcić pokrywkę od zbiorniczka z płynem hamulcowym). Chciałbym zauważyć że na zdjęciu dolny tłoczek nie jest jeszcze do końca wciśnięty jak jest maksymalnie wciśnięty to wystaje może 3-4mm.
4. Po wciśnięciu tłoczków możemy się zabrać za montaż nowych klocków. Należy nie zakładać od razu dwóch klocków tylko najpierw od strony tłoczków wcisnąć go trochę przytrzymać trafić śrubą w dziurki w klocku założyć drugi postąpić z nim tak samo. Jak już jesteśmy pewni że są dobrze założone klocki załapujemy gwinty śrubami na imbusa. Jak już ładnie załapiemy możemy zacząć zakładać zacisk na tarczę wkręcić śruby trzymające zacisk po czym możemy dokręcić imbusy. Jeśli się odkręcało pokrywkę od pompki płynu należy uzupełnić ewentualne ubytki płynu i przykręcić pokrywkę.
5. Przed jazdą należy pohamować w miejscu aby tłoczki wyszły i zaczęły dociskać klocki do tarczy. Nie raz trzeba dużo pompować aby był twardy hamulec czasem trzeba poruszać kołem w przód i tył ale prędzej czy później powinno być ok.
Jak będą jakieś pytania śmiało pytać się odpowiem na każde może 4 punkt trochę napisany nie po polsku ale nie idzie inaczej tego wytłumaczyć.
Jak znajdę więcej czasu to zrobię jeszcze tutorial na temat odpowietrzania hamulca
Jakby były jakieś błędy zwódźcie mi uwagę to poprawię
Za jakiekolwiek uszkodzenia nie ponoszę odpowiedzialności.
Nie pozwalam na jakiekolwiek kopiowanie poradnika bez mojej zgody.
Pozdrawiam Choinka
świetna robota! pozdrawiam speeder
//poprawiłem obrazki, pozdro
pavaczek